BTCC Croft: Ash Sutton, erou în fieful tracțiunii spate

BTCC Croft: Ash Sutton, erou în fieful tracțiunii spate

Colin Turkington era de așteptat să strălucească la Croft, însă până și el a fost umbrit de prestația sclipitoare a lui Ashley Sutton, cu imperfectul model Subaru Levorg.

Ploaia a avut consecințe dramatice în calificări, fiind la originea unor accidente în lanț care au dus la spitalizarea lui Luke Davenport, Aron Taylor-Smith și Jeff Smith. Pentru aceștia, weekendul s-a încheiat înaintea zilei de curse, în timp ce prima linie a grilei îi avea pe liderii grupurilor Subaru, respectiv BMW. Sutton și Turkington au văzut cum, în condiții aparte, colegii lor nu au reușit să se țină aproape de ei și au cedat poziții în detrimentul celor cu tracțiune față, care altfel ar fi fost ceva mai în spate.

Cursa 1

Pentru prima oară în 2017, toți cei patru piloți Subaru se aflau în avanposturi pe traseul cel mai favorabil din calendar. Însă dacă Ash Sutton a făcut o nouă cursă mare, rezistând timp de 15 tururi presiunii puse de cel mai titrat pilot de la Croft, Colin Turkington, ceilalți trei coechipieri au greșit. Plato a ratat o frânare în primul tur, apoi a revenit din coada plutonului până pe 10, în timp ce Price și Cole s-au acroșat în acul de păr de la finele turului în cea de-a 10-a buclă.

Start-2

În schimb, cele trei BMW-uri West Surrey Racing s-au ferit de incidente și au sosit în top 6, Collard dându-i o mână de ajutor lui Turkington în ultimul tur odată cu devansarea lui Gordon Shedden. Al treilea a fost Mat Jackson, cel mai bun pilot cu tracțiune față, Ford-ul rulând solitar după ce primii doi și-au adus gumele în temperatură. Matt Neal a făcut pană imediat după start, cele două modele Mercedes nu au contat, Tom Ingram a salvat un loc 8, iar Josh Cook a fost în top 10 la revenirea în echipa MG Triple Eight.

Sutton14

Cursa 2

Cu balast maxim de 75kg și boost-ul redus de organizatori după prima manșă, Sutton s-a pus mai greu în mișcare și a fost devansat de Turkington de această dată. Rob Collard a încercat să completeze dubla BMW, însă tânărul recrut Subaru a respins atacurile celui care-și continuă seria de podiumuri pe toate circuitele vizitate în 2017, precum și de puncte în fiecare manșă. Colin Turkington a adus cea de-a 50-a victorie a asocierii WSR-BMW, fiind pentru a 12-a oară când este învingător pe pista sa predilectă, la Croft.

croft21

Gordon Shedden a rulat solitar pe 4, către cel mai bun rezultat posibil, în timp ce Mat Jackson nu a putut ține pasul cu Jordan și Plato. Veteranul de la Subaru filozofa înainte de start cu privire la diferența dintre șasiul său și cel al lui Sutton, iar acest loc 6 era cel mai bun rezultat din actuala campanie. Fostul lider la general, Tom Ingram, a abandonat imediat după start, în urma unui contact cu Josh Cook, pilotul MG fiind penalizat.

croft2

Cursa 3

Ollie Jackson (Audi) a fost norocosul extras din urnă ce a primit cadou plecarea din pole-position, însă n-a durat mult până când Mat Jackson (Ford) l-a trimis pe iarbă în urma unei atingeri ușoare în virajul Sunny. Cu spatele asigurat de apărarea îndârjită a lui Rob Austin, Jackson și-a construit un avantaj de aproape 4 secunde în fruntea cursei. A fost nevoie de o serie de depășiri remarcabile ale aceluiași Ash Sutton (Austin fiind surclasat pe exteriorul primului viraj în turul 9) pentru ca liderul să înceapă să tremure. Pilotul modelului Subaru #116 n-a avut noroc de vreo neutralizare, așa că a topit ecartul gradual și a avut o singură șansă de a-l ataca pe Jackson în ultimul viraj al ultimului tur. Rocada nu s-a produs, iar astfel conjunctura grilei inversate a adus un învingător cu tracțiune față la Croft, fiind primul succes Ford din 2017.

croft3

Rob Austin a pierdut și poziția a treia pe ultimii metri, în dauna lui Jason Plato, ajuns pentru prima oară pe podium în actuala campanie. Matt Neal, lipsit de balast, a făcut o cursă curajoasă în care a urcat de pe 18 până pe 5, însă criticii Honda vor sublinia faptul că veteranul a jucat destul de murdar în duelul cu cel mai bine clasat rival de la BMW, Rob Collard. Totuși, Gordon Shedden nu a putut profita de asta, o eroare în penultima buclă aruncându-l în spatele tripletei West Surrey Racing. Așadar, în toate cele trei curse de la Croft el a pierdut puncte față de cei trei urmăritori – Collard, Turkington și Sutton.

Însă trasee atât de favorabile tracțiunii spate nu mai există în cea de-a doua jumătate a sezonului, așa că Shedden rămâne principalul favorit la titlu. Din luptă pare să fi ieșit Tom Ingram, care nu a punctat deloc în manșele 2 și 3 de la Croft. Următoarea etapă are loc după o lungă pauză de vară de 7 săptămâni, la final de iulie, la Snetterton.

Shedden21

Clasament: Shedden 188, Collard 177, Turkington 176, Sutton 168, Ingram 140, Neal 135, Jordan 128