Preview: Etapa a treia a Campionatului Național de Karting

Campionatul Național de Karting al României ajunge la București, în cadrul celei de-a treia etape din sezonul 2017. PitStops va urmări îndeaproape derularea competiției, lucru permis în primul rând datorită serviciilor de live timing și streaming, un upgrade binevenit în kartingul românesc.

Sezonul 2017 a adus noutăți importante campionatului, cum ar fi popularizarea claselor Rotax (cu posibila participare la Rotax Max Grand Finals) și adăugarea Vortex ROK. O mutare strategică bună a federației, care deschide ușa competițiilor internaționale în acest fel. Clasa KF a fost abolită la nivel internațional din cauza costurilor ridicate, o decizie bună, după părerea noastră. Noua clasă OK pare a fi un pas înainte însă orientarea spre mai accesibilele motoare Rotax este o schimbare normală pentru România, unde reducerea costurilor este esențială. Puriștii ar putea argumenta că performanța motoarelor este inferioară și, cu toate că este adevărat, diferența de cost nu se mai justifică nici pentru cei ce aspiră să ajungă în Formula 1. Pasul decisiv este trecerea spre monoposturile entry-level la momentul oportun, cu scopul de a folosi karting-ul doar ca o punte de lansare, și nu ca pe un scop în sine.

19441671_1770845852930209_7067050228998730029_o

Singura clasă CIK-FIA din CNK a rămas cea a karturilor cu cutie de viteze, KZ2, care este, din fericire, și una dintre cele mai competitive. Numărul crescut de participanți, dar și nivelul foarte ridicat al piloților prezenți pe grilă o face foarte tentantă pentru toți cei ce visează la o carieră după karting. De prea multe ori însă, clasa KZ2 este și sfârșitul de drum al piloților, întrucât orizontul luat în vedere este de cele mai multe ori foarte îngust. În realitate, există foarte multe posibilități (în afară de parcursul clasic spre Formula 1) de a urma o carieră și în alte ramuri.

Programul etapei

Formatul weekend-ului de cursă a fost schimbat acum câțiva ani. Formula cu cele patru curse pe parcursul etapei este foarte atractivă, căci oferă piloților exact ceea ce au nevoie la acest nivel: timp pe pistă în regim de cursă. Astfel, “calificările” se vor desfășura sâmbătă (sub denumirea de antrenamente cronometrate) și funcționează după principiul clasic al celui mai bun timp pe tur. Urmează apoi două manșe de calificare (practic două curse de tip sprint) care determină plasarea pe grila de duminică, înaintea celor doua manșe finale. Ziua de duminică este și cea mai incitantă, căci, în urma celor două curse, se va stabili clasamentul etapei. Se asigură astfel un crescendo interesant, iar tensiunea crește vizibil pe parcursul zilelor de concurs.

19441681_1770849479596513_3568753200549832911_o

Pista

Circuitul AMC Kart de pe Centura Bucureștiului va reprezenta cursa de casă pentru multe echipe și piloți. Traseul de 1,2 km este unul de natură tehnică unde șasiul și setup-ul acestuia vor juca un rol important. Un comportament subvirator va însemna o pierdere semnificativă de timp, mai ales pe cel de-al treilea sector, care este foarte virajat, însă va fi un dezavantaj și pe virajele mai lungi. Acolo este locul unde piloții vor încerca să mențină o viteză cât mai ridicată la apex. Carburația va fi de asemenea importantă, mai ales la turații joase, pentru a putea avea o ieșire rapidă din numeroasele viraje de 180 de grade. Anvelopele vor juca, și ele, un rol crucial, mai ales în condițiile în care nivelul de „gumă” depus va fi însemnat (mai ales duminică). Și aici avem o schimbare notabilă, furnizorii de pneuri fiind Mojo pentru clasele Rotax și Vega pentru celelalte.

Stilul de pilotaj se va dovedi în cele din urmă cel mai important factor diferențiator, aceasta nefiind o pistă ce se pretează stilului clasic „slow in, fast out”, ci care permite un oarecare compromis între viteza de ieșire și cea de intrare și/sau mijloc pentru a obține un timp rapid.

19402095_1769854276362700_5605805953184729121_o

Imagini: Tache Foto

You may also like