IMSA COTA: Cadillac Wayne Taylor Racing la victoria 4 din 4

cotaim1

Pentru prima dată, IMSA Weathertech Sportscar Championship a fost capul de afiș la COTA iar acțiunea din cursa de nici trei ore nu a dezamăgit audiența din Texas.

Wayne Taylor Racing au fost și de această dată echipa de bătut, lucru evident încă din calificări. Ricky Taylor a zdrobit precedentul record de la categoria Prototip, ajungând în pole cu un 1:54.809 aproape nepământean, cu 1,6 secunde sub cel mai rapid tur al lui Johannes Van Overbeek care a pilotat Nissan-ul Ligier #22 al ESM. Cel mai rapid prototip de LMP2 a fost la peste două secunde distanță, diferența uriașă dintre Taylor și pluton fiind clară și în urma unei comparații simple: ecartul dintre locul doi și locul 10 la general a fost mai mic decât dintre primii doi.

Două secunde a fost marja dintre James French și restul lumii la Prototype Challenge, pilotul Performance Tech fiind foarte aproape cu al său 2:00.066 de a coborî sub palierul celor două minute. La GT-LM, John Edwards a spart ghinionul punându-și BMW-ul cu numărul 24 în pole cu un 2:02.865. Celălalt M6 a fost pe trei într-un grup incredibil de strâns la această categorie: top 7 în doar 0,2 secunde. Alegra Motorsport au plecat din pole la GT-D după un tur aproape perfect al lui Mathieu Jaminet. Acesta a reușit un 2:06.531 cu care i-a subtilizat prima poziție pilotului Lexus Jack Hawksworth.

LMP2-urile au părut fără suflu în Texas

Turul de forță a continuat și în cursa de sâmbătă care a pornit fără evenimente, cel puțin la vârf. Mai jos, însă, lucrurile nu s-au derulat atât de lin. Giancarlo Fisichella, care a plecat din linia a doua a clasei GT-LM, a încercat să treacă în frunte folosindu-se de o linie largă la trecerea prin primul viraj. Lucrurile n-au mers conform planului și, la ieșire, acesta a fost agățat de Ford-ul lui Ryan Briscoe, Ferrari-ul derapând astfel în fața celuilalt Ford (#66), a Corvette-ului #4 și a Porsche-lui #912. Toate mașinile au fost lovite însă Ferrari-ul, care a primit cele mai multe lovituri, a abandonat pe loc. Din nou, weekend-ul băieților lui Giuseppe Risi s-a încheiat după nici un tur, ca și la Long Beach.

Înapoi la vârf, Ricky Taylor s-a depărtat ușor de Johannes Van Overbeek, al cărui ritm nu era comparabil, acesta fiind prins din urmă și de mașina #31 a lui Eric Curran. Cei doi s-au luptat pentru poziția secundă până în turul al 14-lea când Van Overbeek a fost lovit în lateral de Mercedes-ul lui Kenny Abdul, pilotul Sun Energy1 Racing contiuând fără pagube, lucru care nu poate fi spus și despre mașina Extreme Speed Motorsports. La primul rând de opriri la boxe, echipajul #5 al AXR a trecut în fața celui cu numărul 31 în timp ce Ricky în Cadillac-ul Konica Minolta s-a păstrat în frunte.

Ultima vizită a PC-urilor la COTA a fost tristă: doar 3 mașini pe grilă

A urmat apoi prima neutralizare, cu o oră și 45 de minute rămase pe ceas. Steagurile galbene au fost aduse de Lamborghini-ul Huracan al lui Jerome Mul care s-a oprit pe pistă, evacuarea mașinii acestuia durând 15 minute. Restart-ul nu a fost o problemă pentru Taylor care s-a păstrat în fața celor două Cadillac-uri rivale pe durata celui de-al doilea stint, care s-a încheiat la intrarea în ultima oră. Atunci, Ricky i-a predat mașina lui Jordan însă, mai în spate, Action Express aveau probleme. Joao Barbosa a rămas fără combustibil la intrarea pe linia standurilor, echipa fiind nevoită să împingă mașina #5 până la boxa sa. Asta a ajutat celălalt prototip al echipei să urce pe doi și, în plus, a adus pe trei Nissan-ul Ligier cu numărul 2 pilotat de Ryan Dalziel.

După ce a preluat mașina, celălalt Taylor a construit destul de repede un avans de peste 10 secunde în raport cu Dane Cameron pe care l-a și păstrat la un nivel constant pentru aproximativ 50 de minute. Apoi, cu 10 minute înainte de sosire, o nouă neutralizare a făcut finalul mai „piperat”. Inculpatul a fost chiar ocupantul poziției a treia la general, Dalziel, al cărui motor a cedat, distrugând șansele echipei la un podium. După abandonul scoțianului din echipa lui Scott Sharp, Cadillac-ul #5 a revenit pe podium unde a și terminat, în urma mașinii #31 și a celei cu numărul 10 care a marcat a patra victorie din patru curse disputate în 2017.

Corvette a scos din joben victoria după ce mașina #3 a suferit un incendiu în antrenamente

Stephen Simpson a fost al patrulea pentru JDC/Miller Motorsports, mașina #85 fiind și cel mai bine plasat prototip de P2 într-o zi în care DPi-urile pe care nu le-am menționat, Mazda Riley/Multimatic, au avut multiple probleme la sistemul electric și motor pe lângă lipsa de ritm.

James French s-a impus la Prototype Challenge, o clasă formată din doar trei ORECA FLM09, după completarea a 72 de tururi pe Circuit of the Americas. Victoria nu a fost însă ușoară, Stefan Wilson conducând în această clasă în prima parte a întrecerii. Acesta a pierdut însă, ulterior, prima poziție și, în ciuda încercărilor de a reveni – cei doi schimbându-și pozițiile de trei ori pe parcursul cursei -, a trebuit să se mulțumească cu poziția a doua. Din păcate, al treilea prototip ORECA nici nu a ajuns la sosire, Don Yount abandonând în turul 52.

Mercedes au revenit în SUA după o pauză mult prea lungă și deja au strâns victorii la curse cheie

Revenind la GT-LM, incidentul din primul viraj a adus pe primele două locuri cele două BMW-uri M6 RLL Racing. Patrick Pilet era însă pe urma lor și, în scurt timp, francezul cu al său 991 cu motor central a trecut de ambele BMW-uri, rămânând în frunte până la prima oprire când i-a predat mașina lui Dirk Werner. Corvette Racing erau pe patru, însă strategia lor riscantă i-a adus apoi la vârf în a doua jumătate a cursei. Astfel, echipajul #3 a oprit de doar două ori în timp ce rivalii de la Porsche și BMW au făcut-o de trei ori. Cele două BMW-uri au ieșit de la boxe pe pozițiile 2-3, iar Auberlen și Sims au spulberat aproape tot avansul lui Antonio Garcia pe final, însă acesta a mai avut două secunde în favoarea sa când a trecut linia de sosire din postura de învingător. Fordurile au terminat pe pozițiile 5-6.

Jeroen Bleekemolen s-a impus la GT-D cu Mercedes-ul Riley după ce a urcat pe prima poziție cu o oră înainte de final, trecând de Daniel Morad și Bryan Sellers. A urmat apoi ultima neutralizare care a adus plutonul împreună, ecartul anterior dintre prima și a patra poziție fiind undeva la 10 secunde. Pe poziția secundă a terminat Ferrari-ul #63 Scuderia Corsa după ce Balzan a trecut de Morad și Sellers. Ambii au mai pierdut poziții la restart, Morad terminând abia pe 7 la clasă iar Bryan, pilot al Paul Miller Racing, a fost depășit de Tristan Vautier pe final și a sosit al patrulea. Astfel, Mercedes-Benz s-a impus din nou în ceea ce se conturează a fi un prim sezon nord-american excelent pentru steaua în trei colțuri.

Pole-ul a fost vârful weekend-ului echipei care s-a impus la Daytona anul acesta

Următoarea etapă din IMSA Weathertech Sportscar Championship va avea loc pe străzile din Detroit pe circuitul Belle Isle la începutul lui iunie.

Rezultate complete aici

Sursa foto: IMSA

You may also like