Formula 1 Spania: Lucruri de urmărit

Lupta deschisă între Mercedes și Ferrari

Așadar, Lewis Hamilton va pleca din pole-position în Marele Premiu al Spaniei. Pe primele două linii ale grilei de start vom avea, cum era de așteptat, cele patru mașini ale Mercedes și Ferrari. Întrebarea logică este: care dintre ele va trece prima linia de sosire?

Dacă în antrenamentele de vineri Ferrari a părut să aibă de recuperat zecimi bune față de echipa rivală, antrenamentele de sâmbătă i-a găsit pe piloții ei mai rapizi decât cei Mercedes. Hamilton a stabilit cel mai bun timp în toate cele trei părți ale calificărilor, dar ar fi putut fi depășit în final de Sebastian Vettel. Fără eroarea sa din sectorul 3, germanul ar fi fost cu siguranță cel care ar fi plecat în cursă de pe prima poziție.

Diferențele sunt minime. Hamilton și Vettel au fost despărțiți de doar 0.051s, iar în urma lor, Valtteri Bottas și Kimi Raikkonen de 0.066s. Mercedes a avut timpi mai buni în simulările de cursă de vineri, dar vedem că lucrurile se pot schimba de la o sesiune la alta. Ferrari pare să aibă mașina mai echilibrată, care se comportă bine în mai multe situații decât cea Mercedes. Totul ar putea să se decidă cu…

C_t3YrCXkAARnvJ.jpg-large

Startul

În Rusia, Bottas a țâșnit din poziția a treia a grilei pentru a se instala la conducere. A fost momentul cheie al unui Mare Premiu în mare parte anost, căci finlandezul a controlat ostilitățile și s-a impus pentru prima oară în carieră în Formula 1.

Bottas va pleca tot al treilea și în Spania. O plecare bună este crucială pe circuitul catalan. Lunga linie dreaptă le va oferi celor din spatele lui Hamilton o șansă de a câștiga teren până în primul viraj, unul de viteză medie. Britanicul va avea nevoie de un start foarte bun pentru a-și păstra poziția, în timp ce în spatele lui vom vedea cu siguranță dueluri și, posibil, scântei.

Pentru Mercedes este important să dețină inițiativa. Mașinile germane par a se comporta mult mai prost în aer turbulent decât rivalele de la Ferrari, astfel încât poziția pe circuit după primele viraje va fi crucială. Dacă Vettel sau Raikkonen au parte de plecări bune și îi depășesc pe cei din față, e foarte posibil ca puține lucruri să-i poată împiedica în drumul spre victorie. Unul din acele lucruri este însă…

C_tITYVW0AAP-Rh.jpg-large

Strategia de cursă

Pirelli a adus în Spania cele mai dure pneuri posibile. E greu de crezut că vom vedea vreo mașină „încălțând” varianta Hard în cursă, iar gumele Medium vor fi folosite cel mai probabil doar pentru încadrarea în regulamentul care spune că seturi diferite trebuie folosite de-a lungul unui Mare Premiu.

Cea mai rapidă strategie pare a fi cea cu trei opriri la boxe, conform celor spuse de Pirelli. Cu toate acestea, o strategie cu două opriri este și ea posibilă și aproape la fel de rapidă în teorie. Cert este că nu vom vedea mașini efectuând o singură trecere la standuri, ceea ce într-un fel garantează spectacolul pe acest front. Înseamnă că alegerea momentului în care vor fi folosite pneurile Medium contează mult – ca să nu mai spunem de momentul efectiv al intrărilor la boxe în raport cu cele alese de oamenii din jur.

Ferrari a încercat de cele mai multe ori în acest sezon să impună o strategie agresivă care să forțeze mâna celor de la Mercedes, iar cele două victorii ale lui Vettel se datorează în mare parte acestui lucru. Din nou, pozițiile de pe circuit ale mașinilor vor fi extrem de importante. Am putea avea o cursă tactică foarte interesantă, iar șansele ca piloți pe strategii diferite să se întâlnească pe circuit sunt mari, astfel încât și acțiunea de pe pistă promite.

C_tKWL4WAAMCxOt.jpg-large

A făcut cu adevărat Red Bull progrese?

După un start de sezon în care a „jucat” într-o ligă proprie, Red Bull pare să se fi apropiat de echipele fruntașe în Spania. Max Verstappen a terminat calificările la puțin peste o jumătate de secundă în urma lui Hamilton – cea mai mică diferență între un pilot Red Bull și pole-sitter din acest an.

Echipa austriacă a reușit, din câte se pare, să reducă semnificativ dezavantajul ei. Cu echipele din spate încă la mare distanță în urmă, întrebarea este dacă ar putea Red Bull să se implice în lupta pentru victorie. E greu de crezut că poate cu adevărat, însă un start bun al celor doi piloți ai săi în urma căruia ordinea s-ar amesteca în frunte ar fi interesant.

Verstappen, în special, va fi încrezător după ce l-a surclasat pe Ricciardo cu aproape o jumătate de secundă în calificări. În plus, amintirea victoriei sale de aici de anul trecut ar putea să-i dea aripi în mașina Red Bull.

C_slAk6XsAAos6v.jpg-large

Poate termina Alonso cursa?

O vom zice din nou – pentru a câta oară? Fernando Alonso este rapid!

Cine ar fi crezut, după problemele care l-au pus pe spaniol în situația de a juca tenis în timp ce piloții efectuau tururi de circuit în primele antrenamente de vineri, că Alonso va încheia calificările pe locul 7? Numărul acesta – 7 – nici nu evidențiază corect performanța spaniolului din sesiunea de sâmbătă. Mai relevant este să menționăm că în fața mașinii sale McLaren există doar Mercedes, Ferrari și Red Bull.

Alonso are o șansă uriașă de a aduce primele puncte ale sezonului pentru echipă, însă din nou, întrebarea care se pune este dacă va putea trece linia de sosire. Spaniolul nu a încheiat nicio cursă în acest sezon, iar în Rusia a fost forțat să abandoneze în turul de formare. Problemele unității de putere Honda par a se accentua de la etapă la etapă în loc să se remedieze. Tot ce poate face Alonso este să spere că ea va rezista în cursa de pe Circuit de Catalunya până la final.

Pilotul McLaren a fost extrem de zâmbitor la sfârșitul calificărilor, iar ce prilej ar putea fi mai bun pentru o performanță remarcabilă a acestuia, dacă nu Marele Premiu al său de casă?

C_uauKAXUAENVT6.jpg-large

You may also like