GP3 Barcelona: Fukuzumi aduce o bucurie pentru Honda

Primul învingător al sezonului a fost dat de ART Grand Prix în persoana lui Nirei Fukuzumi, apoi gruparea franceză n-a urcat pe podium în manșa secundă, Arjun Maini triumfând pentru Jenzer.

Sesiunea de antrenamente s-a încheiat cu patru echipe diferite reprezentate în top 4, Fukuzumi (ART) fiind urmat de Maini (Jenzer), Siebert (Campos) și Pulcini (Arden). Cei patru au fost printre protagoniștii weekendului în continuare, însă pole-ul a fost cucerit de Jack Aitken, care l-a devansat pe Fukuzumi cu 171 de miimi. Dorian Boccolacci (Trident) era cea mai mare amenințare pentru grupul ART din avanposturi.

C_u2YFfXoAEWqL1

Cursa 1

Aitken a pierdut prima poziție la start în dauna coechipierului Fukuzumi, însă părea să aibă puterea de a reveni pe final de cursă. Cei doi s-au distanțat de pluton și urmau să-și tranșeze duelul, când ghinionul a lovit: în turul 16 din totalul de 22, Aitken a încetinit la ieșirea din virajul 5, cu probleme mecanice. Nu doar că n-a punctat britanicul, ci urma să și plece ultimul în manșa de sprint. Astfel, Fukuzumi a scăpat de presiune și a obținut primul succes din carieră la acest nivel, cu 7 secunde avans față de Pulcini și Lorandi, aproape nedespărțiți.

C9zHS8jXkAADEWj

George Russell a avut un start slab, însă a recuperat cele patru poziții de-a lungul manșei printr-o folosire inteligentă a sistemului DRS, disponibil pentru doar șase tururi la Barcelona. În imediata sa apropiere a sosit coechipierul Anthoine Hubert, ambii trecând pe final de Dorian Boccolacci. Francezul de la Trident și-a jucat cartea după start în primul viraj, a fost scos pe pietriș în cel de-al doilea și a acuzat uzura prematură a gumelor murdare. Maini și Hyman au încheiat pe 7 și 8, urmând să plece din prima linie duminică dimineața. Duelul pentru locul 8 s-a decis la ultima trecere prin ultimul viraj, când Marcos Siebert a patinat excesiv cu gumele distruse și a cedat poziția-cheie.

Cursa 2

Destine contrastante pentru cei doi din frunte la stingerea semafoarelor: Hyman s-a pornit greu, în timp ce Maini și-a asumat conducerea manșei. În turul al cincilea, Boccolacci a trecut la atac, rulând în paralel cu indianul pe primele viraje. Maini a avut nervii tari, spre bucuria celor de la Haas care l-au contractat de curând, reușind să respingă cu forța atacul prelungit al francezului. Duelul i-a încetinit pe cei doi și l-a apropiat pe Hubert, care a pus presiune pe Boccolacci și a facilitat evadarea liderului Maini. Francezul de la ART nu a găsit breșa, uzând excesiv gumele în spatele monopostului Trident. Asta l-a costat locul pe podium, din spate venind al doilea monopost Jenzer, cel pilotat de Alessio Lorandi.

C_xc3jrXcAAkxhw

Echipa elvețiană nu mai câștigase o manșă din GP3 din sezonul 2012. De la victoria lui Patric Niederhauser în Germania au trecut 78 de curse fără succes, însă acum Jenzer se poate baza pe doi piloți de top, chiar dacă efectivele acestei grupări sunt mai reduse numeric față de oricare adversar. În urmă cu șase manșe, în prima alergare de la Monza, am avut ultima oară un podium fără piloți ART Grand Prix, cei trei titulari fiind atunci pe 4, 5 și 6. Tot pe aceste poziții au încheiat și la Barcelona membrii echipei campioane, Hubert fiind urmat de Russell și de Fukuzumi.

Japonezul este lider după weekendul inaugural, urmat de perechea Jenzer.

Clasament piloti: Fukuzumi 29p, Lorandi 25p, Maini 23p, Boccolacci 20p, Hubert 20p, Russell 20p.

Clasament echipe: ART Grand Prix 73p, Jenzer 46p, Trident 20p, Arden 18p.


Conținutul website-ului www.pitstops.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea pe alte siteuri conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea PitStops. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa contact@pitstops.ro.
Share-uirea pe social media (Facebook, Twitter, LinkedIn) în grupuri, pe contul personal sau pe pagini este acceptata si nu este nevoie de un acord prealabil.

You may also like

By