DTM Norisring Cursa 1: Spengler aduce prima victorie BMW din 2017

Pe traseul unde obținuse cele mai multe victorii în DTM, Bruno Spengler a ajuns la cota 4, după un start fantastic și un ritm excelent pe ploaie.

Bruno Spengler și Mattias Ekstrom au fost cei mai rapizi în FP1, apoi Lucas Auer și Rene Rast au ieșit la rampă în FP2. Erau toate motivele pentru a spera la un duel foarte echilibrat în prima etapă de la Norisring, în care modelele BMW au profitat de greutatea inferioară față de rivali și s-au calificat foarte bine: pole și nou record al pistei pentru Maxime Martin, cu Spengler și Blomqvist în linia a doua. Intrusul de pe 2 a fost Rene Rast, înfrânt pentru doar 5 miimi de secundă. Lucas Auer pleca de pe 5, la mare distanță de ceilalți piloți Mercedes și cu Ekstrom pe urmele sale.

Motorsports: DTM race in Nürnberg

Înaintea startului, socotelile au fost date peste cap de o aversă puternică. La momentul pornirii în cele două scurte bucle de formare, ploaia încetase, dar pe pista inundată Maro Engel a pierdut deja controlul mașinii și s-a răsucit. Polemanul Martin s-a pus greu în mișcare și nici Rast nu a plecat prea bine, Spengler reușind să treacă printre cei doi, cu Ekstrom urcat de pe 6 pe 2 în câteva clipe. La prima trecere prin acul de păr Grundig n-a fost loc pentru 3-4 mașini în paralel, victimele fiind Wickens și Auer, care au fost nevoiți să se retragă.

Cu 19-20 de grade în aer, a fost nevoie de mai bine de un sfert de oră pentru ca trasa ideală să se usuce. Pe pneuri de ploaie, Spengler a pus mai bine de șase secunde în fața urmăritorilor. Maxime Martin a trecut în turul al doilea de Rast, apoi și de Ekstrom, urcând pe locul secund cu suedezul rămas în apropierea sa. Jamie Green a fost primul care a riscat mutarea pe slickuri la finele turului 18, fiind urmat de toți ceilalți protagoniști în următoarele minute. Rene Rast a încercat apoi să revină prea repede pe trasa ideală și a fost penalizat cu drive through, ieșind astfel din zona punctelor.

Cu primii doi din ierarhia generală lipsiți de recompense pe Norisring, era momentul ca Mattias Ekstrom să culeagă roadele opțiunii de a veni în etapa DTM în locul celei de World RX din țara natală. După ce s-a dat undă verde la folosirea sistemului DRS; suedezul a încercat tot ce se putea pentru a-l devansa pe Martin, însă n-a putut să-i subtilizeze belgianului poziția a doua. Nici Maxime n-a găsit breșa în defensiva liderului Spengler și astfel campionul DTM din 2012 a obținut prima sa victorie după mai bine de patru ani. Totodată, a fost primul succes BMW din actuala campanie, într-o manșă în care 5 modele M4 DTM s-au clasat în top 6. Al patrulea a fost Wittmann, urmat de Glock și Blomqvist, britanicul reușind primele puncte din 2017.

Motorsports: DTM race in Nürnberg

Jamie Green a adunat punctele aferente locului 7, la mare luptă cu Edoardo Mortara, cel mai bine clasat pilot din tabăra Mercedes într-o cursă gri pentru constructorul din Stuttgart, atât de obișnuit cu succesele în etapa stradală din Bavaria. După trecerea pe slickuri, desfășurarea a fost neobișnuit de calmă, chiar și cu DRS fiind foarte puține depășiri. Rene Rast a avut un duel al orgoliilor cu Maro Engel, cei doi ași ai GT-urilor fiind însă în bătălie doar pentru locul 12.

Ștafeta s-a predat astfel tot în grupul Audi, Ekstrom trecând acum la conducere în clasamentul general, cu 5 puncte înaintea lui Rast și 6 în raport cu Green. Lucas Auer cade pe 4 după cel de-al treilea 0 la rând, iar cei de la BMW mai au nevoie și mâine de o manșă la fel de bună pentru a reveni cu adevărat în cărți. Primul pas a fost făcut, odată cu victoria la Norisring după 25 de ani de pauză.

Motorsports: DTM race in Nürnberg

You may also like