BES Monza: Lamborghini GRT învinge după accidentul de la start

Grasser Racing Lamborghini au pierdut o mașină la start dar s-au impus într-un mod dominant cu cealaltă în prima etapă a Blancpain Endurance Cup de la Monza.

Ca și în cazul Sprint Series, tot un circuit din Italia a deschis stagiunea și în BES, mai precis tradiționala etapă de trei ore de la Monza. 50 de mașini s-au prezentat pentru a popula grila, repartizate ca-ntotdeauna în Pro Cup, Pro-Am și Am. Alessandro Pier Guidi a fost cel mai rapid în Ferrari-ul cu numărul 50 al AF Corse pe care avea să-l împartă în cursă cu Pasin Lathouras și Michele Rugolo.

Cu atâtea mașini pe grilă, șansele unui incident în prima șicană erau ridicate. Din fericire, nu au avut loc incidente acolo la prima trecere, asta pentru că un accident în lanț avusese loc deja înainte de frânare. Guy Smith, care a plecat excelent la bordul Bentley-ului #7 și a ajuns între Lathouras și Huracan-ul GRT al lui Perez-Companc, a virat spre stânga, aparent temându-se că Lathouras îl va strânge pe exterior. Acolo era însă Lamborghini-ul verde de uzină care a fost cel strâns cu adevărat și trimis pe iarbă, Perez-Companc pierzând controlul și revenind de-a latul pe pistă în fața unui pluton de peste 30 de mașini. Majoritatea l-au putut evita însă 16 au fost implicate în accidentul în lanț, dintre care aproximativ 10 au abandonat pe loc. Pe lângă Lamborghini-ul #19, au mai fost scoase din joc și Mercedes-ul Zakspeed #31, McLaren-ul Strakka #58, Audi-ul WRT #5, Nissan-ul RJN #23 și Ferrari-ul AF Corse #51. Între timp, Bentley-ul lui Smith, de la care a început totul, a scăpat fără pagube.

Din cauza numărului considerabil de elemente împrăștiate pe pistă în urma accidentului, Alain Adam, directorul cursei, a decis că se impune afișarea steagului roșu. Astfel, mașinile au fost oprite pe grilă după un tur în urma safety-car-ului. Acolo au stat 20 de minute înaintea unui restart la care au mai participat doar 39 de mașini, cu 11 mai puțin decât la startul inițial. Stewarzii l-au penalizat pe Smith cu un stop and hold de 15 secunde însă echipa M-Sport Bentley a refuzat să-și recunoască vina, Smith rămânând pe circuit. După cinci tururi în care mașiniii #7 i-a fost afișat că trebuie să oprească, Continental-ul GT3 a parcurs lungimea liniei boxelor fără a se opri, asta în condițiile în care penalizarea nu a constat într-un stop-and-go. Încercând să-și apere zelos colegul, Oliver Jarvis a arfimat în fața camerei de filmat că Smith ar fi fost lovit din spate, motiv pentru care a virat în direcția lui Companc. Cum britanicul a fost totuși penalizat, această declarație poate fi considerată doar ca una mincinoasă – cum nici Smith nu a menționat vreun contact când a fost întrebat de reporterul de pe grilă despre incident pe perioada staționării sub steag roșu.

Emil Frey speră să vină cu un nou Jaguar, probabil bazat pe F-Type cât mai curând
Emil Frey speră să vină cu un nou Jaguar, probabil bazat pe F-Type cât mai curând

Atitudinea sfidătoare a echipei din Marea Britanie nu l-a lăsat rece pe Alain Adam care a decis excluderea echipajului, acesta primind steagul negru. După soluționarea acestei situații atipice în care o formație a încercat să fie mai presus de Race Control, ne-am putut reținti atenția către cursa propriu-zisă. Celălalt Lamborghini Grasser, anume cel cu numărul 63, se afla pe poziția secundă la general în urma mașinii SMP Racing #72 pilotată de Miguel Molina. Cei doi s-au duelat pe parcursul primei ore până la prima trecere pe la boxe. Grație unei opriri mai rapide, Andrea Caldarelli a revenit pe pistă cu un avans de cinci secunde raportat la Viktor Shaytar. Rusul a fost o mână moartă, pierzând aproape o jumătate de minute față de Caldarelli în a doua oră, ceea ce i-a ușurat viața semnificativ lui Christian Engelhart.

Acesta din urmă a preluat Lamborghini-ul #63 de la Caldarelli pentru ultimul stint în timp ce Ferrari-ul SMP a intrat pe mâna lui Davide Rigon. Acesta a reușit să treacă de Audi-ul ISR #75 care urcase pe doi la general după opriri însă a pierdut ulterior această poziție deoarece depășirea a fost făcută sub steag galben. Astfel, mașina #72 a terminat cursa pe poziția a cincea. Dispariția Ferrari-ului în culorile steagului rusesc l-a promovat pe cel galben pornit de Lathouras. Acesta căzuse până pe la coada primilor 20 înainte de a preda mașina la primul pit stop însă Pier Guidi a revenit, aflându-se în urmărirea lui Clemens Schmid pentru poziția a doua pe final. Schmid avea însă un avans de câteva secunde în Audi-ul ISR cu câteva minute de final iar gruparea din Cehia părea pe punctul de a reuși un podium.

Totul s-a terminat însă la doar câteva bucle distanță de finish când un pneu s-a delaminat înainte de frânarea pentru prima șicană. Schmid a fost, din nefericire, obligat să parcheze mașina la marginea pistei iar Pier Guidi a urcat pe doi unde a și terminat cursa. Mulțumită problemelor celui mai bine clasat Audi R8, pe trei a terminat Mercedes-ul HTP #84 care a progresat constant pe parcursul celor trei ore după ce a plecat de pe poziția a 16-a la general și a evitat accidentul de la start. În spatele lor s-a clasat un alt Ferrari, echipajul #55 al Kaspersky Motorsport care a evitat pe muchie Lamborghini-ul #19 la start.

Bătrânul Vantage este încă competitiv, cel puțin în mâinile pilotului de uzină Johnny Adam
Bătrânul Vantage este încă competitiv, cel puțin în mâinile pilotului de uzină Johnny Adam

Bentley-ul care a continuat cursa a terminat pe poziția a șasea la general în timp ce, pe opt, a terminat învingătorul de la Pro-Am, Aston-Martin-ul Oman Racing. Vantage-ul împărțit de Al Harthy și Johnny Adam a mers superb în mâinile britanicului care a și reușit cel mai rapid tur al cursei pe final când se afla în plină urmărire a liderului de atunci al clasei Pro-Am – Ferrari-ul #11 Kessel Racing împărțit de Cressoni, Broniszewski și Rizzoli. 1:49.375 a fost turul cel mai bun reușit de Adam care a trecut de Rizzoli cu câteva minute înainte de final după stint-ul dublu al lui Al Harthy care s-a achitat fără reproș de sarcina sa.

Rob Bell, Ben Barnicoat și Come Ledogar au bifat o revenire muncită la bordul McLaren-ului Strakka 58 care fusese implicat în accidentul de la start. Ca urmare a acestui fapt, 650S-ul GT3 a plecat de pe linia boxelor însă cei trei au reușit să aducă mașina în Top 10, arătând potențialul modelului. Doar două mașini de la categoria Am au terminat cursa iar acestea au fost clasificate pe locurile 27 și 28 la general, primul fiind Ferrari-ul #961 al AF Corse urmat de Huracan-ul #777 al HB Racing.

bes4
Audi a ratat podiumul prin echipa lui Salaquarda după cedarea pneului stânga-spate cu cinci minute înainte de final

Dacă Ferrari, Lamborghini și Audi s-au luptat pentru victorie, alți producători n-au avut ritmul necesar la Monza. Nissan, foști campioni ai BES, au terminat abia pe 13 cu echipajul #22 în timp ce Porsche, în continuare în lipsa unui echipaj la Pro, a venit pe 26 prin mașina Herberth care a și condus categoria Pro-Am în prima parte a cursei grație ritmului lui Robert Renauer care a urcat în Top 3-ul clasamentului general pentru ceva timp. Jaguar au arătat iarăși un ritm bun însă probleme la motor pentru echipajul #114 au dus la abandon. Mașina #14 a pierdut timp din cauza pagubelor rezultate din melee-ul de după start și, în plus, au avut parte de o pană. Un singur BMW M6 s-a aflat la start, anume cel cu numărul 35 al Walkenhorst Motorsport însă acesta a abandonat în primul tur după ce a plecat de la coada grilei.

În urma acestei curse, Franck Perera și Max Buhk și-au mărit avansul în clasamentul combinat (BES + BSS) Blancpain GT, acesta fiind cuplul care a dominat primul weekend al Seriei Sprint de la Misano. Următoarea etapă din BES va fi cea de la Silverstone, tot cu o durată de trei ore.

Rezultate complete aici

Surse foto: Blancpain GT


Conținutul website-ului www.pitstops.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea pe alte siteuri conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea PitStops. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa contact@pitstops.ro.
Share-uirea pe social media (Facebook, Twitter, LinkedIn) în grupuri, pe contul personal sau pe pagini este acceptata si nu este nevoie de un acord prealabil.

You may also like

By