BES Silverstone: Lamborghini GRT își continuă dominația

silvbes1

Dacă ne uităm peste ocupantul celei mai dorite poziții la final, anume prima, atunci putem spune că la Silverstone s-a repetat povestea de la Monza. Însă Grasser Racing a trebuit să muncească mult mai mult pentru a se impune și în a doua rundă a Blancpain Endurance Series.

După ce a strâns zeci de mii de vizualizări grație manevrei sale de a salva un derapaj în extremis în etapa din Blancpain Sprint Series de la Brands Hatch, Dani Juncadella a revenit în cockpit-ul Mercedes-ului AMG GT3 al AKKA ASP și s-a dovedit cel mai rapid în sesiunea decisivă de calificări înaintea cursei de trei ore de la Silverstone de weekend-ul trecut. Acesta a reușit un 1:59.072, cu 0,2 secunde mai rapid decât Mirko Bortolotti. 1:59.451 a fost timpul altui pilot AKKA, Jules Gounon, care a reușit astfel să se claseze primul în ierarhia clasei Pro-Am, Maxi Buhk cu AMG GT3-ul identic al HTP Motorsport plecând în urma ambilor piloți ai echipei francez.

Nissan-urile, în mod tradițional rapide la Silverstone, nu au jucat vreun rol în lupta pentru victorie
Nissan-urile, în mod tradițional rapide la Silverstone, nu au jucat vreun rol în lupta pentru victorie

Efortul fostului pilot DTM din calificări a fost însă contracarat la start, când Bortolotti a plecat mai bine, fiind primul la trecerea prin Copse. Italianul a continuat apoi în aceeași manieră, depărtându-se de echipierul lui Juncadella, Felix Seralles, care a pornit Mercedes-ul #88. Avansul său, care trecuse de șase secunde după mai multe tururi, a fost însă șters cu buretele de accidentul lui Jonny Kane. Acesta a lovit foarte puternic parapetul din exteriorul virajului Maggots după ce a agățat unul dintre Mercedes-urile Zakspeed. Abandonul mașinii #44 a adus după sine o neutralizare de durată, folosită de AKKA pentru a-și chema la boxe mașinile ca să bifeze prima oprire, mai repede decât fusese inițial programat. Cum #88-ul lui Seralles a fost scos din cărți de o penalizare de 1 minut (stop-and-go) pentru că a furat startul, mașina #90 a devenit vârful de lance al francezilor, aceasta aflându-se în fața Huracan-ului Grasser #63 după opriri.

Caldarelli a preluat Lamborghini-ul și, după revenirea la steag verde, acesta a încercat de nenumărate ori să treacă de Michael Meadows. Fostul pilot Audi Team WRT nu a cedat în fața conaționalilor săi și s-a păstrat în frunte. Nu după mult timp, cei doi au fost prinși din urmă de Mercedes-ul HTP Motorsport #84 pilotat de Jimmy Eriksson. Suedezul a profitat de o ușă deschisă pe interior lăsată de Caldarelli pentru a urca pe poziția secundă, însă Meadows era, în continuare, de netrecut. Cei trei și-au continuat lupta pe durata orei a doua, dar ritmul lor nu era unul nemaivăzut. Pe finalul orei, Andy Soucek a transformat lupta în trei pentru prima poziție în una în patru.

Echipajele Audi au fost pur și simplu anonime în Regat. Spre exemplu, ISR au abandonat cu probleme mecanice

Aceasta a fost și ordinea în care mașinile au pătruns la boxe pentru a doua și ultima dată. Echipa oficială Grasser s-a dovedit superioară, mecanicii săi trimițându-l înapoi pe traseu pe Christian Engelhart înaintea echipajului AKKA #90. În urma sa erau Raffaele Marciello și Maxi Buhk, ambii menținându-se la o aruncătură de băț sau chiar mai puțin de Huracan-ul verde. Apoi trenulețului de trei mașini i s-a alăturat și Ferrari-ul SMP al lui Davide Rigon, 488-urile fiind rapide încă din calificări pe circuitul din Albion.

Buhk a trecut, ajutat de trafic, de Marciello astfel că doar conaționalul Engelhart se mai afla între el și o repetare a victoriei HTP din 2016. Christian avea însă de partea sa cel mai lat Huracan din istorie și a reușit să reziste atacurilor venite în valuri din partea Mercedes-ului #84. Nici măcar turul în plus de la final, dat de faptul că Engelhart a trecut linia de sosire pentru penultima oară când mai erau trei secunde pe ceas, n-a fost suficient pentru ca Buhk să găsească o breșă în apărarea Lamborghini-ului #63.

Astfel, după trei ore de cursă un Lamborghini a trecut din nou, ca și la Monza în etapa 1 din BES și la Brands Hatch în cursele din BSS, primul linia de sosire. Ca și în toate episoadele anterioare, vorbim de unul înscris de Grasser Racing. Lamborghini s-a impus și la Pro-Am, însă prin echipa britanică Barwell Motorsport. Aceștia nu au fost la vârf de la început, prima parte a cursei fiind dominată de un duel Rinaldi Racing vs AKKA ASP.

Victoria Barwell de la Pro-Am a fost una muncită în fața Aston-Martin și Mercedes-Benz

Totul s-a încheiat însă pentru Ferrari-ul #333 al germanilor după ce acesta a fost penalizat cu un drive-through pentru depășirea limitei de viteză la boxe, penalizare care nu a fost executată, motiv pentru care echipajul Gounon/Keilwitz a primit steagul negru. În lipsa 488-ului, Mercedes-ul AKKA ASP #87 nu s-a putut menține în frunte, fiind depășiți atât de Vantage-ul #97 Oman Racing by TF Sport, care a terminat pe doi, cât și de Lamborghini-ul Barwell #77 (Amstutz/Kodric/Kujala) care s-a impus cu un avans de nici două secunde în fața lui Al Harthy și Adam, aflați și de această dată în formă bună.

Rinaldi s-au mulțumit totuși cu victoria la Am, reușită prin cuplul Pierre Ehret/Rino Mastronardi. Cei doi au împins mașina #488 până în Top 20, asta într-un pluton cu peste 50 de echipaje. Pe doi a terminat echipajul #888 Kessel Racing, echipa elvețiană având un weekend complicat în care echipajul #11 de la Pro-Am a pierdut orice șansă la un rezultat bun după ce Michel Broniszewski a făcut o greșeală necaracteristică și a băgat mașina în nisip. BMW a terminat pe trei la Am printr-un M6 GT3 al Walkenhorst Motorsport.

Mercedes-urile au ocupat locurile 2-3 la general

Următoarea etapă din seria de anduranță va avea loc în 23-24 iunie la Paul Ricard unde, ca și în anii trecuți, cursa va dura șase ore. Înainte însă, pe 3-4 iunie, va avea loc etapa a treia din BSS, la Zolder.

Rezultate complete aici 

You may also like