TCR Monza: Weekend aproape perfect pentru Roberto Colciago

Cursele italiene, mutate de la Imola la Monza în acest an, au fost de departe cele mai spectaculoase de până acum. Apropierea jumătății campionatului a adus însă și inerentele nemulțumiri și mici scandaluri în seria internațională.

Prima cursă i-a avut în prim plan pe piloții M1RA Racing, Roberto Colciago și Attila Tassi, doar ei luptând pentru victorie pe durata celor 11 tururi. S-a remarcat din nou tânărul pilot maghiar, foarte incisiv la start și agresiv pe viraje. E ceva mai calculat în acest sezon decât la debut în 2016, însă marea sa problemă rămâne uzarea excesivă a pneurilor, înainte de jumătatea curselor. Dacă în prima parte a acestora luptă fără menajamente pentru poziții, în partea a doua prioritățile se schimbă, Tassi trebuind să își apere poziția, sarcină de cele mai multe ori imposibilă. La 17 ani, Attila acumulează experiență luptându-se cu veteranii Gianni Morbidelli (2016) și acum cu echipierul de aproape 50 de ani, Roberto Colciago.

2017-int-photo-news-141

Pentru ultima treaptă a podiumului s-au luptat în limitele regulamentului Pepe Oriola și Jean-Karl Vernay, spaniolul de la Craft-Bamboo împingând Seat-ul Leon spre limitele sale, destul de evidente în al treilea sezon de dezvoltare a modelului spaniol, cândva referința competiției. În toți acești ani, 2015-2017, Leon-ul Cup Racer nu a primit prea multe update-uri tehnice, dezvoltarea sa fiind și blocată de regulamente din cauza dominației dezarmante din primul sezon TCR. Acum, după 3 ani de succese, este cazul să se umble puțin la puterea motorului, lucru evidențiat de James Nash, dar și de Oriola. Cei doi piloți au mai atras atenția că având la dispoziție actuala mașină, lupta pentru prima poziție în clasament devine improbabilă.

În acest context nu prea ne miră zbuciumul echipei Zengo, care în așteptarea mașinilor KIA, împart un Seat Leon cu cei de la Zele Racing. De suferit în toată povestea asta are Ferenc Ficza, venit după dezamăgirea încasată în WTCC alături de Hondele Civic depășite tehnic pe care le-a folosit echipa maghiară, iar problemele persistă și în acest sezon pentru piloții de mondial, Aurelien Panis și Daniel Nagy.

Ficza a avut o evoluție bună, cu ascensiune în pluton, însă depășirea efectuată asupra lui Morbidelli dincolo de limitele circuitului, i-au adus o penalizare la final de cursă, clasându-se în final pe locul 10, după ce a rezistat tururi bune pe locul 5, în fața unui impresionant Frederic Vervisch.

Munca asiduă a celor de la DSG Sport s-a văzut în weekend-ul de la Monza, Opelul Astra fiind ceva mai competitiv în varianta pilotată de Mat’o Homola, acesta clasându-se în prima manșă pe locul 8.

În cursa a doua, Stefano Comini, plecat de pe locul 3, a profitat de incidentul dintre Vernay și Hugo Valente și s-a instalat la conducerea cursei. Sarcina de a aduce o nouă victorie Audi-ului pregătit de echipa Comtoyou nu a fost una ușoară, pericolul venind din pluton, din partea italianului Roberto Colciago decis să reducă la minim diferența de puncte ce îl desparte la general de Jean-Karl Vernay.

Pentru Colciago a fost o sarcină relativ ușoară să treacă de Vernay, Vervisch sau Nash, ajutorul său venind din partea lui Homola, care a strâns plutonul în spatele său atâta timp cât s-a aflat aproape de zona podiumului. Roberto a ajuns destul de târziu în spatele lui Comini, a și reușit să îl depășească de câteva ori, însă în penultimul tur la intrarea în primul viraj  s-a atins cu Audi-ul. A pierdut acolo câteva lungimi de mașină, ceea ce s-a dovedit imposibil de surmontat în doar un singur tur rămas din cursă.

Elvețianul Comini s-a impus așadar la o diferență minimă de Honda pilotată de Colciago, în timp ce ultima treaptă a podiumului a fost adjudecată de Frederic Vervisch. Homola a reușit o nouă clasare în puncte cu modelul Opel Astra, terminând pe locul 6, urmat de Davit Kajaia, la volanul unui Alfa Romeo Giulietta. Cam puțin pentru modelul italian, în fața propriilor admiratori.

Discuțiile comisarilor la finele ultimei curse au fost cu emoții pentru Colciago, care în cele din urmă nu a pierdut nimic din munca depusă în cele două manșe, dar s-a ales cu o penalizare de 5 poziții pe grilă în cursa 1 de la Salzburgring, din cauza depășirii limitelor circuitului în virajul 1 în lupta cu Frederic Vervisch.

După 4 etape disputate, unele echipe își vociferează deja nemulțumirile. Problema celor de la Craft-Bamboo am dezbătut-o deja, iar o altă echipă nemulțumită este WestCoast, beneficiară a unor mașini VW Golf cu care Gianni Morbidelli și Giacomo Altoe nu prea reușesc să acceadă în top 10. Pentru echipă nu piloții sau mașinile sunt problema, ci regulamentele zic ei permisive, care nu sancționează destul agresivitatea celor din pluton, piloții WestCoast fiind cam de fiecare dată scoși din curse de alții. Paharul nemulțumirilor se cam umple pentru această echipă și nu este exclus ca până la finele campionatului să regândească programul participării în seria TCR.

Vești bune vin dinspre Gabriele Tarquini și Hyundai, veteranul italian declarând că nu este exclus ca echipa coreeană să vină pe grile mai devreme de 2018, participând la ultimele curse din sezon, cele din China și Abu Dhabi, circuite cu acces facil pentru compania coreeană. Posibilul debut în TCR înainte de termenul stabilit inițial se bazează pe competitivitatea peste așteptări a modelului i30. Mașina va va mai participa la un test amplu la finele lunii mai pe pista de la Valencia, în Spania.

Dacă comunicatele de la Hyundai ne dau speranțe să vedem curând o mașină competitivă, surata KIA încă se zbate să pună la punct modelul Cee’d, ce are deja o întârziere de 2 etape, dând peste cap programul echipei Zengo Motorsport. Cu siguranță KIA a monitorizat evoluția modelului din debutul seriei scandinave STCC și evoluția neconvingătoare de la Knutstorp i-a convins să mai amâne apariția Cee’d -ului în TCR.

În clasamentul general Vernay rămâne lider cu 113 puncte, urmat de Colciago cu 98 și Comini cu 95 de puncte. Etapa următoare va avea loc în Austria, la Salzburgring, în data de 11 iunie.

Credit foto: TCR Series

You may also like