WTCC Preview Monza: Asistăm la trezirea lui Huff?

WTCC Preview Monza: Asistăm la trezirea lui Huff?

Reper al testului din pre-sezon de la Monza, Rob Huff trebuie să răspundă în urma contraperformanței din Maroc, unde rivalii de la Honda și Volvo s-au instalat în fruntea ierarhiilor.

La trei săptămâni după etapa de deschidere ce a avut loc pe străzile din Marrakesh, mondialul de turisme începe secvența europeană. Aceasta va număra doar patru runde în 2017, de-a lungul a două luni. Trei dintre acestea sunt însă provocări aparte: stradalul din Vila Real (Portugalia), temutul Nordschleife și sprinturile nebunești de la Monza. Tocmai cu această rundă italiană ne vom delecta în weekend, Italia fiind gazda celei mai rapide etape din calendar, după ani buni în care Slovakia Ring deținuse acest statut.

La polul opus față de runda marocană, Monza e acel traseu unde calificările ar putea avea o importanță redusă. Însă dacă weekendul trecut aveam o grilă neîncăpătoare pe Autodromo Nazionale în etapa de Blancpain Endurance Series, WTCC vine cu un efectiv rarefiat și se bucură de fiecare noutate. Plutonul va ajunge la 16 mașini, odată ce RC Motorsport a pus la punct și al doilea model Lada, pe care-l va încredința lui Kevin Gleason. Americanul a rulat în TCR International Series în ultimii doi ani și a obținut câteva victorii, chiar dacă nu a dispus de un buget consistent care să-i permită participarea fără întreruperi. Așadar, dubii legate de viteza sa nu prea sunt, dar e posibil să nu fie nici în mondial o prezență constantă.

În orice caz, ritmul etalat de Yann Ehrlacher în Maroc e încurajator, iar Lada Vesta nu va fi doar un închizător de pluton. Până la urmă de ce ar fi, atâta timp cât balastul va echilibra situația și modele a căror dezvoltare a fost înghețată cu mult înainte (Chevrolet Cruze) încă sunt capabile să învingă? N-a fost să fie pentru Coronel în Maroc, însă Guerrieri a preluat ștafeta și a câștigat prima sa cursă în WTCC. Practic, cu orice mașină angrenată se poate câștiga – anul trecut chiar așa a și fost.

wtcc_monza_tracking_shot

Rămâne doar ca piloții să se ridice la nivelul scontat, aspect la care echipa de uzină Honda are o bilă neagră. Încăpățânarea acestora de a conferi a treia mașină veteranului Michigami are consecințe imediate: un dezechilibru numeric în avanposturi față de rivalii direcți de la Volvo. În ambele manșe marocane, suedezii au adus câte două mașini în top 4 (și câte una pe fiecare podium), în timp ce Michigami abia a adunat un mic punct. Totodată, decizia Honda echivalează cu cedarea victoriilor din MAC3, primul astfel de exemplu fiind deja consumat în etapa inaugurală.

Structurile private au avut destine contrastante în Maroc. Campos Racing au trăit bucuria victoriei lui Guerrieri, Zengo Motorsport putea obține mai mult decât punctul lui Aurelien Panis dacă nu ceda materialul tehnic, iar ROAL a făcut cadou victoria din prima manșă din cauza frânelor. Privații cu modele Citroen nu s-au putut implica în lupta pentru victorii: Bennani a reușit doar un loc 3, Chilton a fost și mai în spate, Filippi nu pare a fi mai inspirat decât cel pe care l-a înlocuit (Demoustier) și Rob Huff a avut toate ghinioanele posibile. Nu a putut rula în FP1 din cauza centurilor neomologate, apoi Michigami i-a rupt direcția în prima cursă și Coronel l-a blocat în cea de-a doua.

Dacă este să ne luăm după forma etalată la mijloc de martie în testul colectiv disputat tot la Monza, Huff are o șansă bună de a reveni în lupta pentru titlu. Ponderea unui weekend slab e mai mare acum că au rămas doar 10 etape în campionat, iar dacă mai punem la socoteală și faptul că trei dintre acestea sunt loterii urbane și unul e atipicul Nordschleife, rămân puține curse în care cele mai bune mașini ar putea să se exprime în voie. Mai lipsește să intervină și ploaia la fel de des ca-n 2016 și WTCC ar putea să se transforme într-un joc de zaruri.

Alea jacta est la Monza, așadar!