MotoGP Mugello: Puncte de discuție cu Vlad Haralambie

„FORZA ITALIA!”este cred cel mai potrivit motto pentru cursa de la Mugello, cursă care a pus punct primei treimi a actualului sezon de MotoGP.

Ce satisfacție mai mare puteau avea cei peste 98.000 de spectatori prezenți în tribune decât cele trei victorii ale italienilor la toate cele trei clase de concurs! Dar cireașa de pe tort a reprezentat-o fără discuție victoria la clasa mare a unui italian (Andrea Dovizioso) pilotând o motocicletă italienească (Ducati) pe pământ italian (Mugello), fapt ce nu s-a mai produs, cred, de pe vremea lui El Ago, în perioada MV Agusta. Dacă Vinales nu ar fi defectat cu ocuparea locului 2, podiumul ar fi putut fi integral italian, pentru că Danilo Petrucci a venit pe 3, urcând pe podium pentru a doua oară în carieră. Din păcate, Rossi a comis o mică greșeală de pilotaj și a lăsat interiorul liber, fapt care după părerea mea l-a costat cel puțin prezența pe podium, el ocupând un onorabil loc 4 la finele cursei.

MYMm__G017460

Trebuie să remarc evoluția foarte matură a lui Zarco, francezul reușind un muncit loc 7, prin care a limitat pe cât posibil daunele. O zi proastă pentru Honda; se pare că nici unul din piloții constructorului japonez nu s-a putut împăca cu noile pneuri aduse de Michelin, fapt reclamat de Marc Marquez, care a ocupat doar locul 6. Regretabilă și greșeala făcută de Dani Pedrosa, care pierde spatele în ultimul tur și trântește motocicleta antrenându-l în căzătură și pe Crutchlow, victimă colaterală. O remarcă și pentru evoluția lui Lorenzo, care a reușit un start excelent și chiar a condus cursa în primul tur, dar apoi a pierdut constant teren, trebuind să se mulțumească la final cu locul 8. Chiar spaniolul recunoștea după cursă că mai are încă de lucrat la adaptarea stilului său de pilotaj la cerințele motocicletei pe care o are la dispoziție.

593421e9eb8c70.72209155

Din punct de vedere al constructorilor, Ducati a făcut încă o dată dovada că este un prototip de viteză pur sânge, care este greu de bătut în propriul fief, Mugello fiind unul dintre cele mai rapide și în același timp frumoase circuite din lume, cu o linie dreaptă de 1141m, ce a permis dezvoltarea unei viteze de vârf de 354,7 Km/h (Michele Pirro). De altfel Ducati a reușit să plaseze nu mai puțin de 5 prototipuri în primii 10.

resized_00063213.mediagallery_output_image_[1920x1080]

Mai trebuie să amintesc și excelenta treabă făcută de Michelin, care a adus pneuri noi cu carcasele mai dure (a nu se confunda cu cauciucul folosit la suprafața de rulare, care a rămas același, de cele 3 consistențe: soft, mediu și hard). Aceste noi pneuri și-au arătat superioritatea, dacă ne uităm la cele 3 alegeri diferite de pe podium: hard-hard, hard medium și medium-medium. Singurii nemulțumiți rămân cei de la Honda, care chiar au acuzat furnizorul francez de pneuri că ar avantaja concurența.

resized_00063212.mediagallery_output_image_[1920x1080]

Deși fără prea multe depășiri la vârf, clasa mijlocie a oferit un spectacol de excepție, clasă câștigată de Mattia Pasini pe un Kalex de la ItalTrans, de altfel prima victorie din carieră a italianului la Moto2. Plecat de pe poziția a treia a grilei, Pasini a reușit să se instaleze încă de la început la conducere și a rămas acolo practic pe tot parcursul celor 21 de tururi, cu excepția turului 17, când a fost vremelnic depășit de Alex Marquez. Deși are deja 13 sezoane disputate în Campionatul Mondial și a trecut practic pe la toate clasele, abea acum mi-a creat impresia unei maturități, e adevărat, cam tomnatice. Dacă a fost doar un foc de paie sau nu rămâne de văzut.

Podiumul a fost completat de deja veteranul Thomas Luthi pe 2 și de Alex Marquez pe 3 (și el într-o ascensiune de formă). Liderul clasamentului mondial, Franco Morbidelli, a trebuit să se mulțumească de această dată cu locul 4, dar calculul punctelor câștigate astfel a avut prioritate, italianul rămânând în vârful clasamentului mondial cu un avans de 13 puncte. Din nou s-a remarcat cu o comportare bună a lusitanului Oliveira, care, la ghidonul KTM-ului său a reușit poziția a 5-a.

DBfRoXJWAAAZTf5

Ca de obicei, cea mai disputată cursă a fost Moto3, cursă câștigată până la urmă de Andrea Migno de la Sky VR46, aceasta fiind nu doar prima victorie din carieră a italianului, ci și prima victorie KTM din acest sezon. Deși este unul dintre cele mai rapide circuite, Mugello nu permie evadări, lucru care a asigurat mai tot timpul un pluton la vârf de 10-15 piloți, toți cu reale șanse la victorie. Podiumul a fost completat de Fabio Di Giannantonio pe 2 și Juanfran Guevara pe 3. Deși în prima parte a cursei Romano Fenati a făcut o figură deosebită, perindându-se în câteva rânduri pe la conducerea cursei, în a două parte italianul a început să piardă teren, nereușind până la urmă decât un modest loc 13. Pun acest rezultat pe seama unei uzuri excesive a pneurilor.

Următoarea cursă are loc doar peste câteva zile pe circuitul Montmelo de lângă Barcelona. Până atunci, numai bine!

You may also like