BTCC Thruxton: BMW ajunge la 100 de victorii

BTCC Thruxton: BMW ajunge la 100 de victorii

Matt Neal a ajuns pe doi în clasamentul all-time al victoriilor în BTCC, apoi Honda a predat ștafeta celor de la BMW în manșele următoare, Collard și Turkington ducând totalul bavarez la cota 100.

Înaintea weekendului de pe cel mai rapid circuit din calendar, majoritatea se aștepta ca Honda să fie mașina de bătut. Cele mai mari șanse nu le avea însă campionul en-titre Gordon Shedden, căci acesta venea și cu balast suplimentar, ci coechipierul Matt Neal și privații de la Eurotech. Și chiar așa a fost în FP1, cu Goff pe prima poziție și Neal pe 3, Adam Morgan reușind să se intercaleze între modelele Civic. În top 10 regăseam BMW-urile, dar și cele două Chevrolet Cruze ale noii echipe BTC Norlin, Chris Smiley fiind marea surpriză, pe 6. Încă o dată, Ash Sutton reușea minuni cu Subaru Levorg – clasare pe 5, când titratul Jason Plato era abia pe 27 și ceilalți doi coechipieri chiar mai jos!

În FP2 tot Hondele au dominat, 1-2 prin Shedden și Goff, cu Morgan pe urmele lor, iar calificările au adus confirmarea acestei ordini. Matt Neal a obținut primul pole position după aproape cinci ani (Croft 2012) în fața lui Shedden și Goff, după care urmau Toyotele lui Ingram și Austin, apoi a doua mașină Eurotech. Primul pilot pe o mașină non-japoneză a fost, desigur, Adam Morgan cu al său Mercedes. El a fost urmat de Sutton, Turkington și Jackson, vârfurile de lance pentru Subaru, BMW și Ford.

Neal-01

Cursa 1

Spre onoarea celor de la Honda Yuasa, n-au fost dictate ordine de echipă în această fază a campionatului. Astfel, Matt Neal și-a păstrat prima poziție și a învins în fața lui Shedden, ajungând astfel la 60 de victorii în BTCC. Veteranul l-a egalat astfel pe Andy Rouse pe poziția a doua all-time, liderul fiind Jason Plato cu 95. Jack Goff a completat podiumul integral Honda, rezistând în fața liderului campionatului, Tom Ingram. Pilotul Toyota a rezistat atacurilor venite din partea lui Morgan și Sutton, în timp ce Colin Turkington nu a putut urca mai sus de locul al șaptelea. Ash Sutton a semnat și cel mai rapid tur, iar astfel a pus sare pe rana celorlalți piloți Subaru, care nici nu s-au putut apropia de zona punctelor.

Start2-1

Cursa 2

Nu putea trece weekendul de la Thruxton fără vreun accident la viteză mare. La câteva secunde după startul marcat de ofensiva lui Collard, modelele MG s-au acroșat și Dan Lloyd a percutat violent glisierele, care au necesitat reparații de lungă durată. S-a reluat apoi manșa pentru 10 tururi programate, însă după doar 6 am avut un nou impact puternic, al lui Martin Depper. Collard reușise să urce pe 2 la restart, moștenind victoria în momentul în care Matt Neal s-a retras subit la boxe cu probleme. Shedden și Ingram au revenit asupra veteranului de la BMW, însă steagul roșu ne-a privat de duelul final și podiumul a fost înghețat. Goff și Austin au sosit în top 5, înaintea lui Turkington, Morgan și Sutton.

Austin-1

Cursa 3

Ultimul start al zilei a fost impecabil pentru polemanul Colin Turkington, care și-a simplificat sarcina obținerii celei de-a doua victorii din sezon. Jack Goff nu i-a pus probleme, iar la jumătatea întrecerii i-a cedat locul secund lui Tom Ingram, care-și continuă forma excelentă în 2017. Gordon Shedden a respins la start atacul lui Rob Collard, care nu a mai putut profita de avantajul tracțiunii spate cum o făcuse la plecarea anterioară. Nici uzura pneurilor n-a prea contat cu pneul hard adus la Thruxton, așa că un alt avantaj al BMW-urilor a fost anulat și Collard n-a putut progresa, fiind surclasat de Sutton, care a venit chiar în spatele lui Rob Austin. Matt Neal a reușit o frumoasă recuperare de pe 29 până pe 11 în doar 16 tururi, însă rămâne perdantul rundei după ghinionul suferit. Turkington, în schimb, e al doilea pilot ce-și dublează succesul, ajungând la un total de 43 în carieră. A fost victoria numărul 100 pentru BMW în BTCC și e oarecum firesc să fie adusă de cel ce a cucerit ultimele două titluri pentru uzina germană.

Turkington

Peste două săptămâni avem rendez-vous la Oulton Park, pentru o nouă rundă pe un circuit de tradiție, unde monoposturile de top se duelau odinioară în Gold Cup. Va mai ține pasul Ingram cu vârfurile de lance ale echipelor susținute de uzine, Shedden (Honda) și Turkington (BMW)?