TCR Hungaroring: Weekend perfect pentru Attila Tassi

TCR Hungaroring: Weekend perfect pentru Attila Tassi

A fost un weekend perfect pentru tânărul Attila Tassi și echipa din care face parte, M1RA Racing, dar și pentru motorsportul maghiar în general, aici la Hungaroring.

Am avut parte de o exclusivitate în acest weekend de cursă. Pilotul WTCC și în același timp proprietarul echipei maghiare M1RA, Norbert Michelisz, a participat și el în etapele 11 și 12 din TCR în speranța de a-i ajuta pe cei doi piloți ai săi și, binențeles, și echipa în lupta pentru titlu.

Norbi a fost cel mai rapid în ambele sesiuni de antrenamente libere, iar apoi a urmat și un pole position sâmbătă în calificări. Pentru un moment, fanii maghiari se bucurau de o primă linie M1RA, cu Tassi stabilind al 2-lea timp, însă francezul J.K. Verney le-a stricat petrecerea, intercalându-se între cei doi la finalul Q2.

Startul în prima cursă a fost perfect pentru cei doi piloți M1RA. În primă fază, Tassi a trecut de Verney datorită poziției pe grilă, mai curată și mai aderentă decât a francezului, iar până la primul viraj, el l-a depășir și pe „șeful lui”, Norbi. Roberto Colciago a avut și el un start bun și timp de câteva viraje, s-a bătut roată la roată cu Verney, însă italianul a rămas pe locul 4 la finalul primului tur. Michelisz și-a asumat imediat rolul de bodyguard și l-a protejat pe Tassi până la finalul cursei, așa cum a promis de la bun început. Astfel, M1RA a obținut un 1-2 foarte important pentru clasamentul general atât pentru Tassi, cât și pentru echipă. Puștiul a fost foarte fericit să câștige prima lui cursă din TCR chiar pe circuitul de acasă.

Norbi Tassi podium

Cursa a doua, cu grila inversată a adus câteva incidente la start, dar și niște sclipiri de moment din partea unora. Møller a avut un start grozav din prima poziție și a pus imediat distanță între el și locul secund. A fost urmat de Altoè și pe 3 de Tassi, care a avut un start extraordinar de pe locul 8. Au existat câteva atingeri în virajul 1, iar după lăsarea prafului s-au evidențiat abandonurile a trei mașini – Alfa-ul lui Kajaia, VW-ul lui Morbidelli și Seat-ul lui Lloyd. Incidentul a fost urmat imediat de prezența Safety Car-ului pe circuit. În turul 4 mașina de siguranță a intrat la loc la boxe, iar în turul următor Michelisz a trecut de Paulsen pentru locul 6.

Tassi l-a depășit apoi pe Paulsen și și-a început goana după victorie. Dacă în prima cursă Norbi a jucat rolul locotenentului și l-a protejat pe tânărul maghiar până a trecut primul linia de sosire, în a doua cursă a făcut același lucru, dar de data asta pentru Colciago – spre disperarea lui Verney, care s-a trezit iar în spatele maghiarului. Acesta i-a protejat spatele pe tot parcursul cursei, cei doi terminând pe 5 respectiv 6.

În turul 10 Tassi l-a ajuns pe Møller, iar un tur mai târziu l-a și depășit. De acolo, puștiul a trecut pe „cruise mode” și a câștigat cursa fără probleme. Oriola l-a depășit pe Altoè în turul 12 și cu un tur înainte de final a trecut și de Møller, astfel terminând pe 2. Acesta din urmă a ocupat ultima treaptă a podiumului.

A fost un weekend perfect pentru Attila, care nu doar că a obținut prima victorie din carieră, dar a preluat și conducerea în clasamentul general. M1RA și-a extins avansul față de Lukoil Craft-Bamboo. Următoarea cursă este programată pe 8-9 iulie pe Motopark Oschersleben, în Germania.