WTCC Monza: Bjork devine principalul rival pentru Monteiro

WTCC Monza: Bjork devine principalul rival pentru Monteiro

Tiago Monteiro n-are cum să nu fie mulțumit de rezultatele din Italia: Volvo avea mașina mai rapidă, dar n-a putut aduce toți piloții în fața Hondei, iar în cadrul echipei japoneze rivalul Norbi Michelisz a avut foarte mult de pierdut.

Din trei modele Volvo, doar unul a putut să-l bată pe Monteiro în ședința de superpole. Acesta a fost Thed Bjork, autor al unui tur excelent, în care doar pe sectorul al doilea a găsit patru zecimi față de portughez. Colegii suedezului au rămas totuși aproape, în top 5, acolo unde mai era și Huff. Pole-ul conjunctural pe grila inversată a primei manșe i-a revenit încă o dată lui Tom Coronel, iar în MAC3 am avut o victorie firească pentru Volvo, dat fiind că Honda trebuia să compenseze nu doar micul deficit de viteză față de adversari, ci și ritmul slab al lui Michigami. Spre onoarea sa, veteranul japonez a fost mult mai firesc în exprimare la Monza decât era acum o lună și jumătate, în testele disputate tot pe acest traseu.

IMG_3634

Cursa 1

Dacă în Maroc am văzut cum Tom Coronel pierde primul loc din cauza frânelor, de această dată pilotul olandez a greșit pe mâna sa la start. Bennani a preluat șefia, însă n-a avut ochi pentru Michelisz în Parabolica și a virat ca și cum ar fi singur pe pistă. Abandon pentru ambii, penalizare pentru marocan pe grila de la Budapesta, însă aceasta e o palidă consolare pentru Norbi. De pe poziția a treia, ghinionul l-a lovit și pe Girolami care a rupt suspensia, iar astfel miza a crescut pentru urmăritori.

IMG_4137

Tom Chilton a apreciat modul în care Rob Huff a gestionat cursa, fără să-l silească în fiecare moment să recurgă la manevre defensive. Huff a socotit că e mai bine ca britanicii să se desprindă de urmăritori și abia apoi să scoată armele în duelul pentru victorie. Prima parte i-a ieșit, mai ales că Monteiro în urma lor rula cu mintea la puncte, bucuros de faptul că n-are niciun Volvo în față. Atacul final însă n-a mai avut consistență și Chilton a învins, acesta fiind primul succes pentru un C-Elysee în noua eră fără sprijin de uzină.

IMG_4153

Thed Bjork a avut mult de furcă împotriva lui Esteban Guerrieri, a cărui cotă crește de la o cursă la alta. În final, suedezul a forțat și a trecut pe 4, însă oficialii n-au apreciat manevra și l-au penalizat cu o secundă adițională. Altfel spus, au ordonat rocada înapoi, Bjork pierzând astfel încă două puncte în lupta sa cu Monteiro. Într-un pluton decimat, completarea celor 10 tururi a echivalat cu obținerea de puncte, inclusiv pentru Filippi (P7), Gleason (P9) și Nagy (P10).

IMG_4161

Cursa 2

Plecările în cursă au fost punctul slab pentru Volvo în Maroc și problema n-a fost complet rezolvată încă. Bjork s-a văzut devansat de Monteiro la stingerea semafoarelor, însă nu a petrecut nici măcar un tur complet în spatele portughezului, replicând pe exterior la prima trecere prin Parabolica. Catsburg și-a menținut poziția a patra al start în urma lui Huff, în timp ce Girolami s-a văzut și el devansat de Honda lui Michelisz. Cei șase protagoniști s-au desprins în fruntea cursei, iar ordinea de pe grilă s-a restabilit chiar în ultima clipă, atunci când Girolami a executat aceeași manevră ca și Bjork pe exterior în Parabolica, trecând linia de sosire în paralel cu Michelisz. Doar o miime i-a separat, câștig de cauză având argentinianul. Tot pe final, Huff a încercat din răsputeri să se apropie pe viraje de Monteiro, însă Honda este superioară ca accelerație.

Asta s-ar putea schimba pe Hungaroring, unde balastul va intra pentru prima dată în joc, în beneficiul celor de la Citroen, Chevrolet și Lada. Tom Chilton a cedat șefia în ierarhia independenților după ce o problemă tehnică l-a constrâns la abandon, Bennani luând sosirea pe 7, în fața lui Guerrieri. Yann Ehrlacher a punctat în premieră, iar John Filippi a profitat de eroarea lui Coronel la ieșirea din Lesmo 2 pentru a-i subtiliza ultimul punct. Sub linie au mai încheiat Panis și Gleason.

IMG_4156

Ziua s-a încheiat așadar cu imnul suedez în difuzoare, la fel ca în cursa precedentă de Formula 3. Bjork a devenit al patrulea învingător diferit din primele patru curse, fiecare dintre aceste manșe fiind adjudecată de altă mașină. Tiago Monteiro a afirmat că n-are cum să nu se bucure de aceste două podiumuri, dat fiind că Volvo era net superioară în condițiile particulare de la Monza. Cei doi se desprind de urmăritori în fruntea ierarhiei generale și vor relua lupta pe Hungaroring, peste doar două săptămâni. Adică la Michelisz acasă, cel care trebuie să răspundă până nu e prea târziu. Partitura de secund nu-i deloc ceea ce-și dorește maghiarul.

Clasament piloți: Monteiro 85p, Bjork 70p, Catsburg 50p, Michelisz 46p, Chilton 44p, Huff 44p.

https://www.youtube.com/watch?v=52jZ7C4NsRQ