MotoGP Sachsenring: Marc Marquez la al optulea succes german

Previziunile meteorologilor nu s-au adeverit întocmai pe durata weekend-ului, astfel că în ziua curselor am avut parte de lupte spectaculoase purtate pe pistă uscată. Dacă la clasele mici lucrurile tind să devină previzibile, Mir și Morbidelli neavând rivali pe masură, la MotoGP încă se pot întâmpla multe.

Moto3

Deși circuitul german este unul rapid iar plutonul clasei mezine destul de omogen, nu am mai avut parte de un grup mare de piloți în lupta pentru victorie. Protagoniștii au fost maxim trei sau patru, Aron Canet fiind singurul aspirant la titlu păcălit de rivalii săi.

Ritmul alert impus de Joan Mir și Romano Fenati a scos din cursă și piloți ce au avut impresia că pot ține pasul și că imprevizibilul traseu nu îi va surprinde. Tony Arbolino, reprezentantul SIC58 Squadra Corse, a fost unul dintre ghinioniști în timp ce lupta pentru locul 4.

La vârf duelul pentru întâietate s-a dat între Mir și Fenati, italianul grăbindu-se în ultimul tur să tranșeze disputa și subestimându-l din nou pe cerebralul Mir, care i-a dat pilotului Marinelli Racing lovitura finală chiar la intrarea pe linia de sosire.

Spectator la duelul pentru victorie a fost Marcos Ramirez, un pretendent din ce în ce mai serios la titlul neoficial de cel mai bun pilot KTM, deși concurează pentru o echipă privată, mai modestă. Ramirez și-a încercat șansa, dar nu și-a forțat limitele, în final mulțumindu-se cu locul 3 în cursă.

Evoluții foarte bune au mai avut Nicolo Bulega, pilotul SKY Team VR46 KTM, și localnicul Philipp Oettl, cei doi terminând pe locurile 4 și 5, urmați de Enea Bastianini, o prezență destul de rară în top 6 în acest sezon.

La general Mir a ajuns la borna de 165 de puncte, și este urmat de Fenati cu 128 și de Canet cu 110 puncte. Din păcate Jorge Martin s-a accidentat în calificări și a ratat participarea în cursă, în acest moment fiind aproape sigur scos din lupta pentru prima poziție la general.

timthumb

Moto2

La clasa intermediară, Franco Morbidelli a scăpat destul de repede de presiunea pusă de Alex Marquez, spaniolul făcând parte dintr-o serie de căzături din primele tururi ale cursei. Incidentele i-au avut printre protagoniști și pe debutantul Hector Garzo, înlocuitorul lui Xavi Vierge la Tech3, respectiv pe Andrea Locatelli.

Victoria nu a devenit o sarcină facilă pentru Morbidelli, căci pericolul a venit de unde se aștepta mai puțin, anume de la pilotul KTM Miguel Oliveira, aflat la prima cursă în sezon în care s-a bătut pentru prima poziție cu șanse reale.

Este greu de zis dacă Morbidelli și-a folosit atuurile de potențial campion în finalul cursei sau KTM-ului i-a lipsit fărâma de performanță necesară pentru a rezista la conducerea cursei. Cert este că italianul și-a adjudecat o victorie strategică înainte de vacanța de vară, opțiunea luată de el pentru titlu fiind din ce în ce mai serioasă.

În spatele celor doi au impresionat Francesco Bagnaia și Simone Corsi, dar și Jorge Navarro, aflat în ultimul timp într-o evidentă creștere de formă.

Dacă în primele tururi piloții Dynavolt Intact, Sandro Cortese și Marcel Schrotter, s-au aflat aproape de grupul ce își disputa locurile pe podium, în a doua jumătate a întrecerii Suter-ul a perdut din ritm, cei doi germani încheind cursa pe locurile 8 și 9.

La general Morbidelli conduce cu 173 de puncte, urmat de Luthi, ghinionist în cursa germană, rămas la 136 de puncte și Oliveira, avansat în fața lui Marquez, cu 114 puncte la general.

_20170630134645-kSrB-U423814232862jmD-980x554@MundoDeportivo-Web

MotoGP

Startul cursei a fost unul tensionat în spatele pole sitter-ului Marc Marquez, cu un Danilo Petrucci în cădere liberă și cu localnicul Jonas Folger încrezător că pe circuitul de casă poate obține un rezultat mare. Dacă primul viraj a fost depășit cu bine de toți piloții, pe următorul Folger a forțat ceva mai tare și a existat acolo un contact cu Petrucci, atingerea dintre cei doi lăsând urme vizibile pe combinezonul pilotului german.

Prima parte a cursei a fost de vis pentru spectatorii prezenți în tribune, aceștia putând urmări un pilot local conducând ostilitățile. Presiunea a crescut însă pentru Folger, care a abordat larg succesiunea de viraje de la finele turului de circuit, astfel că Marquez a trecut la conducere.

Pneurile nu l-au mai ajutat pe Folger să rămână în lupta pentru victorie înspre finalul cursei, astfel că a optat să nu își asume riscuri inutile, un loc 2 acasă, în fața fanilor fiind oricum un rezultat mare.

7f4b4bdcfc7a481b986ebd836fa0eae9

În spatele său, pe ultma treaptă a podiumului a terminat Dani Pedrosa, dar nu fără emoții date de ritmul infernal avut de Maverick Vinales, care a recuperat excelent clasarea pe locul 11 din calificări. Vinales a terminat pe locul 4, după un duel și o depășire reușită în fața lui Valentino Rossi, în timp ce în spatele piloților Movistar Yamaha, Andrea Dovizioso nu a putut rezista în fața Ducati-ului GP16 pilotat de Alvaro Bautista și a lui Aleix Espargaro de la Aprilia.

Locul 6 pe grilă al lui Jorge Lorenzo nu a putut fi transpus într-o clasare mai bună, spaniolul continuând să uimească prin imposibilitatea de a menține un ritm susținut de cursă. Calificările uneori îi ies bine, dar ritmul de cursă la ghidonul motocicletei Ducati GP17 îi dă încă mari bătăi de cap lui Lorenzo. Dacă în Catalunia uimea cu pierderea ritmului în primele tururi, ca mai apoi să reușească să parcurgă turul de circuit de la Montmelo în ritmul liderilor, terminând cursa câștigată de Dovizioso pe un meritoriu loc 4, la Sachsenring timpii pe tur au fost constant la nivelul privaților din a doua jumătate a clasamentului, Lorenzo reușind să termine cursa pe un modest loc 11, în fața lui Petrucci, dispărut din plutonul fruntaș încă din primul viraj.

O cursă modestă în comparație cu prestațiile din cursele anterioare a făcut și Johann Zarco. Păcălit de ploaie în calificări, el a avansat în primele tururi până pe locul 15, ca spre final să termine cursa pe 9, la o secundă de Dovizioso.

Evoluții bune au avut și cei de la KTM, nu la nivelul fanteziilor crescute după clasările piloților de la Moto3 și Moto2, dar evident mai bune dacă ținem cont de ritmul avut pe toată durata cursei cu toți cei trei piloți.

Au punctat Pol Espargaro, senzațional sâmbătă în calificări, și Bradley Smith, în timp ce Mika Kallio, testerul echipei și wildcard în Germania, nu a putut să treacă de Jack Miller pe finalul cursei, australianul obținând ultimul punct pus în joc.

În clasamentul general, Marquez a trecut la conducere cu un total de 129 de puncte, urmat de Vinales cu 124 și de un Dovizioso căzut pe 3 cu 123 de puncte. Rossi, al 4-lea în clasament, a acumulat 119 puncte, în timp ce Pedrosa este ultimul pilot cu peste 100 de puncte la general.

În motomondial urmează o pauză de aproape o lună, până la etapa de la Brno din data de 6 august.

 

 

You may also like