BTCC Oulton Park: Shedden preia conducerea, Sutton face minuni

BTCC Oulton Park: Shedden preia conducerea, Sutton face minuni

O mică ajustare a boost-ului i-a oferit lui Ash Sutton mijloacele să se exprime în etapa a patra cu al său Subaru, în timp ce campionul Shedden pleacă foarte mulțumit după această zi.

Înaintea celor trei manșe trebuia creionată strategia optimă de folosire a pneurilor soft, obligatorii într-o singură cursă. Calificările s-au încheiat cu pole pentru Matt Neal, singurul care se ținuse aproape de acesta fiind Andrew Jordan. În urma lui Neal, următorii trei de pe grilă au montat compoziția soft în prima cursă, la fel ca Jackson și Collard. Majoritatea a ales să scape de aceste pneuri considerate inferioare încă de la primul start al zilei. De altă părere au fost echipierii Honda Yuasa, Ash Sutton și liderul la general Tom Ingram, care urma să plece abia de pe 11 cu balastul maxim aferent. Pilotul Toyota a considerat că e mai bine să gândească în perspectivă pentru campionat, căci trebuie să rulezi cu guma opțională de trei ori în Cursa 1, de trei ori în Cursa 2 și de trei ori în Cursa 3, excepția fiind deja consumată la Thruxton, unde nu se pun softuri deloc.

Cursa 1

Tracțiunea spate a făcut BMW-urile să progreseze la stingerea luminilor roșii. Andrew Jordan a trecut la conducere în fața lui Matt Neal, însă Turkington a cedat înapoi poziția a treia în detrimentul lui Aiden Moffat. Defensiva scoțianului a fost laitmotivul acestei manșe, toți cei aflați în urma sa fiind frustrați de manevrele discutabile ale mașinii Mercedes #16. Ecartul dintre Jordan și Neal a fluctuat, însă veteranul de la Honda nu a putut da vreun atac. Ash Sutton a realizat o depășire de generic pe exteriorul lui Moffat și Turkington și a terminat pentru a treia oară în 10 starturi pe locul al treilea, în timp ce Turkington a suferit o avarie pe final.

Fără puncte au rămas și alți protagoniști, Ingram și Morgan fiind implicați în incidente imediat după start. Astfel, marele câștigător a fost Gordon Shedden, chiar dacă n-a fost foarte rapid. Punctele pentru locul 7 sunt vitale, acesta sosind în urma lui Collard și Mat Jackson.

Cursa 2

Cu 75 de kilograme suplimentare, Jordan nu s-a mai putut apăra ca mai devreme și a cedat rapid conducerea. Ash Sutton a trecut în frunte pe pneurile soft și n-a mai privit înapoi, dându-i o mare lovitură de moral lui Jason Plato, odată cu primul succes Subaru în 2017. Rob Collard l-a secondat, înaintea perechii Honda Yuasa care a operat rocada de două ori între Neal și Shedden. Cei doi au conlucrat pentru a trece de Mat Jackson și de Andrew Jordan, dar Neal a fost cel trimis pe podium chiar dacă Shedden a devenit lider la general după ce Ingram a fost nevoit să abandoneze. Ghinionul l-a lovit și pe Adam Morgan, al cărui Mercedes a luat foc în turul de formare, decalând startul manșei.

btccOP2

Cursa 3

Josh Cook a plecat din pole pe grila inversată, însă nimeni nu a avut milă de el în avanposturi. Andrew Jordan a pus mai bine puterea la roată, ca de obicei, și a zburdat în frunte, apoi Gordon Shedden a insistat cu atingerile până când suspensia Ford-ului a cedat în turul 4. Situația s-a complicat pentru Jordan odată cu neutralizarea impusă ca urmare a contactului dur cu glisierele suferit de Aiden Moffat. Shedden a atacat interiorul în virajul Cascades și a preluat șefia, deschizând calea pentru ca și Matt Neal să treacă de pilotul BMW. În urma celor trei, cu 75kg de balast, Ash Sutton a mai realizat o minune, apărându-se în fața lui Collard și Turkington până la final. Ingram și Mat Jackson s-au retras din cursă, iar asta-i costă la general. Uimitor, locul 11 obținut de Jason Plato e cel mai bun din primele 12 curse ale anului.

Gordon Shedden a admis la finele zilei că nu se aștepta ca Honda să fie atât de puternică pe acest traseu, unde toată lumea părea să desconsidere pneul soft, dar toate manșele au fost câștigate cu acesta. Scoțianul a profitat de faptul că Ingram a adunat doar un punct la Oulton Park și a trecut la conducere în clasament. Totodată, ghinionul suferit de Turkington în prima manșă l-a penalizat serios, iar astfel cel mai bine clasat pilot BMW este momentan Rob Collard. Următoarea etapă are loc pe 11 iunie la Croft, fief al tracțiunii spate de obicei. Dar Honda nu pare să mai aibă puncte slabe.

Clasament: Shedden 157p, Collard 141p, Ingram 132p, Turkington 126p, Neal 124p.