BTCC Donington: Aiden Moffat, un nou învingător

Tinerețea la putere în BTCC: Moffat obține prima victorie la doar 20 de ani, iar Tom Ingram rămâne lider la general în fața titanilor campionatului, deși are doar 23 de ani.

Pe varianta scurtă de la Donington, întregul pluton s-a clasat în 1.3 secunde în sesiunea de calificări, primii 25 de piloți fiind în aceeași secundă. Cel mai rapid a fost Ash Sutton, care s-a erijat în lider al grupului Subaru. Ceilalți trei coechipieri nu au reușit să intre în top 15, frustrarea veteranului Jason Plato fiind tot mai vizibilă pe fondul schimbărilor de regulament apărute în această iarnă spre a evita o dominație a modelului Levorg cu motor boxer. În urma lui Sutton s-au calificat cinci piloți fără sprijin de uzină, Jake Hill cu al său VW CC fiind autorul unei prestații remarcabile. Și Michael Epps a adus CC-ul în top 10, ăn timp ce primul BMW (Turkington) era abia pe 12.

Burns-01

Cursa 1

Virajul Redgate a așteptat plutonul condus de masivele Toyota Avensis, modelul mai recent al lui Tom Ingram insinuându-se pe lângă cel al polemanului Rob Austin. În urma acestora, Aiden Moffat făcea deja primul pas în față, urcând pe poziția a treia. În scurt timp, Mercedesul albastru a ajuns în frunte, dat fiind că Ingram nu era suficient de agil cu balast considerabil și pneuri de compoziție dură. Asta l-a făcut să piardă în continuare poziții în detrimentul lui Austin, Neal și Turkington, însă Gordon Shedden nu a găsit și el breșa, fiind taxat de Adam Morgan. Totuși, oficialii n-au apreciat insistența acestuia din urmă în a trece de campionul en-titre pe iarbă, penalizându-l cu o jumătate de secundă – modul elegant de a stipula post-cursă o cedare a poziției și nimic mai mult. Neal a obținut locul secund printr-o mai bună gestionare a uzurii pneurilor, Austin completând podiumul. Colin Turkington a adunat puncte importante aferente locului al patrulea și celui mai rapid tur. Cea mai importantă recuperare a semnat-o Ash Sutton, de pe 31 pe 13.

Morgan-Shedden-1

Cursa 2

Rob Collard a ieșit la rampă în turul inaugural al manșei, progresând rapid până pe locul secund în urma lui Moffat. Apoi, Ingram a trecut în ofensivă după ce mai scăpase de kilograme suplimentare și a trecut atât de Collard, cât și de Moffat. Tom a devenit primul pilot care-și dublează victoria în 2017 și se anunță un candidat deosebit de serios pentru titlu. În pluton, camerele erau fixate pe Ash Sutton, care și-a continuat ”răzbunarea” după excluderea din calificări, luând sosirea chiar în urma lui Collard, pe locul 3. Josh Cook a venit al patrulea, acesta fiind cel mai bun rezultat în BTCC pentru Team Parker și al lor Ford Focus. În urma acestuia au punctat bine favoriții la titlu – Turkington, Shedden și Neal. Și pentru BTC Norlin a fost o bucurie clasarea pe 8 a lui Dave Newsham, bonusul fiind rezultatul extragerii pentru inversarea grilei din manșa finală: pole-position pentru modelul Cruze.

Ingram-3

Cursa 3

Chiar înaintea orei de start, o puternică aversă a lovit circuitul Donington. Diferențele de nivel sunt adesea cauza unor râuri transversale care surprind piloții, însă oficialii au avut curajul să încerce demararea procedurii de start, chiar fără Safety Car! Până la jumătatea turului inaugural, o treime din pluton era deja în decor, motiv pentru care steagul roșu a fost fluturat de urgență. Matt Neal nu a putut reveni prin forțe proprii din pietriș, fiind constrâns să abandoneze. Restul plutonului a mai așteptat vreo oră înainte de reluarea manșei în ultimele minute de lumină ale zilei de duminică, iar cota lui Shedden pentru un succes era foarte mică în asemenea condiții.

Scoțianul a purtat un frumos duel cu Newsham, însă nimeni nu a putut rezista în fața Hondei #52. Perfect echilibrată și fără multe kilograme adiționale, mașina campioană a defilat în fața BMW-ului lui Turkington, care a avut dificultăți mai mari în a controla situația cu tracțiune spate. Adam Morgan a profitat de lupta dintre Sutton și Newsham pentru a încheia pe 3, însă marea surpriză a venit imediat după încheierea manșei, când Shedden a fost descalificat pentru garda la sol prea joasă. Asta a dat peste cap ierarhia, marele beneficiar fiind Colin Turkington, în timp ce Team Dynamics nu a punctat deloc.

TaylorSmith-2

După ce echipierii MG s-au scos din cursă reciproc în prima manșă de la Donington, Daniel Lloyd și Aron Taylor-Smith au fost protagoniști în ultima alergare. De pe 21 pe 7, Lloyd a fost luat de val și a greșit în curbele Craner, doar coechipierul său reușind clasarea în top 10. Tom Ingram a sosit în top 5 pentru a cincea oară din șase starturi și rămâne lider la general, într-o ierarhie echilibrată, cu patru piloți pe modele diferite în primii patru.

Donington a fost cu ghinion pentru Jason Plato, Andrew Jordan și întreaga echipă Motorbase Performance. Revanșa ar putea veni pe rapidul Thruxton, peste trei săptămâni.

Clasament: Ingram 86p, Turkington 72p, Morgan 69p, Shedden 67p, Collard 67p.

You may also like