TCR Spa-Francorchamps: Comini și Vernay împart victoriile

TCR Spa-Francorchamps: Comini și Vernay împart victoriile

Prima etapă europeană a seriei TCR a adus în avanposturi modelele VW Golf și Audi R3 LMS, dar și musafirii din mondiali și din seria regională Benelux.

Imposibil de spus în ce măsură caracteristicile pistei belgiene au avut un cuvânt de spus, sau Audi a lucrat serios la noul RS3 LMS. Cert este că mașinile nemțești au avut o evoluție deosebită în cele două curse TCR, meritul fiind al elvețianului dublu campion Stefano Comini, dar și al wild card-ului belgian Frederic Vervisch, unul din cei trei localnici care au încurcat planurile titularilor din seria internațională.

Startul primei curse a fost unul tensionat cu un Attila Tassi fenomenal, maghiarul accelerând mai bine ca oricine după stingerea luminilor roșii și întârziind frânarea în primul viraj până la limita pierderii aderenței. De aplombul mahiarului a profitat și pilotul Honda Benjamin Lessennes care a urcat pe locul secund, în fața unui Comini precaut, conștient că va putea recupera pozițiile pierdute la start pe parcursul celor 9 tururi programate.

Dacă la vârf spectacolul s-a concentrat pe evoluția lui Tassi, strategia de recuperare pusă la punct de Stefano Comini și ascensiunea lui Jean-Karl Vernay, show-ul adevărat a fost în mijlocul plutonului, acolo unde făcea senzație Tom Coronel, venit alături de echipa Boutsen-Ginion ce activează în TCR Benelux, dar și Pierre-Yves Corthals, care a adus necompetitivul Opel Astra pe un decent loc 10 la finele cursei.

Marea noutate a weekend-ului a fost anunțul că echipa Leopard l-a convins pe Robert Huff să concureze în restul sezonului pe un VW Golf și să sprijine efortul lui Vernay de a câștiga primul său titlu în competiție. Pe Huff îl vom revedea în cursele seriei TCR, atunci când acestea nu intereferează cu programul din WTCC. Din păcate, Huff își va îndeplini conștiincios misiunea de a face jocul echipei Leopard și nu ne așteptăm să vedem aceleași ambiții precum în WTCC din partea britanicului.

Comini s-a impus în cele din urmă fără prea mari emoții în fața lui Benjamin Lessennes și a lui Attila Tassi, care l-a ținut în loc pe Vernay în ultimele tururi. Ceva mai în spate Tom Coronel, reușea să îi enerveze de-a binelea pe Pepe Oriola și Pierre-Yves Corthals, însă gafele olandezului vor exploda în cea de a doua cursă  unde o frânare greșită i-a transformat pe Oriola și încă câțiva piloți în adevărate popice de bowling.

Manșa secundă s-a jucat la strategie. În cazul echipei Comtoyou, Comini a fost ajutat elegant de Frederic Vervisch să avanseze până pe locul 3 în cursa cu numărul 50 a seriei ce a debutat în 2015. Leopard Racing a plusat, iar Rob Huff a deschis drumul pentru Jean-Karl Vernay, scopul bine precizat fiind ca francezul să câștige cursa și să părăsească pista belgiană în postura de lider al clasamentului general.

Startul a fost problematic pentru ocupantul pole position-ului, Maxime Potty care a fost prins în incidentul ce i-a avut protagoniști pe Coronel și Pepe Oriola, ultimii doi fiind nevoiți să abandoneze. Eduard Mondron și Benjamin Lessennes au condimentat lupta în top 5. Cursa s-a jucat între echipierii Leopard Racing, Rob Huff cedând poziția de lider pe o aparentă greșeală de abordare a unui viraj și o frânare cam brutală, în timp ce Comini, de departe cel mai rapid pilot de pe pistă, nu a mai avut timp să se implice în lupta pentru victorie.

În pluton, camerele de filmat s-au concentrat pe duelul dintre James Nash, Attila Tassi și Davit Kajaia, georgianul reușind să treacă spectaculos de cei doi, aducând modelul Alfa Romeo Giulietta pe locul 7, după o primă manșă în care mașinile italiene au fost departe.

În clasamentul general, Vernay se află pe prima poziție cu 91 de puncte, urmat de Comini cu 66 și adolescentul Tassi cu 53 de puncte. Etapa următoare va fi peste o săptămână la Monza.