TCR Salzburgring: Victorii pentru Borkovic și Colciago

TCR Salzburgring: Victorii pentru Borkovic și Colciago

Succesele recente înregistrate de Roberto Colciago cu Honda Civic, Davit Kajaia, Dusan Borkovic cu Alfa Romeo și momentele de strălucire ale modelelor Opel Astra, în special cel pilotat de Mat’o Homola, au adus mari nemulțumiri în pluton. Pentru moment, nu se ia nici o măsură drastică.

Weekend-ul TCR austriac a debutat cu un accident serios în sesiunea de antrenamente libere de vineri, protagonist fiind maghiarul echipei M1RA, Attila Tassi, care și-a făcut praf mașina Honda Civic. Din fericire pilotul a scăpat fără vreo accidentare, putând lua startul în calificări, a doua zi, dacă ar fi avut vreo mașină de rezervă. Prezența în cursă părea compromisă pentru Tassi, însă tânărul de doar 17 ani este simpatizat de multă lume, astfel că preparatorul modelelor Civic TCR, JAS, cu sediul în Italia, s-a sensibilizat și a trimis pe durata nopții un model nou nouț spre circuitul austriac Salzurgring. A fost momentul impresionant în care social media maghiară nu a contenit cu laudele la adresa JAS. Mai rar în 2017 ca o structură de motorsport Honda să fie atât de apreciată de fani…

Calificările nu au contat pentru Tassi, schimbarea mașinii ducând automat la retrogradarea în coada grilei, însă o evoluție susținută în prima cursă putea fi recompensată cu o poziție aducătoare de speranțe pentru manșa a doua.

Borkovic a avut un start fantastic în prima cursă, devansândul pe Homola, sârbul neavând rival pe durata celor 14 tururi. Homola și-a menținut Opelul Astra pe poziția secundă, în ciuda încercărilor lui Stefano Comini de a depăși cu un Audi RS3 ceva mai performant în regim de cursă.

Echipa DG Motorsport și uzina Opel testează intensiv modelul Astra, în practică cel mai slab model TCR de pe grilă, ce își arată colții doar pe circuitele de viteză, ținuta de drum trebuind perfecționată pentru a obține rezultate și pe circuitele sinuoase.

Pentru cursa austriacă, Opel a suplimentat numărul de modele Astra cu încă 2, pentru Thomas Jager, ce a concurat în cadrul echipei Kissling Motorsport, și mai cunoscutul Gregoire Demoustier, ce a concurat pentru DG Sport. Jager s-a achitat cu brio de sarcina avută și a încheiat cursa pe locul 4, încercând să lupte cu Comini pentru ultima treaptă a podiumului.

Cursa a fost una liniștită până în turul 8, când Rob Huff a avut parte de un incident de cursă cu Duncan Ende. În urma acestui incident, Huff a ieșit violent în decor, avariind complet modelul VW Golf al echipei Leopard Racing.

Cursa a fost neutralizată până în turul 11, când s-a extins la un total de 17 tururi, însă finalul nu a fost unul liniștit, Leopard Racing pierzându-și și pilotul titular, pe Jean-Karl Vernay, francezul simțindu-și astfel amenințată poziția în clasamentul general.

Cursa nu a mai fost continuată, fiind oprită cu steag roșu, moment în care eroul weekend-ului, Attila Tassi, era clasat pe locul 9, ulterior având să ia startul în manșa secundă de pe locul 6.

19060187_1548105818554568_696384837113497762_n

Plecat din prima linie, Roberto Colciago nu a avut rival în manșa secundă, abia pe final Tassi reușind să se apropie de veteranul italian. Nu a mai fost timp pentru a schița un atac. Chiar și așa, maghiarul a fost protagonistul cursei, reușind să avanseze loc după loc până pe poziția secundă, acolo unde a și încheiat cursa spre satisfacția echipei sale și a patronului, Norbi Michelisz, puțin cam emoționat la ceremonia podiumului.

Locul trei a revenit lui Comini, elvețianul fiind urmat de același impresionant Jager cu al său Opel Astra, care l-a devansat pe Gianni Morbidelli, aflat la o primă clasare în top 6 din acest sezon.

Momentul fierbinte al manșei a fost oferit pe Pepe Oriola, ce a părăsit pista într-un mod asemanător cu Huff în prima cursă.

Weekend-ul austriac de TCR trebuia să fie martorul revenirii unui model Subaru WRX STi pilotat de Luigi Ferrara, dar mașina a participat doar în antrenamentele libere, unde a fost în medie mai lentă cam cu o secundă decât urmărorul clasat. Practic nu s-a văzut nici o îmbunătățire în performanțele mașinii, ceea ce a dus la retragerea echipei Top Run din calificări și cursă.

În urma performanțelor de la Salzburgring, Comini va primi un balast de 30 kilograme pe mașină în runda de la Hungaroring. Borkovic va primi 20 de kilograme și Colciago 10. De asemenea, departamentul tehnic al TCR a stabilit modficări ale BoP-ului la modelele prezente pe grilă, astfel Honda Civic va avea 10 kilograme în plus, în timp ce Seat-urile și VW-urile vor fi ușurate de 10 kilograme. Nici o intervenție la cele mai sancționabile modele, conform numărului de plângeri. Astfel, pentru moment, Alfa Romeo Giulietta și Opel Astra scapă basma curată.

18403267_1362539027173405_4550308661453342580_n

La general conduce Comini cu 125 puncte, urmat de Colciago cu 122 și Vernay cu 113.

Etapa din acest weekend de la Hungaroring propune o serie de noutăți: va debuta în sfârșit modelul KIA Cee’d, pregătit de Zengo Motorsport pentru Ferenc Ficza, echipa maghiară prezentă și în WTCC mai aducând 4 modele Seat Leonde evaluare, pentru diverși piloți locali, cei mai titrați fiind Daniel Nagy și Annet Gyorgy, venită din ETCC.

O a doua KIA va fi înscrisă de cea de a treia structură de turisme maghiară, Botka Racing, pilotul titular fiind Istvan Bernula.

Cursele maghiare vor fi duminică de la orele 10:10 și 14:00, ora României.

Sursa foto: TCR Series