Raport de cursă: Etapa a treia a Campionatului Național de Karting

19983531_1408578852570238_2530596297283509854_o

Etapa a treia a Campionatului Național de Karting, organizat de Federația Română de Karting (FRK), s-a desfășurat în weekend-ul 8-9 iulie pe pista AMC Kart de la marginea Bucureștiului. Cei 63 de piloți înscriși au concurat în cadrul a opt clase și s-au luptat pentru victorie pe parcursul celor două zile.

După cum am anunțat și în preview, am urmărit competiția prin intermediul transmisiunii live, pe canalul de YouTube al celor de la Motorsport Promotion. Vom analiza astfel, pe scurt, ce s-a petrecut la fiecare clasă, fără a pretinde că am avea imaginea în profunzime a etapei, ci numai informațiile care au fost făcute publice.

Promo BB

Clasa destinată celor mai tineri dintre piloți, cu vârste cuprinse între 5 și 6 ani a fost printre cele mai puțin reprezentate în campionat. Aici se asigură introducerea copiilor în lumea sporturilor cu motor, de la vârste foarte fragede. Să nu uităm că mulți piloți de top au început chiar și la vârste mai mici familiarizarea cu mașinăriile de concurs, însă majoritatea și-au făcut debutul in curse oficiale după primul contact cu un kart de curse.

Întrucât la această clasă orgoliile părinților sunt mari iar ambiția copiilor este și ea la cote înalte, vom publica numai numele tuturor participanților, fără o ordine anume. Considerăm că, la acest nivel, accentul ar trebui să se pună pe progres, învățare și crearea de bune practici pentru viitor, și nu pe rezultatele propriu-zise.

Participanți Promo BB: Petru Costache, Eric Vătafu, Khana Ponomarenko, Cătălin Babaioana, Anja Ionescu și Alexandru Politov.

Micro MAX și Mini MAX

19702839_1407449612683162_7202212200179898191_o

Deși sunt premiate separat, cursele celor două clase au loc concomitent pe pistă. Micro se adresează piloților de 6-7 ani, în timp ce Mini celor între 8 și 11 ani. Pole sitter-ul manșei 1, Darius Niculescu a avut un start bun, fiind urmat de Paul Lăzărescu la sfârșitul primului tur. Plecând de pe 4, Lăzărescu a pornit ca din tun și a a efectuat o depășire dublă foarte inspirată în primul viraj. Kart-urile fiind la viteză maximă, trasa interioară i-a asigurat poziția a doua la intrarea în virajul 2, poziție pe care a păstrat-o până la finalul cursei. Prin această clasare, Lăzărescu și-a adjudecat victoria la clasa Micro MAX, la opt secunde în spatele liderului de la Mini MAX, Darius Niculescu. Niculescu a  controlat manșa de la început până la sfârșit. Concurența la clasa Mini a fost însă foarte rarefiată, lucru de așteptat cu numai trei piloți înscriși la start.

Startul manșei secunde a fost mult mai puțin spectaculos, fără schimbări notabile de poziție. Darius Niculescu a pornit din pole position și a fost urmat de Lăzărescu, care era pus sub presiune de către Nicolas Manasia, acesta fiind urmat la rândul său de către David Niculescu. Astfel, duelul pentru poziția a doua s-a desfășurat pe toată durata manșei, pozițiile rămânând însă aceleași. Demn de menționat ar fi ritmul apropiat al celor două clase, mai experimentații piloți de la Mini (cu excepția lui Niculescu) neavând un avantaj substanțial în fața celor de la Micro MAX.

Podiumul etapei:

Micro MAX: P1 Paul Lăzărescu P2 David Niculescu P3 Dezso Istvan

Mini MAX: P1 Darius Alexandru Niculescu P2 Nicolas Andrei Manasia P3 Eduard Brezină

Mini ROK

Startul clasei Mini ROK a fost marcat de un incident, în primul viraj, între primii doi piloți. Plecat de pe locul al doilea, Tim Melzer a avut un start mai bun decât Mihai Șuteanu, plecat din pole position. Până la mijlocul primului viraj, Melzer era deja în fața lui Șuteanu, însă nu trecuse complet de acesta. Dorind să închidă virajul destul de repede, nu i-a acordat suficient spațiu, Mihai urcând pe vibrator în încercarea de a evita un acroșaj. Pare să fi avut un contact ulterior cu bara spate a lui Tim, în urma căruia s-a răsucit. Melzer conducea astfel cursa după primele doua viraje, în timp ce Mihai ajungea în zona de degajare cu pietriș, alături de Eric Enache, care a încercat să evite acroșajul celor doi.

Alt acroșaj a avut loc la ieșirea din virajul 4, între David Drăgan și William Brînză. La sfârșitul primului tur primii trei clasați erau despărțiți de mai puțin de o secundă în ordinea: Melzer, Haralampiev, Tsolov. Tim a lăsat ușa deschisă în virajul numărul doi iar bulgarul a profitat, frânând mai târziu și preluând șefia cursei printr-o manevră clasică și curată, un atac la interior. În turul al doilea, acesta a mai pierdut două poziții, ceea ce a promovat piloții bulgari pe primele poziții.

Schimbarea decisivă de lider s-a făcut în turul al treilea, când Tsolov a preluat șefia cursei în acul de păr de la sfârșitul sectorului al doilea. Rareș Stan a avut un ritm bun în a doua parte a cursei, în care l-a ținut constant sub presiune pe Haralampiev, însă nu a putut trece de acesta. La finalul manșei ordinea primilor trei a fost astfel: Tsolov, Haralampiev și Stan.

19667817_1407451282682995_5548921752497782092_o

Startul manșei doi nu a adus o schimbare a primelor trei poziții, și a fost unul curat de această dată. Am avut însă schimbări de poziție în pluton, unde Melzer a trecut de Tudurachi pentru poziția a patra și Drăgan de Șuteanu. La începutul turului doi, Darius Babaioana lansează un atac agresiv pe frânarea virajului și face contact cu #310, Tudor Tudurachi. Urmează apoi un alt contact cu coechipierul său, David Drăgan, în urma căruia ambii au pierdut poziții importante. Melzer continuă cursa de recuperare și reușește să termine pe poziția a doua, în spatele lui Tsolov, și în fața lui Haralampiev.

Podiumul etapei: P1 Nickola Tsolov P2 Maksim Haralampiev P3 Tim Melzer

Junior MAX

Proaspăt întors de la cursa de la Le Mans din cadrul CIK-FIA Academy Trophy (competiție monomarcă), Rareș Cărbunaru ocupa pole position-ul în manșa 1, fiind urmat de Nicolae Pocol și Teodor Nicoară. Nicoară a profitat poziția sa de pe interior la start și a trecut rapid de Pocol, care a căzut pe poziția a patra. Lora Hristova urca astfel pe poziția a treia. Ritmul de cursă a fost rapid, cu jumătate de secundă sub minutul pe tur, iar Nicoară se apropia treptat de Cărbunaru. La începutul turului 5 numai 3 zecimi de secundă îi despărțeau primii doi clasați. A urmat apoi o schimbare de lider, căci Cărbunaru a abandonat în urma unor probleme tehnice. Ordinea la sfârșitul cursei avea să fie: Nicoară, Pocol, Hristova, succesiune care s-a păstrat și în manșa a doua.

Podiumul etapei: P1 Theodor Ioan Nicoară P2 Nicolae Pocol P3 Lora Hristova

Senior MAX

La Senior MAX îl regăseam în pole position pe Viktor Ștefan, fost campion național la clasa KZ2. Acesta sublinia un trend al mai multor piloți, și anume acela de a trece la o clasă inferioară ca și performanțe, cel mai probabil în ideea participării internaționale la Rotax MAX Challenge Grand Finals. Acesta a controlat cu ușurință ritmul cursei, terminând la peste 10 secunde distanță față de urmăritorul direct, Lubomir Garkov. Dragoș Simion a completat podiumul primei manșe, el recuperând trei poziții, luând startul de pe poziția a șasea.

19780471_1407449936016463_2166075904640293609_o

Ordinea de finiș s-a păstrat și în manșa doi, deși Ștefan fusese depășit de către Garkov, care a condus întrecerea pentru ceva timp. Duelul a continuat până în al șaselea tur, când Ștefan a preluat din nou șefia cursei și a reușit să se distanțeze.

Podiumul etapei: P1 Viktor Ștefan P2 Lubomir Garkov P3 Dragoș Simion

DD2

O situație similară cu Senior MAX este și la clasa motoarelor Rotax echipate cu cutie de viteze. Astfel, Aldrin Opran, fost campion național la clasa KZ2 a făcut trecerea spre mai fiabilele Rotax, scopul fiind tot o participare la Grand Finals. Ne bucură să vedem astfel de perspective, diferite de plafonarea la KZ2, care este din păcate norma de prea multe ori. Astfel, Aldrin pleca din pole position, urmat de Laurențiu Gheorghe și Gabriel Munteanu. O altă asemănare a fost schimbarea de lider ce a avut loc la început, Gheorghe reușind să treacă în frunte la start. Au mai avut loc două depășiri între cei doi, ambele în acul de păr de la mijlocul pistei, până când Opran a reușit să preia definitiv conducerea în al doilea tur de circuit. Gheorghe a pierdut ulterior poziția a doua în favoarea lui Daniel Constantin, ordinea rămânând neschimbată până la final.

19944465_1408573869237403_452129619583708114_oManșa a doua s-a terminat cu aceiași doi piloți pe primele două poziții, diferența fiind făcută de Narcis Moldovan, care a reușit să urce trei poziții și să termine pe podium.

Podiumul etapei: P1 Aldrin Opran P2 Daniel Constantin P3 Laurențiu Gheorghe

KZ2

Startul primei manșe la “clasa regină” a fost unul haotic. Se aliniau la start, pe primele patru poziții Andrei Vajda, Robert Uturaș, Nicholas Pascu și Daniel Vasile. Acesta din urmă a reușit o lansare foarte bună de pe grilă și a trecut pe poziția a treia după primul viraj. În fața sa se duelau Uturaș și Vajda, cel din urmă deținând trasa interioară a virajului doi. Din spate, Vasile căuta aceeași linie în curbă, însă o frânare foarte târzie și un moment de instabilitate au cauzat un moment de supravirare, ce l-a împins în bara spate a lui Vajda la interiororul virajului. Acesta s-a răsucit, făcând contact cu kartul lui Uturaș, în timp ce Vasile s-a repliat pe trasa exterioară a virajului, preluând astfel conducerea după carambolul declanșat, în care au fost implicați și Dugăeșescu și Raimondi, care au încercat să evite accidentul. Astfel, la sfârșitul primului tur Vasile se afla la conducere, urmat de coechipierul Casagrande și de Pascu. Cel din urmă avea să treacă de Casagrande, definitivând astfel podiumul primei manșe. David Dugăeșescu a terminat cursa de recuperare pe locul 5, însă a fost descalificat la final, și nu a participat în a doua manșă, din motive care nu ne sunt cunoscute momentan.

19944471_1408575532570570_1037313635146044421_o

Startul manșei a doua a fost curat și fără incidente. Vasile și-a menținut poziția de lider, în timp ce coechipierul său a reușit să treacă pe poziția a doua, Pascu fiind al treilea la finalul turului. Primele trei poziții au rămas neschimbate până la final, Vasile câștigând și această manșă cu un avantaj substanțial, de peste 7 secunde. Vajda a reușit sa recupereze cinci poziții și astfel a menținut pierderea de puncte la un minim, după accidentul din prima cursă, el terminând pe poziția a patra, cu un ecart mic față de ultimul loc pe podium. Acesta este momentan pe poziția a doua în campionat, la 25 de puncte distanță de Vasile. Și Uturaș a reușit să recupereze cinci poziții, trecând linia de sosire al șaselea.

Podiumul etapei: P1 Daniel Vasile P2 Nicholas Pascu P3 Franco Casagrande

Următoarea etapă a Campionatului Național de Karting va avea loc pe pista de la Tîrgu Secuiesc, pe 5 și 6 August.

Rezultatele complete sunt disponibile pe www.frkarting.ro.

Sursa foto: Federația Română de Karting/TacheFoto

You may also like