Formula 1 Spania: Team Focus – Red Bull

Red Bull Team Focus

O mașină pierdută pe primii metri și cealaltă pe un podium cu șansă – acesta este bilanțul Red Bull după cursa de pe Circuit de Catalunya.

Săptămâna dinaintea etapei de la Barcelona a fost inundată de vești legate de revoluția ce se pregătește la Red Bull, după ce creația lui Adrian Newey nu s-a putut lupta cu Mercedes și Ferrari în primele patru curse. S-a spus că evoluțiile din Spania sunt atât de radicale, încât nici n-ar mai trebui să se numească RB13 noua creație. La finele FP1, duș rece pentru austrieci: ambele monoposturi se aflau în continuare la peste o secundă de timpii stabiliți de liderii de la Mercedes. Max Verstappen a fost mai rapid ca Daniel Ricciardo și în FP2, australianul declarând că nu-l mai surprinde această ordine în cadrul echipei. Cei doi au adunat peste 100 de tururi în ziua de vineri, iar sâmbătă dimineața în FP3 tot pe 5 și 6 s-au regăsit.

Ordinea era clară așadar înaintea calificărilor: Red Bull era a treia forță, ca și până acum. Fără emoții din spate, dar cu mici șanse de a încurca socotelile la vârf în condiții normale de cursă. Max a stabilit tot al cincilea timp și în Q3, la peste două zecimi de Kimi Raikkonen, iar Ricciardo a venit în urma coechipierului său la alte patru zecimi, dar cu aproape o secundă avans față de al șaptelea clasat, Alonso. Verstappen și-a jucat cartea la start, pe o trasă exterioară în primul viraj. Însă Bottas l-a atins pe Raikkonen și monopostul Ferrari a ricoșat în cel al olandezului, ambii fiind astfel eliminați.

Era destul loc pe exterior pentru toată lumea, dacă Valtteri nu l-ar fi atins pe Kimi. Uneori avem noroc, precum s-a întâmplat aici anul trecut, alteori pățim ceea ce vedeți anul acesta.

Max Verstappen

P-20170514-01246_News

Pentru Daniel Ricciardo a urmat o cursă solitară pe poziția a patra, fără nicio oportunitate strategică de a compensa deficitul tot mai mare ce-l separa de top 3. Șansa acestuia a venit în turul 38, când Bottas a parcat monopostul cu avarii terminale. Hamilton și Vettel au continuat să impună un ritm drăcesc în fruntea cursei și chiar s-au atins în duelul direct, în timp ce Christian Horner i-a indicat lui Ricciardo să limiteze turațiile motorului, pentru a-l păstra în condiții cât mai bune în vederea curselor următoare. Așadar, poate că nu e reprezentativ ecartul final de 75 de secunde față de învingător, însă chiar dacă Daniel venea la jumătate din acest interval, tot nu ar fi contat în lupta pentru victorie. Statistica spune totuși că Ricciardo e al patrulea pilot cu podiumuri în fiecare sezon din noua eră turbo, pe lângă Hamilton, Vettel și Bottas.

Astăzi ne bucurăm de acest podium, dar mâine trebuie să înțelegem cum se poate reduce ecartul față de Mercedes și Ferrari. La Monaco vom mai aduce câteva update-uri și acela e un loc unde se poate întâmpla orice.

Daniel Ricciardo

P-20170514-00857_News

Într-un fel, cu fiecare echipă din big three ajunsă la sosire cu o singură mașină, Red Bull n-a pierdut la fel de multe puncte. Totuși, gruparea lui Dietrich Mateschitz nu a adunat în cinci curse nici jumătate din zestrea Ferrari, iar cele două podiumuri au fost conjuncturale. Nici update-urile Renault nu vor veni prea curând și e greu de crezut că ”taurii” mai pot emite pretenții la Monaco precum o făceau în urmă cu 12 luni. Regresul e evident față de 2016, când Max se impunea în Spania și Daniel pleca din pole în Principat. Oricum, deja s-au anunțat alegerile de pneuri pentru Monte Carlo, iar Red Bull riscă: 11 seturi de ultrasoft-uri Pirelli, mai multe decât Ferrari sau Mercedes.

Atmosfera de la Toro Rosso a fost mult mai bună la finele MP al Spaniei. Carlos Sainz nu a fost silit să se apere de-a lungul cursei, fiind mereu cu ținta pusă pe cei din față. A tranșat lupta cu rivalii de la Haas și, chiar dacă nu a trecut pe pistă de Pascal Wehrlein, a moștenit poziția a șaptea de la pilotul german care fusese penalizat cu 5 secunde. Dacă Sainz a progresat 5 locuri față de grila de start, colegul său Kvyat a avut și mai mult de muncă. De pe 19, rusul a încheiat pe 9 și a fost foarte bucuros după atâtea depășiri efectuate. Franz Tost a declarat că punctele adunate readuc echipa pe 5 la general, ceea ce era obiectivul fixat inițial.

P-20170514-00755_News

Dintre juniorii echipei Red Bull, în acest weekend i-am avut în acțiune pe Niko Kari (GP3) și pe cei trei angrenați în Eurocupa Renault 2.0. Finlandezul a fost adesea în atenția camerelor de filmat la Barcelona, unde a încercat să recupereze în curse ceea ce pierduse pe fondul unei erori în calificări. Zona punctelor a fost însă un țel prea îndepărtat în manșele spaniole. În Eurocupă, Dan Ticktum a încheiat pe 3 manșa secundă de la Silverstone, reușind așadar primul podium al carierei la acest nivel. Richard Verschoor (P6, P7) a punctat în ambele alergări, spre deosebire de Neil Verhangen. Pierre Gasly va evolua în weekendul de la Monaco într-o dublă manșă din Super Formula, la Okayama.

P-20170513-01040_News

Citește și alte articole din seria Team Focus: despre Scuderia Ferrari și despre Mercedes

You may also like