Formula 2 Baku: Leclerc se impune în cele mai dificile condiții

Formula 2 Baku: Leclerc se impune în cele mai dificile condiții

Charles Leclerc a fost la un pas de weekendul perfect la Baku, reușind să se refugieze în mașina de curse după drama familială.

La doar câteva zile după decesul tatălui său, Charles Leclerc se afla într-o ipostază similară cu cea a fraților Schumacher la Imola în 2003. La fel ca Michael, în momentul în care a intrat în monopost a fost de neînvins. Primul pas au fost calificările, dominate cu peste jumătate de secundă. În prima linie a fost flancat de inculpatul de acum un an, Nobuharu Matsushita. Adversarii la titlu erau ceva mai în spate: Markelov pe 5 și Rowland abia pe 9, chiar înaintea lui Robert Vișoiu. Față de Monaco, o singură modificare era în plutonul de 20: revenea Sergey Sirotkin pe monopostul ART, pe fondul accidentării recent suferite de Alex Albon. În pofida experienței sale, rusul s-a calificat abia pe 17.

GP BAKU 2017

Cursa 1

Marea majoritate a optat pentru o plecare pe compoziția moale de pneu și o oprire la boxe imediat după deschiderea ferestrei, la finele turului al șaselea. Leclerc a plecat bine din pole, în timp ce Matsushita s-a pus greu în mișcare și pe 2 a urcat Nyck de Vries. Coechipierul de la Rapax al olandezului, Johnny Cecotto Jr, a calat pe grilă, apoi a redemarat prea grăbit de la boxe și a ieșit în decor la prima atingere a frânelor, pe gume deja reci. După o scurtă neutralizare, Leclerc a dictat ritmul la restart și n-a putut fi devansat la standuri de overcut-ul gândit pentru de Vries.

De obicei, traficul este o mare problemă la mijloc de cursă, însă la Baku doar doi piloți erau pe strategia alternativă: Boschung, care nu era destul de rapid, și Luca Ghiotto, plecat ultimul. Italianul a fost o nucă tare pentru Leclerc, iar liderul campionatului nu s-a hazardat să încerce un atac până la finele turului 18, când pilotul Russian Time a intrat și el pentru schimbul obligatoriu de pneuri. Camerele s-au mutat pe duelul dintre combativii Matsushita și Markelov, apoi pe grupul ce-și disputa ultimele puncte, în care se afla și Vișoiu.

Românul a fost printre cei penalizați pentru viteză prea mare sub steag galben, iar manșa s-a încheiat subit în urma ieșirii în decor a lui Sean Gelael în cea mai strâmtă zonă a circuitului. Monopostul Arden a blocat întreaga pistă, fiind necesar steagul roșu. Cum se trecuse de 75% din distanța programată, manșa a luat sfârșit cu victorie pentru Leclerc, de Vries pe 2 și Latifi pe 3. Ar fi urmat Rowland, însă probele video l-au găsit vinovat de același lucru ca și Vișoiu. Norocos a fost Ralph Boschung, care tocmai greșise și pierduse multe poziții, însă clasamentul de la finele turului 24 îl regăsea pe 8, adică în pole pentru manșa de sprint.

b5d33d75-2a5e-4c18-9593-3dde32d77582

Cursa 2

Boschung a pierdut șefia la start în dauna lui Oliver Rowland, însă britanicul a fost trădat de monopost. Norman Nato a urcat pe prima poziție după un mic contact cu elvețianul de la Campos, în timp ce Charles Leclerc își începea ofensiva de pe 10, după un start modest. Monegascul a trecut de Artem Markelov, apoi de Sirotkin, Boschung, King și Latifi. Circa 10 secunde îl despărțeau de liderul Nato cu nouă tururi rămase, însă doar de patru bucle a avut nevoie (în ritm de calificări) pentru a-l prinde pe amicul său din ”clubul Jules Bianchi”. Rocada s-a produs pe circuit, dar tot Nato a urcat pe prima treaptă a podiumului, căci Leclerc a primit și el o penalizare pentru viteză excesivă într-o zonă cu steaguri galbene. Ultima victorie Arden data din 8 iulie 2012, când Luis Razia se impunea la Silverstone.

Doar această mică sincopă l-a împiedicat pe membrul academiei Ferrari să devină primul pilot din GP2/F2 care adună maximum de puncte într-un weekend. Dublă victorie s-a mai văzut, dar cu pole și cel mai rapid tur în ambele manșe niciodată. Totuși, a fost o nouă dovadă a virtuozității și a tăriei mentale a lui Leclerc, a cărui prezență la Baku fusese în dubiu în urma tragediei recent survenite în familie. Pe podiumul manșei secunde a mai urcat Nick Latifi, autor al unui weekend foarte solid.

Charles Leclerc se distanțează astfel la 42 de puncte de Oliver Rowland înaintea etapei din Austria, care va marca jumătatea sezonului din Formula 2. La echipe avem Russian Time și DAMS înaintea campionilor en-titre de la Prema, dat fiind că Antonio Fuoco nu a adunat vreun punct în ultimele șapte manșe. Italianul a comis o gravă eroare de apreciere și la Baku, zburând peste Sergio Canamasas după o manevră hazardată pe gume reci. Așadar, în academia Ferrari se cască o prăpastie valorică între coechipierii de la Prema, iar pentru Leclerc deja se fac calculele referitoare la debutul în Formula 1.

b1e6c768-bb90-492e-a443-893812b689ad