TCR Bahrain: Alfa Romeo și-a deschis apetitul pentru victorii

Un nou weekend de curse în seria TCR International și Alfa-Romeo continuă să câștige. Odată rezolvate micile dar sâcâitoarele probleme de fiabilitate, italienii ar putea fi de neoprit.

În antrenamente și calificări mașina care a luat ochii tuturor a fost controversatul Opel Astra pregătit de DG Sport și pilotat de experimentatul veteran Pierre-Yves Corthals. Opelul a avut cea mai mare viteză de top în antrenamente și calificări, lucru care a atras atenția diriguitorilor competiției, care au propus ca modelul Astra să fie re-analizat de cei care au întocmit testele BOP și eventual să îi fie scăzută puterea la motor. Sperietura organizatorilor a fost însă trecătoare, căci în regim de cursă, Astra a revenit la vechile metehne, nefiind capabilă să lupte cu modelele competitive. Dacă despre Corthals putem spune că pare ușor ieșit din mână, nu de același lucru îl putem acuza pe Mat’o Homola, un pilot extrem de tenace atunci când îl ajută și materialul de concurs.

Surprinzătorul Opel Astra n-a avut nici o șansă la startul primei curse, în fața lui Roberto Colciago, un italian care și-a dedicat întreaga carieră turismelor, fie că vorbim de campionatul italian de specialitate (indiferent de numele pe care l-a purtat), STCC în anii de glorie și ocazional prezențe în ETCC și WTCC. Despre Colciago am avut de asemenea îndoieli înainte de debutul sezonului, considerându-l mai mult un reper ușor de depășit pentru puștiul Attila Tassi, în cadrul noii echipe M1RA, dar evoluțiile din Georgia și ultima etapă din Bahrain îl recomandă ca fiind candidat serios în lupta pentru titlu.

La start, Roberto a plecat în trombă de pe locul al treilea și a preluat ostilitățile în fața lui Hugo Valente, noul recrut adus în acest sezon de echipa campioană Craft-Bamboo. Pentru scurt timp s-au aflat în lupta pentru prima poziție și Jean-Karl Vernay de la Leopard Racing împreună cu James Nash, respectiv echipierii GE-Force, Kajaia și Borkovic, însă cei doi ori au fost implicați în incidente de cursă. Georgianul s-a acroșat cu Nash, ultimul scăpând ceva mai ușor.

Modelul Alfa Romeo Giulietta nu a avut o primă manșă reușită în ziua de sâmbătă, Kajaia fiind nevoit să abandoneze, în timp ce Dusan Borkovic a avut pe finalul cursei probleme cu frânele. Totuși sârbul a reușit să aducă mașina pe un decent loc 4. Cursa a fost dominată fără nici un fel de emoții de Roberto Colciago, care s-a impus cu un avans confortabil de 5.5 secunde în fața lui Hugo Valente și ceva mai în spate Jean-Karl Vernay. Ocupantul pole position-ului Pierre-Yves Corthals a reușit să încheie cursa pe locul 5, rezistând în fața competitivelor modele Seat Leon pilotate de Pepe Oriola și James Nash.

Stefano Comini încă descoperă limitele modelului Audi RS3 LMS, de această dată clasarea pe podium obținută în Georgia rămânând doar un vis de neatins. Puțin a lipsit să nu fie scos din cursă de bătăiosul Gianni Morbidelli, care în mod inexplicabil nu găsește încă setările optime pentru VW-ul Golf, evoluțiile sale fiind mai mult decât mediocre pentru moment.

C9db9kCXkAAGy-U

Startul în manșa secundă l-a avut protagonist pe adolescentul Attila Tassi, care a încercat să calce pe urmele lui Colciago și să repete isprava italianului din cursa de sâmbătă. Pe urmele maghiarului a fost Dusan Borkovic, cu mașina reparată, sârbul reușind depășirea decisivă la intrarea în virajul doi, maniera în care a trecut de Tassi fiind motivul unei investigații a comisarilor circuitului. Probabil surprins de agresivitatea lui Dusan, Tassi nu a mai avut replică în fața conaționalului Ferenc Ficza și a lui James Nash, urmat de Vernay.

În pluton am avut parte de lupte aprige între Roberto Colciago și urmăritorii Comini, Oriola și un Gianni Morbidelli mai agresiv ca oricând. Comini și Morbidelli s-au și atins la un moment dat, italianul forțând limitele unui viraj, iar de acest lucru a profitat Pepe Oriola, care însă nu a mai putut să îi prindă pe Ficza și Colciago.

Ultimul tur a însemnat și finalul cursei pentru Davit Kajaia, cursa încheindu-se pentru georgian într-un nor de fum, cauzat de cedarea motorului Alfa Romeo. În tot acest timp, Dusan Borkovic și-a văzut nestingherit de cursa sa, impunându-se fără probleme în fața lui James Nash și Hugo Valente. Una caldă, una rece pentru Alfa așadar.

După două etape, în clasamentul general conduce Jean-Karl Vernay cu 52 de puncte, urmat de Borkovic cu 51 și Colciago cu 50. Mai strâns nici că s-ar putea.

Etapa următoare se va desfășura în data de 7 mai, fiind prima etapă europeană din calendar, pe circuitul Spa Francorchamps. În Belgia vom vedea ceva modificări în pluton: vor apărea mult așteptatele modele KIA C’eed pregătite de Zengo Motorsport pentru Ferenc Ficza și un al doilea pilot ce va fi anunțat cât de curând, vom vedea un alt pilot ce va ocupa locul maghiarului de la echipa Zele și de asemenea un echipier și pentru Stefano Comini la echipa Comtoyou, pe un al doilea Audi RS3 LMS.

You may also like