WSBK Imola: Dublă Davies într-un weekend plin de accidente

Circuitul Enzo e Dino Ferrari pare croit pe specificul motocicletelor Ducati, care au dominat autoritar cursele clasei principale, respectiv Stock1000, prin Chaz Davies și Michael Rinaldi. Laitmotivul weekend-ului au fost accidentele și doar la clasa mică SSP300 nu am avut un steag roșu.

WorldSuperbike

Manșa de sâmbătă a fost și singura desfășurată cursiv, în ciuda unui incident după start ce i-a avut protagoniști pe Eugene Laverty și Alex Lowes. Pilotul Milwaukee Aprilia a rămas fără frâne după abordarea primelor viraje, moment în care ocupa un loc în top 6, încercând cu disperare să remedieze problema. Din spate a venit Lowes, neștiind probabil ce se întâmplă cu Aprilia lui Laverty și i-a tăiat calea irlandezului, acesta având prezența de spirit să sară de pe motocicleta ce se îndrepta spre un parapet de protecție. La momentul impactului, motocicleta Aprilia s-a aprins ca o torță, putând pune în pericol integritatea lui Eugene, dacă acesta ar fi urmat traiectoria motocicletei.  Spre stupoarea spectatorilor și a comentatorilor, Alex Lowes și-a continuat nestingherit cursa, neprimind vreo penalizare din partea comisarilor.

Întrecerea a fost dominată cap coadă de Chaz Davies (Aruba Ducati), britanicul fiind urmat de Johnny Rea de la Kawasaki și echipierul Marco Melandri, câștigătorul duelului purtat cu Tom Sykes.

Mult mai interesante au fost prestațiile lui Xavi Fores, pilot privat pe un Ducati pregătit de Barni Racing, și Leon Camier, care a adus MV Agusta pe locul 6. Cursa a fost cu ghinion pentru Nicky Hayden și Jordi Torres, spaniolul de la Althea BMW fiind rivalul cel mai apropiat al lui Fores atunci când vine vorba de a fi best of the rest în urma perechilor de uzină Ducati și Kawasaki.

Cea de a doua manșă de duminică, a debutat cu un nou incident, care a atras steagul roșu și o neutralizare, ca urmare a exploziei motorului Kawasaki Grillini de la motocicleta privată pilotată de Ayrton Badovini. Aceasta și-a împrăștiat lichidele chiar pe prima succesiune de viraje, imediat după start, cursa trebuind oprită pentru a se curăța pista cum trebuie.

La reluare, Leon Camier i-a surprins pe Sykes, Fores și Melandri, ajungând până pe locul 2, acolo unde a rezistat doar două tururi, până la o ieșire în decor. Ca și la prima alergare, Chaz Davies a fost imbatabil, locurile 2 și 3 jucându-se mai puțin sportiv, cu Sykes care a cedat locul echipierului Rea, fără vreun fel de rezistență.

Pe final de cursă, singurul duel spectaculos a fost cel câștigat de Xavi Fores, în detrimentul lui Marco Melandri, italianul nereușind nici la Imola să găsească plusul de încredere în motocicletă care l-ar arunca în lupta pentru victorie. Chiar și așa, performanțele sale sunt infinit mai bune față de dezastrele făcute anii trecuți de Davide Giugliano, un pilot tolerat de Ducati mult prea mult timp.

În clasamentul general, jocurile echipei Kawasaki îi asigură un avans confortabil lui Rea ce a acumulat 235 de puncte, fiind urmat de Davies cu doar 161 și Sykes cu 160. În loc să umfle zestrea de puncte a echipierului Rea, Sykes ar putea să se concentreze pe depășirea în clasament a lui Davies și obținerea titlului de vicecampion. Pentru asta însă trebuie acceptul echipei verzi și victorii de etapă…

Supersport

Roberto Rolfo a fost cel care a adus o primă apariție a steagului roșu în cursa clasei motoarelor de 600cc, fiind urmat și de Federico Caricasulo, un abonat al clasărilor între primii 5. Un al doilea red flag a fost cauzat de incidente în pluton, protagoniști fiind Niki Tuuli și Kyle Ride, însă oprirea cursei a fost cauzată de explozia motorului MV Agusta pilotat de Alex Baldolini.

Apropiindu-se ora startului clasei mari, un nou restart pentru clasa Supersport a fost programat după terminarea cursei WSBK, din acel moment tot programul fiind dat peste cap. Ultima plecare l-a avut protagonist pe turcul Kenan Sofuoglu care s-a instalat la conducere, rezistând atacurilor fără șanse de izbândă ale lui Lucas Mahias. Podiumul a fost completat de P.J. Jacobsen, următorul clasat Sheridan Morais venind la peste 7 secunde. O prestație deosebită a avut în pluton australianul Anthony West, plecat în cursă de pe locul 20 și ajuns pe 11. El a reușit să își pregătească motocicleta de-a lungul weekend-ului cu doar doi mecanici voluntari.

La general, Lucas Mahias conduce cu 85 de puncte, urmat de Sheridan Morais cu 58 și Jacobsen cu 55. Kenan Sofuoglu a ajuns la borna celor 50 de puncte.

Supersport 300

Dacă ar fi să facem o comparație între clasele din Superbike și Motomondial, SSP 300 este sinonimul clasei Moto3: mulți aspiranți la glorie în anul de debut al seriei și material de concurs competitiv pentru toți, nefiind diferențe semnificative între motocicletele Kawasaki, Yamaha și Honda. Chiar și cursele acestei noi categorii sunt extrem de disputate, fiind măcar vreo 10 piloți apropiați valoric. Din păcate, dacă ar fi să găsim deja o critică pentru această serie, ea ar fi faptul că grila este poate prea populată (36 piloți), putând vorbi încă de la prima cursă de vreo 3 grupuri valorice, cu ecarturi semnificative între ele.

Ca exemplu, înainte de calificări, Avalon Biddle, pilot ce reușea curse spectaculoase și puncte în clasamentul general al vechiului campionat European Junior Cup, s-a arătat încântată că a recuperat peste 2 secunde pe un tur de circuit, în urma găsirii unui setup general mai bun pentru modelul Kawaski Ninja. Cele 2 secunde însă au fost insignifiante la o privire pe clasament, Biddle rămânând din păcate în zona locului 30, prea departe de ceea ce a dovedit deja în alte competiții.

Cursa a fost o luptă în 5-6 piloți, însă tehnicitatea circuitului italian și poate îndemnurile la prudență după dezastrul de la Supersport i-au făcut pe protagoniștii de la clasa 300 să nu forțeze peste măsură, astfel că am avut o primă manșă cu ecarturi de câte o secundă și mai mult între primii 10 clasați.

Cursa a fost câștigată de Marc Garcia, urmat de Alfonso Coppola, podiumul fiind completat de un pilot ucrainian, Mykyta Kalinin. Primii 7 clasați au fost cu toții piloți Yamaha, ceea ce ne dă o primă idee despre elasticitatea și manevrabilitatea motocicletelor de la această clasă, pe un circuit cu viraje tehnice și îngust precum Imola. Liderul clasamentului general, fost campion Moto3 din seria suport pentru BSB, Scott Deroue a avut o evoluție mai anevoioasă fiind permanent în luptă cu Ana Carrasco și Daniel Valle.

La general Deroue se menține lider cu 55 de puncte, urmat de Coppola cu 41 și Borja Sanchez cu 39 de puncte.

Superstock 1000

Cortina nu a vrut să cadă liniștită peste weekend-ul de Superbike de la Imola, clasa STK1000 având o cursă agitată precum cea de Supersport. Întrecerea a fost oprită de două ori cu steag roșu, după incidentele dintre Luca Marconi și Mike Jones, respectiv accidentele separate ce i-a avut protagoniști pe Alessandro Nocco și Marc Moser, ambele petrecându-se în virajul 3.

Cursa a fost câștigată de Michael Rinaldi, care s-a impus în fața lui Roberto Tamburini, pe locul 3 reușind să urce în ultimele tururi Toprak Razgatlioglu, după un duel cu Federico Sandi. Momentul spectaculos, dar terifiant, al ostilităților la această clasă a fost oferit de Maximilian Scheib, care în antrenamente și-a plasat motocicleta pe un gard de protecție, incidentul neavând din fericire urmări pentru pilot.

18425308_1866716463353864_2348551662190850245_n

În clasament Rinaldi conduce cu 70 de puncte, urmat de Razgatlioglu cu 54 și Tamburini cu 43.

Etapa următoare pentru toate clasele se va desfășura în Marea Britanie, în weekend-ul 26-28 mai, pe circuitul de la Donington.


Conținutul website-ului www.pitstops.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea pe alte siteuri conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea PitStops. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa contact@pitstops.ro.
Share-uirea pe social media (Facebook, Twitter, LinkedIn) în grupuri, pe contul personal sau pe pagini este acceptata si nu este nevoie de un acord prealabil.

You may also like

By