Formula 1 Austria: Team Focus – Red Bull Racing

Red Bull Team Focus

Daniel Ricciardo i-a egalat pe conaționalii Brabham și Jones cu cinci podiumuri consecutive, însă ghinioanele au continuat pentru Max Verstappen în Austria.

Etapa din Austria era primitoare doar cu numele pentru Red Bull, chiar dacă echipa lui Mateschitz venea pe traseul deținut de patron din postura de învingătoare a cursei anterioare de la Baku. Motoarele Mercedes au monopolizat podiumul din Styria în primii doi ani de la revenirea pistei în calendar (2014 și 2015) și doar incidentul din ultimul tur de anul trecut a făcut ca gruparea lui Toto Wolff să nu semneze dubla pentru a treia oară la rând. A fost doar victorie pentru Hamilton, urmat de norocoșii Max Verstappen și Kimi Raikkonen.

Ricciardo și Verstappen veneau așadar în Austria cu destine contrastante: podiumuri în serie și victorie azeră pentru australian, în timp ce olandezul era marcat de un șir de ghinioane, dar adesea se dovedise pilotul mai rapid. La fel a fost în primele două faze ale calificărilor de pe Red Bull Ring, însă Ricciardo a găsit o zecime cu care să-l devanseze pe Max în secvența decisivă, Q3. S-a revenit la normal, cu monoposturile austriece pe 5 și 6, incapabile să poarte lupta cu Mercedes și Ferrari în regim de calificare. Cei doi au profitat însă de penalizarea cu 5 poziții a lui Hamilton și au promovat câte un loc pe grilă.

Trendul a continuat și n-a fost nevoie decât de primele secunde ale cursei pentru ca ”vecinii” să-și despartă destinele în mod ireversibil în acest Grand Prix. Ambreiajul i-a jucat o festă lui Verstappen, care a plecat extrem de modest și a fost expus carambolului declanșat în momentul în care Daniil Kvyat a forțat interiorul în lupta cu Alonso. Max scăpase dintr-un contact similar în 2014 în acel prim viraj pe când își disputa întâietatea cu Esteban Ocon în Formula 3, dar de data aceasta totul s-a încheiat, la fel ca pentru Zonta și Michael Schumacher în 2000. Olandezul continua seria ghinioanelor, dimpreună cu celălalt năpăstuit de soartă al sezonului, Alonso.

Cred că n-au mai avut vreodată atâtea abandonuri, cât pentru 3-4 sezoane. Scuzele nu-mi folosesc la nimic, de la Monaco n-am mai adunat vreun punct.

Max Verstappen

Daniel Ricciardo a urcat pe podiumul provizoriu printr-o manevră inteligentă la prima trecere prin acul de păr Remus, în detrimentul lui Kimi Raikkonen. Lipsit de răspuns la ritmul etalat de Bottas și Vettel, australianul și-a văzut de cursa sa, cu speranța că va trece cât mai mult timp până când oglinzile i-l vor arăta pe Lewis Hamilton. Britanicul a pornit pe o strategie alternativă și n-a putut trece pe pistă de Raikkonen, permițându-i astfel lui Ricciardo să-și creeze un ecart ce avea să se dovedească decisiv pe final. Triplul campion a recuperat în a doua jumătate a cursei și atacul cu DRS a venit în penultimul tur, însă Daniel a blocat virajul 4 pe trasa defensivă și a securizat al cincilea podium consecutiv.

Îmi place să mă lupt, iar Lewis a venit parcă de nicăieri în ultimele tururi. Părea să fie un ecart stabil, apoi a recuperat masiv și a trebuit să mă apăr în ultimele două tururi. Abia aștept să ajungem la Silverstone cu mașinile de generație 2017!

Daniel Ricciardo

Carlos Sainz trece de tribuna înțesată cu fanii fostului său coechipier, Max Verstappen
Carlos Sainz trece de tribuna înțesată cu fanii fostului său coechipier, Max Verstappen

Pentru Toro Rosso a fost o nouă cursă de uitat, cu Kvyat întârziat pe fondul incidentului cauzat la start (pentru care a fost și penalizat) și Sainz scos din joc după două treimi de manșă în urma cedării motorului. Ulterior, spaniolul s-a concentrat pe prestațiile altor echipe, manifestându-și mirarea că Haas încă e în urma echipei sale în clasament. Sfătuitorii lui Carlos nu sunt deloc pacifiști și-l îndeamnă la un război al declarațiilor care e puțin probabil să fie bine văzut de alt potențial angajator: tânărul a afirmat că nu se vede în 2018 la STR, iar Horner i-a reamintit ce rol a avut Red Bull în sprijinirea carierei sale, insistând că nu se pune problema plecării lui Sainz din grup.

De pe filieră au venit vești bune încă de weekendul trecut, când rebelul Dan Ticktum (Arden) a obținut prima sa victorie în Eurocupa Renault 2.0 sub ochii noștri pe Hungaroring, urcând astfel pe 6 la general la jumătatea sezonului. În aceeași primă manșă maghiară și Neil Verhangen (MP Motorsport) a adus un monopost în culorile Red Bull pe podium, pe 3. Richard Verschoor însă nu a putut să intre în zona punctelor de această dată, soartă împărtășită la Spielberg și de Niko Kari (Arden) în manșele GP3. Pierre Gasly (Mugen) a încheiat pe 5 la Fuji în etapa a treia din Superformula și devansează la general foști piloți de F1 precum Kobayashi sau Karthikeyan.

IMG_5817

You may also like