WTCC Preview Hungaroring: Michelisz-mania se dezlănțuie din nou!

IMG_0922

Patru curse, patru învingători diferiți pe modele diferite. Printre aceștia nu se numără și pilotul de uzină Honda Norbert Michelisz, așteptat să revină în lupta pentru titlu chiar în etapa de casă, la Budapesta.

Pe străzile din Marrakesh am avut parte de prima surpriză a anului, atunci când Esteban Guerrieri a rezistat în fața favoriților și a învins pe bătrânul Chevrolet Cruze înscris de Campos Racing, după ce Tom Coronel a cedat șefia cu probleme la frâne. A doua manșă marocană i-a revenit lui Tiago Monteiro, apoi s-a mers la Monza unde iarăși Coronel și-a ratat șansa pe grila inversată. Girolami a fost lovit și a abandonat, apoi Bennani l-a percutat pe Michelisz în Parabolica și astfel Tom Chilton a adus primul succes pentru Citroen-ul privat al echipei lui Loeb. Cursa principală a fost la discreția lui Thed Bjork, unicul Volvo care a confirmat statutul de mașină favorită pe traseul italian.

Cele două modele Cruze încă emit pretenții în mâinile lui Coronel și Guerrieri
Cele două modele Cruze încă emit pretenții în mâinile lui Coronel și Guerrieri

După ce am fost așadar acasă la Mehdi Bennani și lângă sediul firmei JAS care pregătește modelele Honda, etapa a treia din totalul de 10 are loc în Ungaria, gazdă pentru Norbi Michelisz, Daniel Nagy și structura privată Zengo Motorsport pentru care rulează acesta din urmă, dar și Aurelien Panis. Anul trecut am avut o dublă Loeb Racing prin Bennani și Chilton pe o ploaie puternică, în timp ce Michelisz abandona încă din turul de formare. Se profilează o vreme la fel de capricioasă și de această dată, iar Norbi speră ca ghinionul să nu-l mai urmărească. Dintre cele cinci succese ale sale în WTCC, două au venit pe Hungaroring și ambele cu Zengo: unul cu BMW 320 în 2012, iar altul cu Honda Civic în 2015.

Piloții uzinelor Honda și Volvo ocupă primele patru poziții în ierarhia generală, iar la constructori lupta este foarte strânsă: japonezii acuză o întârziere de doar 12 puncte, deși nu au reușit momentan vreo victorie în MAC3. Însă urmăritorii abia așteaptă cursele maghiare, căci acum e prima recalculare a balastului pentru 2017. În mod firesc, cele două forțe dominante au primit 80 de kilograme adiționale, Citroen a rămas cu cele din pre-sezon, iar Chevrolet și Lada sunt marii beneficiari.

Constructor Maroc și Italia Ungaria Diferență de ritm
Honda 0 80
Volvo 0 80 0.0s
Citroen 50 50 0.3s
Chevrolet 0 0 0.8s
Lada 0 0 1.6s

O bătălie aparte se dă în ierarhia independenților, unde abandonul lui Chilton din manșa a doua de la Monza l-a făcut să piardă prima poziție în detrimentul conaționalului Rob Huff, pentru un singur punct. Guerrieri și Bennani sunt la două, respectiv trei puncte în urma campionului WTCC din 2012, așa că oricare ar putea să conducă balul după Hungaroring. Chiar și Coronel, al cincilea clasat.

Aceiași 16 piloți de la Monza se vor alinia pe grila maghiară, Kevin Gleason prelungindu-și înțelegerea cu RC Motorsport. Americanul va reveni astfel la bordul Ladei Vesta, motivat de punctele adunate în Italia. De altfel, toți piloții au reușit măcar o clasare în top 10 până acum.

IMG_4141
Michelisz, cu ținta pe liderul Bennani la Monza. A fost ultima lor trecere prin cadru.

Huff a subliniat un aspect important în conferința de presă de la finele rundei italiene. Monza ar fi trebuit să fie circuitul cel mai penalizat pentru Honda, în raport cu Citroen și Volvo. În anii trecuți, viteza de vârf a fost marele minus pentru modelele Civic, însă munca din intersezon pare să fi dat roade. Tiago Monteiro se temea și el ca lungile linii drepte să nu-i vină de hac: ”Dacă mi-ați fi spus că închei weekendul cu două podiumuri, n-aș fi crezut nicicum.”

Așadar, pe trasee unde manevrabilitatea primează, Honda va fi în avantaj față de mai masivul model Volvo. Un prim astfel de exemplu ar fi circuitul maghiar de Grand Prix, în condiții de pistă uscată, acum că balastul e similar între cele două mașini. Este deci plauzibil ca avansul lui Monteiro în fruntea clasamentului general să crească, iar Michelisz să-și joace cartea la victoria de etapă. Totodată, nu scăpați din vedere Hondele verzi ale lui Zoltan Zengo – e foarte posibil să vină, pe merit, în zona punctelor.

Norbi Michelisz este un adevărat superstar în cursa de casă
Norbi Michelisz este un adevărat superstar în cursa de casă

You may also like