Formula 2 Austria: Suișuri și coborâșuri pentru Prema

Formula 2 Austria: Suișuri și coborâșuri pentru Prema

Charles Leclerc și Antonio Fuoco au urcat pe podium în prima manșă, apoi s-au atins în cea de-a doua și au permis echipelor rivale să recupereze teren.

Înaintea weekendului austriac, Trident l-a invitat pe Raffaele Marciello să revină alături de gruparea peninsulară, pe monopostul #17. Sergio Canamasas s-a refugiat la Rapax, în locul ocupat anterior de Johnny Cecotto Jr, rămas încă o dată pe margine din lipsă de buget. Charles Leclerc a demarat în forță, semnând cel mai rapid timp în antrenamente, în fața coechipierului Antonio Fuoco. Cei doi au fost urmați de piloții Rapax, DAMS și ART Grand Prix, iar calificările desfășurate după patru ore au oglindit ierarhia în frunte: Leclerc a reușit al cincilea pole din tot atâtea posibile și este la un pas de egalarea recordului all-time de pole-uri consecutive deținut de Stoffel Vandoorne, iar Fuoco l-a însoțit în prima linie după descalificarea lui Sergio Sette Camara, autor al unei frumoase surprize pe monopostul MP Motorsport. Robert Vișoiu urma să plece de pe 17, cu șapte poziții în urma coechipierului debutant Ralph Boschung.

Cursa 1

Nyck de Vries a calat în turul de formare și a fost aruncat de pe 6 la coada plutonului, în timp ce Leclerc și Fuoco s-au apărat de atacurile celor de la ART și DAMS. Nick Latifi a progresat rapid pe compoziția supersoft de pe 8 până pe 5, apoi Norman Nato a fost trădat de monopost în turul al șaselea și astfel cea de-a patra echipă a promovat în bloc – Russian Time, cu Markelov și Ghiotto pe 7 și 8. Grupul celor plecați pe pneuri supersoft a intrat pentru schimbul obligatoriu în tururile 7-8, Latifi și Rowland fiind fruntașii acestei strategii la care a aderat și Robert Vișoiu. În avanposturi au rămas 7 piloți ce luaseră startul pe guma soft, iar Fuoco a menținut contactul cu Leclerc până când uzura a început să devină un factor critic.

În turul 17 erau 2 secunde între cei doi piloți Prema din fruntea cursei. În doar patru bucle, ecartul s-a dublat, apoi în alte patru a trecut de 6 secunde. Fuoco a intrat la boxe la finele turului 31 din totalul de 40, iar Leclerc a mai rămas încă un tur. Monegascul a rămas lider, însă colegul său a ieșit în urma lui Rowland, pe care l-a redepășit în virajul Remus. Totuși, nici pe final de cursă pneurile supersoft nu au dat randament mai mult de 6-7 tururi și Latifi a urcat pe doi, în detrimentul lui Fuoco. Perechea ART a ales strategia greșită și a încheiat astfel în urma celor de la DAMS, deși erau în fața acestora după start. Matsushita a reușit cel mai rapid tur, privându-l pe Leclerc de punctajul maxim al zilei. În antepenultimul tur, Sean Gelael l-a privat pe Robert Vișoiu de primul punct din 2017.

Cursa 2

Markelov și Boschung s-au lansat din prima linie, iar destinele lor au contrastat încă din prima secundă. Rusul a rămas în frunte, în timp ce elvețianul nu s-a putut pune în mișcare și a fost percutat de Marciello. După o scurtă neutralizare, s-a repornit cu Vișoiu ajuns în zona punctelor. Rowland și Fuoco s-au șicanat reciproc în virajul 4, iar Leclerc a fost surprins de viteza redusă a coechipierul său și l-a percutat din spate. Liderul campionatului a fost așadar scos din joc, iar Vișoiu a urcat pe 7.

Românul nu a avut replică la ofensiva lui Luca Ghiotto, care l-a devansat în turul 10, apoi și-a continuat progresul până pe 4. Următorul care l-a atacat pe Vișoiu a fost Nyck de Vries, însă argeșeanul a răspuns în două ocazii, forțând pe final un interior în virajul 4. Contactul a fost inevitabil și astfel contul lui Robert rămâne la 0 după 6 manșe disputate în acest an. Astfel a promovat Norman Nato, plecat ultimul și ajuns pe 7 a doua zi după o aniversare neplăcută pe fondul abandonului mecanic din prima manșă. Motive de bucurie au fost și pentru Alex Albon, revenit după accidentare, care a semnat primul podium din carieră în Formula 2.

Triumful lui Markelov l-a adus foarte aproape de Rowland la general, englezul nefiind sancționat pentru momentul cu Antonio Fuoco. Russian Time și DAMS au punctat mai bine decât Prema, așa că înainte de Silverstone avem o luptă extrem de strânsă între primele trei echipe din campionat. Doar Charles Leclerc va putea să treacă ușor peste abandonul de la Spielberg privind avansul său de 49 de puncte. Altfel spus, și dacă n-ar puncta deloc în Marea Britanie, tot ar veni în calitate de lider pe Hungaroring, la finele lunii.