ELMS Silverstone: Dallara, ORECA și Ligier, toate pe podium

Seria Europeană Le Mans a deschis weekend-ul dedicat anduranței la Silverstone și a rivalizat ca spectaculozitate cu etapa din WEC care a ținut capul de afiș.

Ceea ce Mondialului de Anduranță îi lipsește, anume varietatea la LMP2, a suplinit prima etapă din ELMS unde doar șasiul Riley/Multimatic a lipsit de pe entry-list. Lupta pentru pole a fost aprigă, Filipe Albuquerque urcând pe prima poziție provizoriu cu un 1:44.314 care a părut imbatabil. Pilotul United Autosport a fost însă trimis pe poziția secundă de ultimul tur rapid al lui Ben Hanley care a oprit cronometrul în doar 1:44.040 pentru a pune ORECA-ul 07 #21 Dragonspeed în frunte.

Startul s-a dat sub un cer însorit, peisaj diferit față de cursa din WEC

Sesiunea a fost marcată de un steag roșu care a scurtat timpul pe care piloții l-au avut pentru parcurge tururi rapide. Sursa opririi ostilităților a fost Richard Bradley care a părăsit pista în Becketts cu ORECA-ul #40. ORECA Graff cu numărul 39 s-a calificat pe trei înaintea mașinii identice a G-Drive by Dragonspeed Racing împinsă până la un 1:45.216 de Ryo Hirakawa, proaspătul recrut Toyota.

Mikkel Jensen a fost cel mai rapid pentru AT Racing la LMP3 cu un 1:54.665 care s-a dovedit a fi cu 0,1 secunde sub turul cel mai bun al lui Sean Rayhall pentru United Autosports. Pe poziția a treia s-a calificat celălalt Ligier JS P3 al echipei americano-britanice.

Aston-Martin a fost în pole la GTE grație unui tur rapid reușit de Nicki Thiim, pilotul de uzină al Aston-Martin care a cucerit coroana mondială la GTE-Pro în WEC în stagiunea trecută alături de Marco Sorensen. Danezul a postat un imbatabil 1:58.269 de care nici măcare Ross Gunn, într-un alt Vantage, nu s-a putut apropia la mai mult de 0,2 secunde. Ferrari-ul Spirit of Race pilotat de Matt Griffin și un Porsche Proton au ocupat linia a doua a grilei.

G-Drive n-au fost departe de un rezultat foarte bun la Silverstone

Cursa a început sâmbătă sub un cer relativ curat iar startul a fost o oglindă a situației de la P2 pe parcursul celor patru ore de concurs: fără evenimente majore, dar destul de spectaculos. Au fost, totuși, câteva întorsături de situație care au schimbat ordinea la final și o ultimă oră electrizantă.

Chiar polesitter-ul a avut probleme după ce Hanley a dominat în primul său stint și a postat cel mai rapid tur al cursei. Echipajul #21 a suferit din cauza din cauza cutiei de viteze a cărei reparație i-a ținut în garaj șase tururi, prea multe pentru a fi recuperate într-o cursă de doar patru ore. Algarve Pro Racing s-a retras din cursă dintr-o postură favorabilă, Ligier-ul oprindu-se pe pistă la jumătatea a întrecerii la scurt timp după ce a pierdut șefia. A fost, de fapt, singurul abandon, căci mașina Dragonspeed a revenit pe pistă și a trecut linia de sosire.

La intrarea în ultimele 60 de minute, Ryo Hirakawa era în frunte pentru G-Drive grație progresului făcut de echipierii săi în primele două ore. Acesta avea însă pneuri uzate și nu s-a putut apăra de Filipe Albuquerque, portughezul reușind să topească avansul de 30 de secunde al lui Hirakawa. Chiar și așa, mașina G-Drive a terminat pe poziția secundă după ce preluase șefia de la Algarve Pro Racing printr-o depășire în Copse la intrarea în ora a treia. Albuquerque, rămas fără adversar, s-a îndreptat către prima victorie din stagiune pentru United Autosports, pe care a reușit-o alături de Will Owen și Hugo de Sadeleer.

Hanley a împins Dragonspeed în pole, însă nu și către victorie

Pe ultima treaptă a podiumului s-a aflat cel de-al treilea supplier de șasiuri, Dallara. Producătorul italian a fost reprezentat pe podium de High Class Racing, după ce echipajul de top al Villorba Corse a dat de probleme. Prototipul cu numărul 49 a mers însă ceas în mâinile lui Dennis Anderson și Anders Fjordbach. Cei doi s-au și aflat la vârf înainte de a trebui să se mulțumească cu o clasare pe locul trei – rezultat oricum neașteptat pentru o echipă aflată la primul start cu o mașină de LMP2.

United Autosports au dominat la LMP3 la fel cum au făcut-o și-n sezoanele anterioare: John Falb și Sean Rayhall s-au impus cu un avans de peste 40 de secunde în ciuda unui derapaj pentru Falb în ultimele 50 de minute. Rezultatul impresionant s-a datorat unui parcurs altfel fără cusur.

Terrence Woodward, Ross Kaiser și Anthony Wells au terminat pe poziția secundă la Silverstone în Ligier-ul identic al 360 Racing. În urma acestui echipaj care a plecat de pe poziția a noua la clasă s-a aflat modelul cu numărul 17 al Team Ultimate după ce Jean-Baptiste Lahaye a trecut de Romano Ricci în Stowe cu 40 de minute înainte de fluturearea steagului cu pătrățele. Aceasta a fost și cea mai importantă schimbare de ordine la vârf, lupta fiind aproape inexistentă între primii clasați în a doua parte a cursei.

United Autosports continuă treaba bună din 2015-2016

Celălalt șasiu adus de United Autosports la Silverstone a terminat pe patru după o cursă în care a reușit să urce până pe poziția a doua, asta în timp ce Norma cea mai rapidă, cea a M Racing YMR M30, a terminat abia pe nouă. Noul prototip s-a aflat mai în față în prima oră însă ritmul a scăzut pe parcursul orelor care au urmat și mașina a pierdut poziții importante.

Aston-Martin-ul TF Sport #90 a pierdut șefia la câteva momente după start, Aaron Scott trecând în frunte cu Ferrari-ul său Spirit of Race #54 după o plecare lansată fulminantă.  Salih Yoluc a rămas însă aproape de Scott în timp ce Aston-ul Beechdean pornit de pe doi a derapat sub presiune, ceea ce i-a permis lui Jody Fannin să urce pe trei cu Ferrari-ul 458 venerabil al JMW Motorsport.

TF Sport s-au impus chiar la debutul în ELMS

În urma opririlor la boxe, #90 a preluat conducerea însă totul a fost aproape de a se duce de râpă în ora a doua când Euan Hankey și Gianluca Roda s-au agățat în Copse, ambele mașini derapând. Ferrari-ul #51 al lui Roda a primit penalizarea cu drive-through pentru incident însă Hankey a căzut în urma lui Rob Smith (JMW Motorsport) și a lui Joel Camathias care a ajuns în frunte cu 991-le GTE Proton. John Gunn a reușit să se apropie apoi de grupul din față, acesta începând să-l preseze pe Duncan Cameron pentru poziția a patra în clasă. Gunn a trecut apoi de Cameron în Luffield și s-a depărtat de 488-ul #55 cu ușurință. Rob Smith a fost următorul pe lista depășiților, cele două Vantage-uri progresând aproape la unison prin clasament.

După încă un rând de opriri, Thiim a preluat conducerea pentru TF Sport cu un avans de 40 de secunde în fața lui Camathias, în timp ce Darren Turner era pe trei pentru Beechdean. Acesta din urmă a început apoi să se apropie de pilotul Proton Competition pe care l-a și depășit ulterior în Copse grație ritmului cu o secundă mai rapid. Ultima oprire la boxe a fost însă lentă în tabăra Beechdean AMR, iar Matteo Cairoli a ieșit în față pentru Porsche Proton. Ross Gunn, revenit în Vantage-ul #99, a tras cât a putut și s-a apropiat la doar o secundă de Cairoli însă timpul nu a fost de partea sa, acesta fiind ecartul între pozițiile a doua și a treia la final.

Ferrari-urile Spirit of Race au avut șansa lor în lupta pentru victorie

Victorios a fost însă echipajul #90 al TF Sport format din Euan Hankey, Salih Yoluc și Nicki Thiim care a învins prin constanță, atât pe pistă cât și la boxe – acesta din urmă fiind elementul care i-a lipsit echipei Beechdean la Silverstone.

Următoarea etapă din Seria Europeană Le Mans va avea loc în data de 14 mai la Monza, unde vom avea din nou parte de patru ore de cursă cu cele trei categorii, LMP2, LMP3 și GTE, toate bine reprezentate pe grilă.

Rezultate complete aici

Sursă foto: ELMS, Ferrari Races, Dunlop, AMR

You may also like