DTM Norisring preview: Audi, pe cai mari în cursa de casă

PESTE 100.000 DE OAMENI VOR POPULA CELEBRA TRIBUNĂ DIN FAȚA CÂMPULUI UNDE ÎN 1909 FERDINAND GRAF VON ZEPPELIN ATERIZA CU INVENȚIA SA, IAR ULTERIOR PARTIDUL NAZIST SE REUNEA PENTRU CONGRESELE ANUALE DINAINTE DE RĂZBOI.

Chiar dacă Germania nazistă folosea cursele ca motiv de laudă, zona de lângă lacul Dutzendteich din Nuremberg era dedicată manifestațiilor cu trupe SS/SA, nefiind loc pentru motorsport în arealul ce poartă amprenta lui Albert Speer, arhitectul lui Hitler. Tradiția curselor a început abia în 1947, când drumurile publice din jurul grandioasei tribune au delimitat un perimetru numit Norisring, după apelativul antic al orașului (Noris), spre a se evita confuziile dintre Nuremberg-ring și Nurburgring. Circuit stradal lângă apă – comparațiile cu Monaco erau inevitabile.

Cel mai dramatic incident din istoria acestui traseu foarte periculos a avut loc în 1971, când Pedro Rodriguez a decedat în urma incendiului care a cuprins Ferrari-ul său după un impact. Asta a determinat scurtarea zonei de fugă înspre acul de păr Grundig, scenă a celor mai curajoase depășiri an de an, dar totodată și a erorilor flagrante de judecată. Norisring, cu cei 2,3 kilometri ai săi, a lipsit din calendarul DTM doar de două ori (1985-86).

2016-Norisring

Mercedes a acumulat 18 victorii pe Norisring, fiind neînvinsă între 2003 și 2015. Vârfurile lor de lance au dezertat însă de ceva vreme: Jamie Green a fost maestrul absolut cu 4 victorii în 5 ani între 2008 și 2012, înainte ca Audi să-l atragă tocmai pentru a cuceri Perla Coroanei, cea mai apropiată cursă de Ingolstadt. BMW l-a ofertat pe Bruno Spengler, cel ce se impunea de alte trei ori cu Mercedes aici (2006, 07 și 11), în timp ce victoriile lui Gary Paffett datează de peste un deceniu (2004, 05). În ultimii ani, Robert Wickens a devenit expertul pistei, triumfător în 2014 și 2015 (manșa a doua). Ar fi putut să moștenească și victoria din 2013 după incidentul cu Ekstrom și tatăl său, dar ITR a ales să nu mai acorde trofeul învingătorului odată ce suedezul a fost descalificat.

Cât de departe a mers Audi pentru un succes pe Norisring! Aceste victorii au venit însă în manșele din 2016, grație lui Edoardo Mortara și Nico Muller, elvețianul fiind la primul succes din carieră în DTM acum 12 luni. Situația e la fel de bună pentru Audi și acum: Jamie Green a ținut pasul cu Lucas Auer, împărțind succesele la Hockenheim și pe Lausitzring, apoi Rene Rast a ieșit la rampă în Ungaria și a devenit lider la general după un weekend problematic pentru nepotul lui Gerhard Berger. Ekstrom contează și el în lupta la vârf și a ales să vină la Norisring în loc de Holjes (World RX) în acest weekend, iar Rockenfeller este într-o revenire de formă.

DTM-1495279552

Astfel, Auer este înconjurat în top 5 la general de patru piloți Audi și grupul s-a compactat: la finele primei manșe de pe Norisring, chiar și cel clasat acum pe 9, Robert Wickens, ar putea să fie lider în clasament. Printre aceștia se numără un singur pilot din tabăra BMW – Timo Glock. Forma grupării lui Jens Marquardt a lăsat de dorit în prima treime a stagiunii, iar la Norisring victoria i-a ocolit de un sfert de veac – Steve Soper triumfa cu M3 E30 în 1992. Tom Blomqvist și Augusto Farfus nici măcar nu au punctat în acest an, situație în care se mai află debutantul Audi, Loic Duval.

Liderul Rene Rast adoră traseele urbane, iar acum cinci ani reușea un weekend perfect în Porsche Carrera Cup Germania pe Norisring: două victorii cu plecare din pole și cel mai rapid tur semnat în ambele manșe. Adaptarea la acest traseu în modelul de DTM nu va fi dificilă, dat fiind că e cel mai ușor de învățat din tot calendarul și oricine l-ar putea desena cu ochii închiși. Campionul en-titre Marco Wittmann s-a impus pe 6 dintre cele 9 circuite din calendar, însă acesta este cel mai aproape de casă și momentan nu are nici măcar un podium aici. În schimb, triumfa de două ori în 2011, în F3 Euroseries pe Norisring.

Pe lângă DTM, vom mai asista la cursele din Formula 3 europeană, Audi TT Cup și Porsche Carrera Cup. Marea surpriză a organizatorilor, atât la Norisring, cât și mai târziu în sezon pe Nurburgring, este reuniunea Touring Car Classics. În cadrul acesteia, 30 de modele din vechiul DTM, pilotate de legende ale acelor vremuri, se vor duela fără menajamente. Aceasta nu e o paradă!

Funeraliile cancelarului german Helmut Kohl au defazat startul de sâmbătă (14:28). Duminică se va porni în cursa a doua la ora 18:23. Calificările și cursele vor putea fi urmărite în direct pe Digi Sport.

dtmnor2

You may also like