Categories: DTM

DTM Hungaroring Cursa 1: Strategie câștigătoare pentru di Resta

Dominația Audi etalată în calificări nu s-a concretizat nici măcar într-un podium în cursă, din cauza unei neutralizări care i-a adus în față pe cei ce opriseră devreme la standuri.

După ce am avut toate modelele Audi în top 10 în ambele sesiuni de antrenamente, n-ar fi fost de mirare să asistăm la repetarea performanței din toamna lui 2016. Atunci, tot pe Hungaroring, Audi aducea toate mașinile în fruntea unei grile pentru prima oară în istoria DTM. Doar adaptarea dificilă a noului recrut din anduranță, Loic Duval, a făcut ca Augusto Farfus să devanseze un RS5 DTM în calificări, celelalte 5 fiind de neatins. A fost primul pole din carieră pentru Rene Rast, care și-a păstrat apoi poziția la start în fața veteranilor Green și Ekstrom. Suedezul a trecut de britanic pe exterior, în timp ce trecerea plutonului prin virajul al doilea a dus la un tete-a-queue pentru Tom Blomqvist, atins de colegul Martin.

Belgianul s-a oprit pe pistă în turul al treilea, cu daune terminale, iar asta a impus o neutralizare. La restart, Nico Muller a pierdut teren și s-a regăsit în urma liderilor taberelor BMW (Farfus) și Mercedes (Auer). Elvețianul a cauzat un carambol, provocând răsucirea celor doi de mai sus. Dat fiind că Audi nu avea de această dată vreun motiv să vină cu strategii aparte, având pozițiile fruntașe, a fost rândul adversarilor să arunce zarurile cu opriri la standuri în primele tururi. Întârzierea le-a fost apoi anulată de Safety Car și astfel la finele manșei am avut un rezultat neașteptat: victorie pentru Paul di Resta, urmat de BMW-urile lui Glock și Spengler, acesta din urmă oprind chiar de două ori la boxe fără a pierde teren.

În continuare, s-a dovedit că BMW nu are ritmul necesar pentru a se impune, iar Mercedes rămâne cu procentaj perfect de victorii în cursele de sâmbătă. Audi are de apărat aceeași linie duminica și e evident că mașina poate aduce succesul în condiții ideale în manșa secundă. Rockenfeller aproape că a recuperat tot ecartul ce-l separa de podium, în urma campionului din 2013 sosind în grup compact coechipierii cu pretenții la general: Ekstrom, Rast și Green. Lucas Auer nu a punctat pentru prima oară în acest sezon și asta-l costă destul de mult, căci Green se apropie la numai 8 puncte. Vom avea mâine o schimbare la vârf?

Update: Jamie Green a fost descalificat din cauză că echipa Rosberg a acoperit o fantă a difuzorului fără aprobare prealabilă. Rezultatele vor rămâne provizorii până la soluționarea apelului pe care echipa susține că-l va depune înaintea termenului (miercuri).

Alexandru Șiclovan

Alexandru Șiclovan a urmat studii de modelare și simulare aerodinamică și are ca obiectiv reducerea decalajului dintre universul motorizat autohton și etalonul occidental. Militează pentru meritocrație, echidistanță, spirit constructiv și metafore luminate.

Share
Published by
Alexandru Șiclovan
Tags: AudiBMWBruno Spenglerdtm 2017FeaturedHungaroringJamie GreenLucas AuerMattias EkstromMercedesPaul di RestaRene RastTimo GlockUngaria

Recent Posts

  • Formula 1
  • Stiri

Formula 1: Ferrari din nou în frunte în ziua 2

Ferrari a continuat parcursul fără greșeală în testele din pre-sezon și s-a impus și în cea de-a doua sesiune de…

17 ore ago
  • Romanian Endurance Series

Romanian Endurance Series: O grilă tot mai bogată în sezonul 4

Fenomenul anduranței în peisajul autohton este într-o continuă creștere, iar cel mai bun barometru al acestei evoluții pozitive este campionatul…

2 zile ago
  • Formula 1
  • Stiri

Formula 1: Ferrari se impune confortabil în prima zi de teste

Sezonul 2019 a început! Prima zi de teste din presezon s-a încheiat! Sebastian Vettel s-a impus atât în clasamentul celor…

2 zile ago
  • Formula E

Formula E Mexic: Lucas di Grassi îi răpește victoria lui Wehrlein în ultima clipă

Lucas di Grassi (Audi Sport) a triumfat în Mexic după ce l-a surclasat pe Pascal Wehrlein (Mahindra Racing) pe ultimii…

3 zile ago
  • Analize Formula1
  • Formula 1
  • Tech

Formula 1: Lansare McLaren MCL34

“McLaren reinventat” s-ar putea numi monopostul MCL34 prezentat la Centrul Tehnologc McLaren din Woking. Am asistat la o lansare aparte…

4 zile ago
  • Analize Formula1
  • Formula 1
  • Tech

Formula 1: Lansare Ferrari SF90

Toate zvonurile dinaintea lansării spuneau că Ferrari va prezenta un monopost revoluționar. Până ieri, părerile erau împărțite. Unii spuneau că…

5 zile ago