Leo Borlovan debutează în Aquila Synergy Cup Nordics

Synergy Leo Side

Pe fondul progreselor notabile ale piloților români în sfera competițiilor de circuit, luna iunie deschide noi orizonturi odată cu acordul dintre timișoreanul Leo Borlovan și seria păstorită de constructorul Aquila în țara de origine.

Aquila Synergy Cup LogoAdesea am atras atenția asupra lipsei de perspective pentru tinerii kartiști care au bifat cu succes treptele evolutive în serii naționale și internaționale de profil. Tranziția către raliuri și coastă nu e nici naturală, nici ceva dorit de mulți dintre cei ce și-au petrecut copilăria pe circuite, iar o mutare către turisme sau anduranță odată cu apariția acestor campionate poate fi o variantă mai bună. Însă feedback-ul pricinuit de diferența între agilitatea unui kart și masivitatea unui turism cu prea puțină putere a fost adesea în defavoarea unei asemenea tranziții, iar astfel am ajuns ca în karting să se petreacă prea multe sezoane la clasele de seniori, din lipsă de variante.

Soluția găsită de Leo Borlovan împreună cu sfătuitorii săi (tatăl și echipa ART Racing Services) a fost o apropiere de constructorul danez Aquila Racing Cars, în vederea unei participări în seria monomarcă din țările nordice în 2017. Majoritatea rundelor au loc pe traseul Padborg Park, un traseu utilizat frecvent pentru teste și curse (precum DTC), în lungime de puțin peste 2 kilometri. Chiar pe acest circuit a avut loc prima sesiune de acomodare a românului cu prototipul Aquila Synergy, în vederea cursei ce va avea loc miercuri, 14 iunie. Ulterior, mai sunt două runde programate aici în septembrie și octombrie, dar înaintea acestora campionatul vizitează Lituania (22-23 iulie), în deschiderea cursei de 6 ore de la Palanga.

Synergy Leo Front 34

Debutul lui Leo Borlovan este primul pas dintr-o strategie menită să popularizeze această șansă a debutului în automobilism pe un prototip ușor, agil, cu centru de greutate jos și cu costuri operaționale reduse. Mașina este deja populară și în campionate puternice de profil, precum OSS (Marea Britanie). Discuțiile purtate cu Aquila Racing Cars vizează organizarea unui test colectiv pe MotorPark România la finele acestui sezon competițional, în cadrul căruia să fie analizat interesul față de un campionat est-european cu modele Synergy în 2018.

Echipa Pitstops va raporta progresul lui Leo Borlovan în acest sezon și susține demersul unei serii de prototipuri deschisă debutanților din România și din țările vecine. Același interes al sportului primează pentru toți factorii implicați: circuitul de lângă Adâncata, clubul Willi Motorsport și Automobil Clubul Român. În final, dăm cuvântul pilotului nostru de teste, Alex Cascatău:

Aquila Synergy poate reprezenta o soluție viabilă pentru țara noastră, atâta timp cât costurile sunt comparabile cu sumele cheltuite de kartiștii de top. Se pilotează într-o poziție corectă, cu pneuri semi-slick ce oferă aderența corespunzătoare. Acesta a fost unul dintre aspectele criticate anul trecut în cazul Formulei Predators, un alt punct critic fiind diferența dintre mașini. Aquila Racing Cars vine cu garanția unei pregătiri centralizate a acestor prototipuri, ceea ce elimină discuțiile. Fiecare ar trebui să-și facă o părere proprie, venind la testul din toamnă.

You may also like