IndyCar Iowa: Helio Castroneves câștigă după trei ani

Tocmai când se intensificau zvonurile referitoare la pensionarea sa, Castroneves a dominat cursa din Iowa și Spiderman a revenit pe gardul de protecție după 300 de tururi!

Primele 10 ediții ale cursei de pe ovalul din Iowa (2007-2016) au scos în evidență supremația grupării Andretti, care a triumfat de 7 ori. Dintre piloți, recordmanul era Ryan Hunter-Reay cu 3 succese, iar anul trecut victoria îi revenise lui Josef Newgarden, pe monopostul Ed Carpenter Racing. În mod surprinzător, Penske nu reușise vreodată să se impună aici, însă forma din calificări și victoriile lui Pagenaud (Phoenix) și Power (Texas) pe cele două ovale scurte vizitate în acest sezon erau semne clare că echipa Căpitanului va încheia seceta din Iowa.

Will Power a legat două tururi în 17.3s, cu o viteză medie de peste 185 mile/oră, în condițiile în care nimeni altcineva n-a trecut de 184. În urma sa erau alte trei modele din tabăra Chevrolet: coechipierul Castroneves pe 3, flancat de mașinile lui Ed Carpenter, pilotate de patron și de JR Hildebrand. Hunter-Reay și Newgarden aveau mult de recuperat în faza inițială a întrecerii, după ce s-au calificat abia pe 15, respectiv 16. Chiar și așa, erau înaintea liderului la general Scott Dixon, ce se lansa de pe 17. Adică din zona fierbinte, unde sporeau șansele unui incident pentru neozeelandezul ocolit de șansă pe oval anul acesta.

După un start curat, Power a condus timp de 19 tururi, apoi Castroneves a preluat ștafeta. Uzura anvelopelor s-a intensificat după turul 50 și primul care a scăpat mașina de sub control a fost Mikhail Aleshin, pe când se afla în top 5. Neutralizarea le-a permis tuturor să efectueze prima oprire, apoi liderul a fost pus sub presiune de JR Hildebrand, pe mașina cu care Newgarden triumfa în urmă cu 12 luni. Pilotul lui Ed Carpenter a condus timp de 38 de tururi, până la al doilea incident al zilei, provocat de Carlos Munoz.

Castroneves a revenit în frunte în turul 136 și a rămas acolo în timpul neutralizării cauzate de celălalt monopost al lui AJ Foyt, Conor Daly. Câteva picături au dictat oprirea cursei în turul 208, pentru opt minute. Apoi, Helio și-a continuat marșul în buna tradiție a victoriilor din Iowa cu un procentaj foarte ridicat de tururi conduse. Astfel, mai bine de trei ani de când trecea primul linia de sosire la Detroit, brazilianul de 42 de ani a reușit să-și ia această piatră de pe inimă – mai e capabil să învingă și să se lupte pentru titlu în al 20-lea sezon.

Victoria numărul 30 îl aduce pe 12 în ierarhia all-time, după ce multă vreme a fost la egalitate cu legenda echipei Penske, Rick Mears. Acesta a avut un rol important în demersul lui Castroneves, fiind spotter-ul său pe oval. Helio a urcat pe 4 în clasamentul tururilor conduse în carieră (5947) și a oferit grupării lui Roger Penske nu doar primul succes pe ovalul din Iowa, ci și al 192-lea din istorie. Veteranul este cel de-al 9-lea pilot ce se impune într-o cursă în actualul sezon, iar clasarea lui Dixon doar pe 8 îl aduce la 8 unități de pilotul Ganassi în clasament, cu șase etape rămase de disputat.

Pe podium au mai urcat JR Hildebrand, care și-a egalat cea mai bună performanță a carierei, și specialistul local, Ryan Hunter-Reay. Următoarele poziții au fost ocupate de piloții Penske, între care s-a intercalat Graham Rahal. Și în clasamentul general, Dixon este urmat de cei patru componenți ai team-ului Penske. Săptămâna viitoare avem programată unica ieșire din Statele Unite, pentru etapa de tradiție de pe străzile din Toronto.

Rezultate complete


Conținutul website-ului www.pitstops.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea pe alte siteuri conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea PitStops. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa contact@pitstops.ro.
Share-uirea pe social media (Facebook, Twitter, LinkedIn) în grupuri, pe contul personal sau pe pagini este acceptata si nu este nevoie de un acord prealabil.

By