MotoGP Jerez: Dublă Repsol Honda cu Pedrosa pe prima treaptă

Statura lui Dani Pedrosa i-a oferit o șansă ideală să aleagă pneurile câștigătoare la Jerez, într-o zi în care Yamaha Movistar a suferit. La clasele mici, diferențele de puncte s-au micșorat în frunte.

Moto3

Pentru prima dată în sezon, un KTM a fost aproape de victorie, însă nu cu un pilot oficial, Ajo sau VR46 ci cu un outsider, în persoana lui Marcos Ramirez de la echipa Platinum Bay Real Estate, cea pentru care concurează și Darryn Binder.

Mai mult de trei sferturi din cursă lupta pentru victorie s-a dat între KTM-ul lui Ramirez și Honda lui Romano Fenati, cu Aron Canet în expectativă, alături de Joan Mir și Fabio di Giannantonio. Din păcate pilotul care a a atras cel mai mult atenția în primele 3 curse, John McPhee, a forțat peste măsură și a căzut cu 9 tururi înainte de final.

Dacă mare parte din cursă am asistat doar la un duel între Fenati și Ramirez, în ultimele trei tururi grupul de 5 piloți din fruntea cursei s-a strâns, fiecare concurent încercând trase unice pentru a ajunge pe prima poziție. KTM-ului i-a lipsit viteza de top, sau poate Marcos Ramirez s-a stăpânit să nu comită vreo gafă la prima sa prezență în avanposturi, astfel că 3 Honde au preluat ostilitățile în ultimul tur. Surprinzătorul Aron Canet și-a adjudecat victoria de la Jerez, în fața lui Romano Fenati ce a trecut linia de finish lipit de motocicleta Estrella Galicia a lui Canet. A fost o revanșă pentru spaniol după ratarea de la Austin.

Locul 3 i-a revenit lui Joan Mir de la Leopard Racing, care nu pierde foarte multe puncte în clasamentul general, rămânând lider cu un total de 74 de puncte, urmat de Fenati cu 65 și Jorge Martin cu 59 de puncte. Acesta din urmă nu a strălucit la Jerez, deși se anunțase printre favoriți înaintea startului.

aron-canet-jerez-test-estrella-moto3

Moto2

Putem spune că întrecerea de la clasa intermediară a readus normalitatea pe pistă și l-a trezit la realitate pe Franco Morbidelli, care începea să creadă că este invincibil. Italianul de la Marc VDS, distras poate de zvonurile care îl dau deja ca pilot la MotoGP, pentru care se bat actuala sa echipă și LCR, a pierdut fața motocicletei în prima parte a cursei, lăsându-i victoria echipierului Alex Marquez.

Plutonul a fost amestecat, piloții experimentați precu Luthi fiind luați prin surprindere de nume ca Francesco Bagnaia sau Luca Marini, dar și de veteranul Mattia Pasini sau un Miguel Oliveira ce și-a folosit toate trucurile din dotare pentru a urca KTM-ul pe poziția a treia în clasamentul cursei.

O luptă frumoasă în pluton s-a dat și între șasiurile Suter, atât de detestate de Danny Kent, acestea fiind pilotate de Marcel Schrotter și Dominique Aegerter. Elvețianul nu și-a putut apăra locul 3 din calificări, însă în cursă a rezistat atacurilor date de Thomas Luthi.

La vârf nu a fost spectacol, Alex Marquez impunându-se fără probleme în fața lui Francesco Bagnaia și Miguel Oliveira, în timp ce Mattia Pasini continuă forma nesperată începută în Qatar. La general Franco Morbidelli rămâne lider cu 75 de puncte, pe locul secund fiind Thomas Luthi cu 64, urmat de Miguel Oliveira cu 59 de puncte.

Alex-Marquez-Jerez-Moto2-Te

MotoGP

La clasa mare, anumite aspecte se puteau întrezări încă din ziua de sâmbătă: nimeni nu poate să se pună cu motocicletele Honda pilotate de Dani Pedrosa, competitiv încă de vineri, și Marc Marquez. Numărul 93 a fost peste limită pe durata calificărilor, nu puțin lipsindu-i să scape motocicleta în decor. În tot acest timp Pedrosa a părut că nu resimte presiunea excercitată de Marc și a făcut tururi curate în sesiunea Q2, concretizate în final cu locul întâi pe grilă. Dominația Honda a fost completată și de Cal Crutchlow de la LCR, care a stabilit cel de-al treilea timp.

O a doua idee care s-a adeverit a fost imposibilitatea celor de la Movistar Yamaha de a găsi un setup optim pentru circuitul de la Jerez, Maverick Vinales, reperul echipei, oscilând destul de mult în timpii stabiliți vineri și sâmbătă. Pentru Rossi rezultatele au fost înafara topului 10 vineri în FP1 și FP2, apoi ceva mai bine în FP3. Locurile 4 și 7  pe grilă pentru Vinales și Rossi nu au fost neapărat îngrijorătoare, iar desfășurarea primelor tururi au dat speranțe fanilor lui Valentino Rossi că italianul ar putea ajunge din nou pe podium. Lucrurile nu au stat chiar așa, atât Vinales cât mai ales Rossi având serioase probleme cu ținuta motocicletelor Yamaha M1, dar și cu uzura gumelor Michelin.

1

 

2

Spre deosebire de Pedrosa și Marquez are au avut alegeri diferite de gume, hard-medium pentru Dani și hard-hard pentru Marc, la Yamaha gumele au fost același pentru Maverick și Valentino, anume hard-medium, însă a contat decisiv stilul de pilotaj și mai ales feeling-ul piloților pentru gumele față. De bine de rău Vinales a reușit să încheie cursa pe locul 6, rezistând în fața lui Petrucci și Jonas Folger, în timp ce pentru Rossi cursa a fost cât se poate de toridă.

O a treia chestiune ce a atras atenția pe durata weekend-ului a fost evoluția celor de la Ducati și în special cea a lui Jorge Lorenzo. Singura dată când Jorge a fost devansat de Andrea Dovizioso a fost în FP1, ca mai apoi evoluțiile spaniolului să se amelioreze simțitor, mulți întrebându-se dacă nu cumva obținerea unui podium nu ar fi ceva realizabil. Ideea s-a risipit după sesiunea de calificări, unde Lorenzo s-a clasat pe locul 8, însă timpii din FP3 și FP4 ne-au lăsat pregătiți pentru o eventuală evoluție de excepție în cursă.

Aceasta a debutat furtunos cu un dublu abandon în pluton, Alvaro Bautista a pierdut controlul Ducati-ului Aspar și pe durata ieșirii în decor l-a colectat și pe Jack Miller, australianul cu nervii la pământ fiind la un pas să îl ia la pumni pe spaniolul Alvaro Bautista.

La scurt timp, Cal Crutchlow a forțat să se mențină pe urmele lui Johann Zarco, autorul unui start fantastic, și a părăsit pista, având totuși mare noroc să nu fie lovit de motocicleta KTM scapată de sub control de Pol Espargaro. Patru tururi mai târziu au ieșit din cursă și Andrea Iannone, în timp ce rula în top 6 și Tito Rabat, probabil speriat că ajunsese în zona punctelor și că ar putea împlini dorința unui jurnalist de seamă ce l-a văzut protagonist al cursei de la Jerez…

Abandonurile nu au inflențat aproape deloc ascensiunea lui Lorenzo, care având combinația ideală de pneuri pentru o motocicletă Ducati GP17, medium-medium a căpătat încredere și a trecut la depășiri în pluton, dar nu înainte de a-i da ceva emoții lui Jonas Folger, pe care a fost la un pas să îl lovească în prima succesiune de viraje după start.

Evoluția bună și ascendentă a lui Lorenzo a fost în antiteză cu cea a fostului coechipier de la Yamaha, Valentino Rossi, care a pierdut constant poziții după o scurtă încercare de a ține piept avântului luat de Johann Zarco, francezul fiind categoric printre eroii cursei, alături de Jorge Lorenzo și super motivatul Dani Pedrosa.

Rossi s-a luptat permanent cu propriile pneuri, neîncrederea în guma față fiind mai mult decât oricând evidentă în această cursă. În prima jumătate a cursei a putut să rămână aproape de Zarco, Dovizioso și Vinales cu care a și schimbat pozițiile de mai multe ori, însă ultimele 10 tururi s-au transformat într-un coșmar greu de suportat pentru italian, care a fost devansat fără a putea răspunde de Danilo Petrucci, Jonas Folger și chiar Aleix Espargaro pe o Aprilia, locul 9 pentru constructorul din Noale fiind o răsplată meritată după motocicletele distruse de spaniol vineri și sâmbătă.

Norocul lui Rossi a fost ecartul de peste 11 secunde avut față de Scott Redding, în ultimele 6 tururi, britanicul recuperând aproape 10 secunde față de Valentino. Mai rău pentru multiplul campion italian a fost ritmul în 1:44, pe care-l mai reușea doar japonezul Takuya Tsuda, aflat la plimbare pe ultimul loc.

La vârful cursei, alegerea de pneuri hard-medium s-a dovedit cea câștigătoare pentru Dani Pedrosa, care a păstrat mereu secunda crucială față de Marc Marquez. Pe final, campionul en-titre a renunțat la luptă, declarând sportiv apoi că al său coechipier era imbatabil în această zi. Ultima treaptă a podiumului a fost disputată de Jorge Lorenzo, care în final s-a impus în fața lui Johann Zarco, francezul uzând în ultima parte a cursei pneul față de compoziție medium.

În clasamentul general Valentino Rossi rămâne lider cu un total de 62 de puncte, fiind urmat de Maverick Vinales cu 60 de puncte și Marc Marquez cu 58. La Jerez s-a atins o bornă importantă în ce privește numărul de starturi disputate în motomondial din 1949 încoace, cursa de acum fiind cea cu numărul 3000. Prima cursă din istoria campionatului a fost una a clasei 350cc, disputată în 13 iunie 1949 pe înfricoșătorul traseu Isle of Man, gazda legendarului TT.

Pentru MotoGP, Jerez a fost cursa cu numărul 264 a actualei ere cu motoare de 1000cc. Peste două săptămâni, pe varianta de GP a pistei de la Le Mans se va desfășura următoarea întrecere a motomondialului, contând pentru Marele Premiu al Franței.

You may also like