MotoGP Assen: Andrea Dovizioso pe cai mari după dublele victorii

Asemenea Indycar-ului, unde cursa de referință din sezon este Indy500, Daytona-ului din Nascar sau Monaco din Formula 1, motomondialul are ca referință în calendar cursa desfășurată pe circuitul de la Assen, traseu intitulat catedrala motociclismului.

Motomondialul ajunge în acest weekend la Assen, după un parcurs de șapte etape imprevizibil în ce privește rezultatele. Dacă în alte sezoane, în acest punct al campionatului, aproape de jumătatea sezonului, aveam o idee destul de clară în privința piloților ce luptau pentru titlu și puteam găsi doi piloți care să iasă în prim plan în această luptă, în 2017 încă putem să ne imaginăm aproape orice. Ultima teorie care captează interesul fanilor și jurnaliștilor este aceea care îl dă pe Andrea Dovizioso ca posibil pretendent la titlu. Nu știm ce evoluție va avea italianul până la Valencia, însă putem spune că forma sa bună ar putea continua și la Assen, iar echipierul Jorge Lorenzo pare și el convins că va putea purta o luptă mai susținută pentru un loc pe podium. Un alt pilot despre care nu ar mai trebui să se facă glume și care trebuie urmărit cu mai multă atenție este Dani Pedrosa de la Repsol Honda, un pilot care prin stilul său de pilotaj, sau mai realist vorbind datorită particularităților fizice, reușeșete să mascheze problemele de stabilitate și accelerație a motocicletei și obține rezultate importante atunci când mai galonatul Marc Marquez se chinuie cu încrederea în stabilitatea furcii față sau cu comportamentul pneurilor Michelin.

Producătorul francez de pneuri joacă în continuare cartea imprevizibilului, statisticile cu evoluțiile piloților pe diferite circuite devenind inutile, cursele fiind deschise oricărui rezultat.

La un moment dat am crezut că de problemele celor de la Movistar Yamaha, care în unele curse sunt departe de podium, pot profita cei de la Honda, însă am avut și etape în care ambele echipe au suferit mai mult sau mai puțin, în ambele situații profitorii fiind Ducati prin pilotul ce se credea a fi doar un locotenent pentru Lorenzo, italianul Dovizioso. Ceva mai jos în clasament merg excelent și Ducati-urile private, pilotate de Danilo Petrucci, atunci când nu gafează nepresat de nimeni, sau Alvaro Bautista cu un GP16, uneori și Scott Redding. De la Barcelona însă a revenit în top 10-ul curselor și ghinionistul de până acum al sezonului, Hector Barbera.

Dacă Ducati merge bine cu aproape tot efectivul, mai puțin Lorenzo, încă în faza de învățare a motocicletei problemele Honda se răsfrâng și la privați care beneficiază de noutățile tehnice ale HRC, mai ales Cal Crutchlow, tester oficial al japonezilor, și Jack Miller. Ultimul nu ezită să vocifereze, subliniind aceleași probleme enunțate și de Crutchlow, ba mai mult și-a făcut publică dorința de a trece în viitor pe o motocicletă Ducati. Aici însă ar trebui mai multă prudență și diplomație căci Marc VDS își poate pierde răbdarea și în loc să schimbe un singur pilot în 2018, ar putea să îi schimbe pe amândoi. Pretendenți la locurile din MotoGP există din plin…

Pe Montmelo am asistat și la un moment stânjenitor oferit de Andrea Iannone de la echipa Suzuki, care a luat startul în cursă complet demotivat, singura sa scuză fiind imposibilitatea de a accelera eficient la ieșirea din viraje și menținerea unui cuplu ridicat pe secțiunile virajate, însă aceste probleme pe care le acuză GSX-urile în 2017 nu pot minimiza momentul jenant în care Iannone a fost depășit de Tito Rabat și mai apoi de înlocuitorul lui Alex Rins, francezul Sylvain Guintoli. mai sunt și alte probleme care pun sare pe rană în cazul Iannone, dar acestea nu țin neapărat de motorsport.

motogp-suzuki-definitely-not-happy-with-iannone2

Circuit și pneuri

captura-de-pantalla-2017-06-20-a-las-10.39.14.big

captura-de-pantalla-2017-06-20-a-las-10.39.42-copia.big

Din 1949 încoace circuitul de la Assen a variat continuu. Circuitul modern are o lungime de 4.54 kilometri cu viraje de la foarte lente la cele de mare viteză pe o suprafață asfaltică puțin aderentă. Această descriere credem că dă ceva frisoane echipei Honda Repsol, dar și lui Marquez, știute fiind problemele cu setarea furcilor față/spate.

Deși există numeroase viraje rapide. pneul față nu este extrem de solicitat. Temperaturile la Assen sunt mai joase decât în alte părți, ceea ce îi face pe cei de la Michelin să vină cu trei compoziții de pneuri: soft (alb), medium (fără marcaj) și hard (galben). Particularitatea virajelor rapide, faptul că sunt abordate cu înclinare pe partea dreaptă mai ales zona virajelor Mandeveen – Hoge Heide generează temperaturi crescute pe banda dreaptă a pneurilor spate. Alegerea corectă a pneului înclină spre tipul asimetric cu banda dreaptă a pneului ceva mai dură.

Noutăți înainte de Assen

Apropierea mijlocului de sezon este momentul propice pentru startul mișcărilor de trupe pe piața transferurilor piloților din motomondial. Primele contracte semnate pentru 2017 au fost cel al lui Cal Crutchlow care rămâne încă două sezoane la LCR, dar va beneficia de o motocicletă Honda de uzină, conform statutului de pilot de teste oficial HRC. La clasa Moto2, Francesco Bagnaia și-a prelungit contractul cu SKY Team VR46 după ce a spart în sfârșit gheața și a început să se claseze pe podium, pentru moment două reușite în cele șapte curse disputate. În ce privește echipa, se așteaptă un răspuns de la KTM, dacă pot oferi alte două cadre începând din 2018. La Moto3, Aron Canet și-a prelungit înțelegera cu echipa Estrella Galicia, 2018 fiind sezonul în care trebuie să ia o opțiune serioasă la câștigarea titlului. De la Moto3 va avansa în 2018 spre Moto2 spaniolul Joan Mir, probabil din postura de campion. Acesta a semnat un contract pe trei sezoane cu echipa Marc VDS.

La MotoGP va reveni în cadrul echipei Suzuki pilotul Alex Rins, revenirea petrecându-se într-un moment dezastruos din punct de vedere al rezultatelor pentru echipa din Hamamatsu.

post10338

Așteptări înainte de cursă

Circuitul olandez convine deopotrivă și celor de la Yamaha, dar și piloților Honda, cei de la Ducati având și ei rezultate bune aici. Dintre piloți, probabil Lorenzo este singurul care are și amintiri nu tocmai plăcute, accidentări sau hilara problemă cu aburirea căștii HJC, lucru petrecut în 2015. Pentru Miller cu siguranță weekendul va fi unul emoționant, fiind locul primei sale victorii, pe ploaie, anul trecut. Nimeni nu își dorește mai mult o cursă pe ploaie decât australianul, însă prognoza meteo ne averitzează că doar calificările s-ar putea desfășura pe ploaie.

Assen va fi locul unde majoritatea constructorilor vor aduce update-uri semnificative la motociclete, atenția fiind pe Yamaha, care va concura cu un nou șasiu, apreciat atât de Rossi cât și de Vinales și Suzuki care promite o schimbare în bine a evoluțiilor în curse în ce îl privește pe Iannone, care alături de Rins va beneficia de un nou șasiu și motor pentru weekendul olandez.

La Ducati așteptările sunt mari, atât din partea lui Dovizioso, care a urcat de trei ori pe podium pe acest traseu deși Assen nu figurează printre preferatele sale, dar și din partea lui Lorenzo. Acesta vine în Olanda motivat după locul patru de la Mugello și promite și un pas înainte în înțelegerea motocicletei în prima parte a cursei, astfel că pierderea inexplicabilă de poziții până la jumătatea cursei și o revenire și mai greu de înțeles în ultimele tururi trebuie să dispară complet din evoluțiile spaniolului.

Politica de abordare a curselor în ce îi privește pe cei de la Repsol Honda este adaptarea la fiecare circuit în parte și înțelegerea rapidă a nivelului de performanță din primele antrenamente. Momente precum căzăturile lui Marquez în aproape fiecare sesiune cronometrată, așa cum s-a întâmplat în Catalunya, trebuie să înceteze de îndată dacă Marc vrea să rămână în lupta pentru titlu.

Moto2-ul este cea mai previzibilă clasă, unde în lupta pentru victorie se amestecă cam aceeiași piloți, Franco Morbidelli, Alex Marquez, Thomas Luthi, de la o vreme Mattia Pasini – renăscut parcă după surprinzătoarea victorie de la Mugello – și un Miguel Oliveira mereu aproape de podium.

Fanii olandezi vor urmări cu ceva mai mult interes ieșirile pe pistă ale concurenților Moto3, printre care se află și localnicul Bo Bendsneyder, ale cărui rezultate sunt destul de subțiri în cursele disputate până acum.

La vârf protagoniștii se cam știu. Mir a luat un avans însemnat în clasament, urmăritorul său de moment fiind Romano Fenati, care îl ține la respect pe Canet.

Pilotul de urmărit va fi Jorge Martin, anunțat inițial ca pretendent al luptei pentru titlu, însă o serie de evoluții slabe l-au împins destul de jos în clasament, abia pe locul șase, fiind amenințat de evoluțiile tot mai bune ale lui Marcos Ramirez sau Juanfran Guevara.

Antrenamentele vor începe vineri de la ora 10, în ordinea deja consacrată, Moto3, MotoGP și Moto2.

You may also like