MotoGP Jerez: Puncte de discuție cu Vlad Haralambie

Punct final în etapa inaugurală a periplului european al Campionatului Mondial de Motociclism odată cu etapa din Jerez, Spania.

Deși considerată de mulți ca prima etapă din debutul sezonului în urma căreia se pot face primele evaluări serioase privind raportul real de forțe, aproape toată lumea (și mă refer aici atât la echipe și piloți, cât și la noi) a plecat de la Jerez la fel de nelămurită cum a venit, amănând evaluările de substanță pentru Le Mans, peste 2 săptămâni.

E adevărat că nici condițiile meteo nu au fost dintre cele mai favorabile – frig vineri, cu un vânt destul de deranjant în tot weekendul și condiții de aderență destul de precare inclusiv în timpul cursei. Dar să o luăm cu începutul.

Moto3

Nu mai puțin de 4 piloți s-au perindat pe la conducerea cursei, cu schimbări spectaculoase de situație în plutonul fruntaș, până la urmă reușind să se impună Canet, dupa o cursă foarte cerebrală. Pe 2 a venit Fenati, iar pe 3 Mir, care a reușit să refacă handicapul cauzat de calificarea slabă. Prin acest podium, spaniolul își păstrează poziția de lider la general, cu un avans de 9 puncte în fața italianului.

Canet Jerez

Moto2

Clasa intermediară a fost dominată cap-coadă de Alex Marquez, acesta reușind să transforme pole-ul în victorie, prima de altfel din carieră la clasa mijlocie. Deși Franco Morbidelli a depus toate eforturile (locul 2 în calificări și la un moment dat la conducerea cursei), italianul a gafat în turul 8 și a căzut, oferindu-i pe tavă victoria spaniolului. Pe 2 a venit Pecco Bagnaia, elevul lui Valentino Rossi reușind primul podium din scurta sa carieră la clasa Moto2 (debutant în acest an). Din nou o remarcă asupra prestației deosebite a lui Miguel Oliveira (KTM), lusitanul reușind locul 3 (al doilea podium din sezon), loc care îl plasează pe 3 la general, cu un șasiu KTM debutant la clasă în acest an.

18402644_1404907606256165_8818144728886801849_n

MotoGP

Ei bine, din punctul meu de vedere, surpriza etapei a fost de departe prestația lui Jorge Lorenzo (Ducati Corse), cu locul 8 în calificări și locul 3 la finele cursei. Dacă după calificări am crezut că este un foc de paie, iată că de aceasă dată, cu un stil de pilotaj ușor modificat și dublat de o alegere inspirată a pneurilor, Lorenzo reușește să readucă zâmbetul pe fața lui Gigi Dall’Igna.

Cursa a fost monopolizată încă de la debut de Repsol-Honda. Pedrosa (victorie) și Marquez (locul 2) au făcut prin duelul la vârf deliciul asistenței (aprox. 69 000 de spectatori duminica la cursă). Consistență și prestanță din partea lui Johann Zarco (locul 4), cel mai bine clasat pilot Yamaha, în timp ce echipa de uzină Yamaha (Vinales locul 6 și Rossi locul 10), a avut o prestație modestă și nu a reușit să găsească soluția pentru problemele de aderență față pe acest circuit.

Trebuie să observ buna comportare repetată de Aprilia – A. Espargaro a sosit pe 8, aceasta fiind cea de-a doua prezență în acest sezon în top 10. KTM a beneficiat de noul motor Big Bang, care a reușit să aducă primele 2 puncte pentru constructorul austriac de la debutul la clasa regină prin B.Smith (locul 14).

Deși considerat un circuit Yamaha (personal nu sunt de acord cu această emblemă), iată că circuitul din Jerez de la Frontera a reușit să răstoarne și chiar să bulverseze oarecum ierarhiile momentului, dar asta spre satisfacția tuturor, deschizând practic toate posibilitățile luptei la vârf, atât la piloți, cât și la constructori și echipe.

Ne revedem în Franța, la Le Mans, peste două săptămâni. Până atunci, numai bine!

lorenzo 1

You may also like