IndyCar Texas: Will Power conduce micul grup de supraviețuitori

Prima cursă pe oval după Indy 500 a fost chiar mai spectaculoasă decât clasica de la Indianapolis, cuvântul-cheie fiind three-wide.

La doar două săptămâni după întrecerea de pe Brickyard, era încă vie amintirea formei bune etalate de echipele motorizate de Honda în antrenamente și calificări. Pe ovalul din Texas, ostilitățile au demarat în același registru, cu primul Chevrolet abia pe 7. În calificări a fost și mai mare discrepanța, Will Power fiind doar pe 9 ca și prim pilot cu agregatul american în spatele său. După mai bine de 100 de starturi, Charlie Kimball (Ganassi) a reușit primul său pole-position în IndyCar. Graham Rahal pleca abia de pe 11, însă era de luat în seamă prin prisma victoriilor de acum o săptămână de la Detroit, dar și grație succesului de anul trecut de pe ovalul texan.

Practic, orice echipă motorizată de Honda își juca o carte la victorie, însă sesiunea finală de antrenamente a fost primul semn că setările de cursă ale taberei Chevrolet erau la fel de bune. Ed Carpenter a încheiat pe primul loc, cu coechipierul JR Hildebrand pe 4 și liderii grupului Penske pe 5 și 6.

Charlie Kimball a fost primul lider al întrecerii, marea amenințare în primul sfert de cursă venind de la înlocuitorul lui Bourdais, Tristan Vautier (Dale Coyne Racing). În turul 37, Alex Rossi a fost prins la mijloc între veteranii Ganassi, Dixon și Kanaan reușind să scape teferi în timp ce învingătorul de la Indy 500 de anul trecut lovea zidul și marca primul abandon al serii. În timpul neutralizării, cursa lui Kimball a luat sfârșit cu probleme tehnice, iar la restart Will Power și-a asumat șefia pentru o lungă perioadă. În turul 90 a percutat glisierele și liderul clasamentului general, Helio Castroneves, care mai fusese anterior victimă într-un incident pe linia standurilor, când Hinchcliffe a pierdut controlul și l-a trimis în monopostul lui Takuma Sato.

O eroare de apreciere din partea lui Tony Kanaan a avut consecințe de milioane de dolari și a scos din cursă jumătate de pluton în turul 152. Brazilianul a virat înspre James Hinchcliffe, care era flancat pe exterior de coechipierul Mikhail Aleshin. Inculpatul a mers mai departe, în timp ce piloții Schmidt Peterson au declanșat un efect domino, eliminând și componenții Dale Coyne Racing (Vautier și Jones), dar și pe Hunter-Reay și Munoz. În acest incident au mai fost angrenați Ed Carpenter și coechipierul JR Hildebrand, care au profitat de steagul roșu pentru a reveni cu mașinile reparate. Deși erau la 20-30 de tururi în urma liderilor, puncte mari se jucau prin prisma sumedeniei de abandonuri.

la-sp-indycar-texas-20170610

Cursa a fost reluată în același spirit sălbatic, tentativa lui Josef Newgarden de a-și tripla niște adversari ducând tot la contactul cu zidul. Ulterior, eroul de la Indy 500 a atacat un interior pe iarbă și a pierdut controlul, Sato eliminându-i astfel pe Scott Dixon și Max Chilton. Astfel, întrecerea din Texas s-a încheiat sub steag galben, cu doar șase mașini reușind să completeze cele 248 de tururi programate. Victoria i-a revenit lui Will Power, urmat de inamicul publicul numărul 1, Tony Kanaan. Pagenaud și Rahal au încheiat pe 3, respectiv 4, grație unor reacții strălucite în momentele fierbinți. Spotter-ul l-a ferit și pe Gabby Chaves de probleme, acesta sosind pe 5, înaintea lui Marco Andretti.

Cum în IndyCar se dau puncte descrescător pentru toată lumea, a fost esențial faptul că Dixon a abandonat în turul 243, iar Castroneves mult mai devreme. Astfel s-a produs rocada la vârf în clasament, brazilianul fiind devansat nu doar de cvadruplul campion al seriei, ci și de Pagenaud și Sato.

Rezultatele finale sunt disponibile aici. Următoarea etapă va avea loc peste două săptămâni, pe Road America.

 

 

You may also like