MotoGP Assen: Rossi se impune în fața amicului Petrucci

Circuitul de la Assen nu se dezminte și ne oferă curse cu rezultate imposibil de prevăzut. Nebunia olandeză a început cu spectacolul oferit de clasa mezină, a continuat cu un duel ”prietenesc” la clasa mare între Valentino Rossi și Danilo Petrucci și s-a încheiat cu una din puținele curse disputate ale categoriei intermediare.

Ploaia prevăzută inițial doar pentru ziua de sâmbătă, pe timpul calificărilor a presărat puțin imprevizibil și în ziua curselor, fiind o continuă amenințare pentru piloții celor 3 clase, cei câțiva stropi de ploaie dinamizând toate cursele.

Moto3

Calificările pe ploaie au adus în prima parte a grilei specialiștii pistelor ude, printre care Bo Bendsneyder,  Adam Norrodin sau thailandezul Nakarin Atiratphuvapat, însă cursa a avut o cu totul altă poveste, cu un final dramatic pentru acești iubitori de ploaie.

Jorge Martin, Romano Fenati și Joan Mir s-au aflat în lupta pentru victorie, fiind urmați de eroul local Bo Bendsneyder și un John McPhee parcă trezit din letargia recentă.

În lupta pentru podium s-au mai amestecat și un Jules Danilo sau Marcos Ramirez, însă finalul a aparținut lui Aron Canet ce a trecut primul linia de sosire la o diferență de 0.035 secunde de Romano Fenati, la o roată distanță trecând linia de sosire, pe locul 3 și britanicul John McPhee, în timp ce Adam Norrodin s-a precipitat și a ieșit în decor cu un viraj înainte de final, în celași loc Bendsneyder a reușit să termine cursa pe locul 10, practic pe burtă. Finalul olandezului a fost epic, însă lipsa motocicletei nu i-a validat performanța atletică.

Joan Mir a fost la un pas de a face cadou 25 de puncte lui Canet, însă a reușit în cele din urmă sa termine pe locul 9, păstrând astfel un avans de fix 30 de puncte în fața câștigătorului de la Estrella Galicia Honda. După Mir s-a tras linia unei secunde ce a despărțit nu mai puțin de 9 piloți.

Mir rămâne lider la general cu 140 de puncte, urmat de Aron Canet cu 130 și Romano Fenati cu 108.

44-aron-canet-espdsc_0393.gallery_full_top_md

Moto2

Ordinea primilor 3 piloți din calificări s-a păstrat oarecum și în cursă, cu diferența că Thomas Luthi a făcut rocada cu Takaaki Nakagami.

Dacă după nebunia de la Moto3 și tensiunea cursei MotoGP, finalul zilei din motomondial oferea teoretic o binemeritată relaxare, Moto2-ul fiind de cele mai multe ori o defilare cât se poate de plictisitoare, condițiile pistei de la Assen, iminentele picături de ploaie au adus un spectacol nesperat. Nu mai puțin de 5 piloți s-au luptat pentru victorie sau clasări pe podium, dar pe final, Franco Morbidelli i-a devansat pe Thomas Luthi și Mattia Passini, pilotul Italtrans evitând în extremis un acroșaj cu Luthi și Nakagami, dar luat de val a uitat să le cedeze poziția după o scurt circuitare a ultimului viraj. În acest context, nervii de final afișați de Mattia în garajul echipei fiind complet gratuiți, decizia comisarilor fiind cea corectă.

Morbidelli s-a impus după un duel roată la roată cu Luthi, în timp ce Nakagami a urcat din nou pe podium, după o absență destul de lungă.

După penalizare, Mattia Pasini a coborât pe locul 4, în fața lui Miguel Oliveira de la KTM și a echipierului lui Morbidelli, Alex Marquez.

Top 10-ul cursei a fost încheiat de Xavier Simeon, impresionant de-a lungul weekend-ului, Hafizh Syahrin, Fabio Quartararo și Francesco Bagnaia, protagonistul unui incident în calificări, cel puțin la fel de înfricoșător cu cel suferit de Lorenzo Baldassarri.

La general Morbidelli rămâne lider cu 148 de puncte, urmat de Thomas Luthi cu 136 și Alex Marquez cu 113.

21-franco-morbidelli-itadsc_2464_0.big

MotoGP

Spectacolul la clasa mare a început încă din FP3, cu Scott Redding în prim plan, urmat de Valentino Rossi și ceva mai jos în clasament Johann Zarco, Hector Barbera sau Aleix Espargaro. De asemenea, Sam Lowes, al doilea pilot Aprilia dădea semne că pista mai rece și ocazional stropită de ploaie îi priește de minune, britanicul fiind în pragul de a-și pierde locul din echipă.

Sesiunea Q1 a calificărilor a fost dominată de Scott Redding, de la Pramac Ducati și surpriză, Sam Lowes, ghinioniștii sesiunii fiind Jack Miller, respectiv Loris Baz.  În tot acest timp Jorge Lorenzo se chinuia să lege un tur rapid, în compania selectă a lui Barbera, Smith sau Rabat.

Q2-ul s-a jucat în 3, Johann Zarco fiind surpriza sesiunii, beneficiarul primei poziții pe grilă în cursă, urmat de Marc Marquez ce l-a devansat în final pe Danilo Petrucci. Valentino Rossi a avut de asemenea un timp excelent, ce i-a adus poziția a patra pe grilă, mult în fața echipierului Maverick Vinales clasat pe 11.

Din păcate Sam Lowes nu a putut lega prea multe tururi căci motorul Aprilia a cedat chiar în fața lui Rossi, partea bună a incidentului fiind că pe pistă nu a ajuns uleiul scurs din motorul lui Sam.

În cursă, Johann Zarco a riscat din nou, încălțându-și motocicleta cu gume soft față-spate, în timp ce alți piloți au optat penru gume Michelin mai dure, alegerea lui Rossi fiind combinația medium-hard, dovedindu-se alegerea ideală în finalul cursei.

Zarco a rezistat câteva tururi pe prima poziție, însă în cele din urmă a greșit abordarea unui viraj  și a fost devansat de Valentino Rossi și Marc Marquez. Apariția unui început de aversă de ploaie a dus la decizii riscante în pluton, unii piloți riscând trecerea pe motocicleta echipată cu pneuri de ploaie, alții riscând să rămână pe gumele de uscat.

Liderii nu s-au riscat, iar Rossi și Petrucci au reușit să se distanțeze de Marc Marquez și Cal Crutchlow, respectiv Andrea Dovizioso, cei doi aprinzând spiritele pentru câteva tururi, părând să aibă șanse la podium.

După o secetă de mai bine de un an, Valentino Rossi s-a impus la photo finish în fața prietenului de o viață, Danilo Petrucci, podiumul fiind completat de Marc Marquez, venit la peste 5 secunde de italieni.

previa-test-motogp-qatar-2017

Perdanții cursei au fost Johann Zarco care a pariat pe intensificarea ploii și a pierdut, Dovizioso  furios în final pentru alegerea făcută la pneuri și Maverick Vinales păcălit de o miză măruntă, lupta la limita topului 10 cu Andrea Iannone și Aleix Espargaro.

La o poziție între primii 10 a visat și cehul Karel Abraham, singurul pilot Aspar rămas în cursă, după abandonul lui Bautista, acesta ajungând la un moment dat pe locul 9, cu câteva tururi înainte de final. A mai primit cadou o poziție după abandonul lui Redding, însă pe ultimele viraje, Abraham a trecut de Loris Baz și Iannone, italianul de la Suzuki încasând o nouă umilință de la un pilot dinspre coada grilei, lucru care s-a mai întâmplat și acum 2 săptămâni, când a fost devansat până și de echipierul de atunci, Guintoli.

La revenirea în șaua motocicletei Suzuki, Alex Rins nu a arătat nimic deosebit, însă pentru moment nu trebuie criticat, singurul obiectiv de moment pentru spaniol fiind reacomodarea cu motocicleta și evaluarea nivelului de recuperare fizică.

Pe prima treaptă în clasamentul general a urcat Andrea Dovizioso, asta după mulți ani de când un pilot Ducati a mai privit plutonul de sus la jumătatea campionatului, italianul marcând 115 puncte, Vinales a căzut pe locul secund având bifate 111 puncte, în timp ce victoria din runda olandeză i-a adus lui Rossi un total de 108 puncte. Marc Marquez este ultimul pilot ce a adunat mai mult de 100 de puncte, mai exact 104.

La doar o săptămână distanță, în data de 2 iulie, motomondialul va ajunge în Germania pe circuitul de la Sachsenring, etapa marcând mijlocul sezonului și momentul unei pauze de aproape o lună până la etapa de la Brno.

 

You may also like