USCC CTMP: Cadillac continuă șirul victoriilor, dublă BMW la GT-LM

mos1

Mosport Park a fost, ca de fiecare dată, gazda singurei curse din afara Statelor Unite a stagiunii, iar mașinile de sub umbrela IMSA s-au dat în spectacol la toate categoriile, cu destul ajutor din partea vremii.

După modificările asupra pachetului aerodinamic al Cadillac-urilor, ele având acum mai puțină apăsare chiar și decât au avut la Daytona, calificările au fost o afacere mai complicată pentru mașinile Dallara. Chiar și așa, nu s-a repetat scenariul de la Watkins Glen și, umbrind cu totul mașinile Action Express, Ricky Taylor a pus cel mai rapid timp al sesiunii de 15 minute, 1:08.459. Cele dintâi erau abia pe linia a treia a grilei, între cei doi poli fiind ORECA JDC-Miller pe doi și cele două Nissan-uri ESM pe 3-4. Mazda a fost la coadă cu Ligier-ul PR1/Mathiasen.

Startul a fost curat, Ricky menținându-se în fața lui Misha Goikhberg la prima trecere prin T1. Chiar și așa, grație apăsării sporite de care se bucura 07-le P2 cu numărul 85, Goikhberg a reușit să nu-l piardă din priviri pe Taylor, cei doi intrând chiar la boxe pentru primele două opriri în același timp. Pe linia boxelor, însă, s-a făcut diferența, oamenii lui Wayne Taylor fiind mult mai abili și câștigând secunde prețioase în fața mecanicilor lui John Church.

Startul a fost curat, de această dată

În ciuda acestui avantaj, odată ajunși în trafic, Goikhberg s-a apropiat de Taylor și a reușit să treacă cu puțin timp înainte de intrarea în a doua jumătate a cursei de două ore și 40 de minute. Goikhberg a predat apoi mașina, după un dublu stint excelent pe circuitul de casă, lui Stephen Simpson care a rămas în frunte, dar nu pentru mult timp…

Cu puțin peste o oră înainte de final, ploaia și-a făcut apariția, mai întâi timid, pentru ca apoi să ude linia dreaptă din spatele circuitului și întreg sectorul secund. Căderea ploii a coincis cu abandonul echipajului #22, Pipo Derani trăgând pe dreapta cu probleme la motor. Cum mai multe părți ale circuitului erau aproape acoperite în debris-uri, și-a făcut pentru întâia oară apariția safety car-ul, cu 50 de minute înainte de final.

Echipajele înarmate cu Cadillac-uri au decis să rămână pe slick-uri, mizând pe cerul albastru care era încă vizibil și, deci, pe o trecere rapidă a episodului de ploaie. Mazda, inițial, a decis să-și separe strategia, #55 trecând pe pneuri de asfalt ud în timp ce #70 a rămas pe slick-uri. Ulterior, însă, #70 a schimbat la rându-i ca urmare a deciziei pilotului. JDC-Miller, PR1-Mathiasen și Nissan-ul ESM rămas au trecut și ele pe wets.

JDC-Miller Bananarama…

După revenirea la steag verde, Cadillac-urile erau, evident, pe primele trei locuri deoarece au rămas pe pistă însă Simpson recupera chiar și două secunde per sector față de Taylor și a ajuns să treacă de acesta. Această situație nu a durat decât 7-8 tururi căci, mai târziu, pista a început să se usuce, iar prototipul cu numărul 85 se chinuia în zonele unde și apex-ul era uscat. Din această cauză, toate echipajele care trecuseră pe wets au trebuit să oprească, ceea ce le-a scos, practic, din lupta pentru victorie.

Astfel, cu 30 de minute rămase pe ceas, Jordan Taylor se îndrepta spre o nouă victorie, având un avans de aproape o jumătate de minut în favoarea sa. La nici 10 minute distanță, totul s-a ruinat. Jordan a agățat Corvette-ul #4 al lui Tommy Milner când a încercat să treacă între acesta și alte două GT-uri, intrând în zidul cu cauciucuri de la exteriorul virajului 5. Ambele mașini au fost avariate, întreaga parte stânga-față fiind smulsă de pe Corvette. Taylor a continuat, dar cu un eleron care abia se mai ținea în dorsala de pe capota motorului.

Cum boxele sunt închise pe perioada unei neutralizări, care a venit ca un rezultat firesc al acestui accident, Taylor a rămas pe traseu (încă în frunte) până ce s-a revenit la steag verde și a pătruns pe linia boxelor. Atunci, #31 a preluat conducerea, Dane Cameron jubilând probabil, dat fiind stint-ul mediocru al lui Eric Curran din prima parte a întrecerii. Mașinii #10 Konica Minolta i s-a schimbat toată partea spate, ceea ce i-a făcut să iasă la două tururi în urma liderilor. Între timp, înapoi la vârf, Joao Barbosa a încercat să se impună în fața lui Simpson în virajul 1, intrând în lateralul acestuia, vrând să-și facă loc pe lângă o mașină întârziată. Cadillac-ul #5 a derapat pe iarbă însă, iar Simpson a continuat.

Performance Tech nu au confirmat planurile pentru 2018, platforma PC fiind pensionată la finele acestui sezon

Incidentul l-a ajutat pe Ryan Dalziel să urce pe poziția a treia la general după ce, anterior, trecuse de Mazda #55 a lui Tristan Nunez. În ciuda unui tete-a-queue în Moss Corner, Dalziel s-a menținut pe ultima treaptă a podiumului până la final. În față, Cameron și Curran s-au impus, scorul perfect al Cadillac-urilor fiind menținut prin ultima mașină care nu avea nicio victorie la activ în 2017. JDC-Miller au terminat din nou pe doi, având probabil șanse la victorie dacă ar fi rămas pe slick-uri în primul episod ploios.

Spun primul deoarece, cu patru minute înainte de final, ploaia a început să cadă din nou, suprinzându-l pe David Ostella. Acesta a acvaplanat, lovind puternic zidul de cauciucuri la bordul Ligier-ului PR1/Mathiasen care s-a și răsturnat. Accidentul a dus la terminarea cursei sub steag galben. O zi proastă au avut și VisitFlorida.com Racing, al lor Riley oprindu-se de mai multe ori pe pistă din cauza unor probleme electrice în primele 30 de minute ale întrecerii, înainte de a fi retras.

Performance Tech s-au impus încă o dată la PC, reușind și pole-ul. Asta deși mașina #38 a pierdut două tururi la boxe după ce, pe linia dreaptă, O’Ward a lovit camera unui pneu explodat care a avariat nasul ORECA-ului FLM 09. El s-a târât apoi până la boxe, dând prima poziție pe tavă echipajului BAR1 #20. Acesta din urmă a pierdut întâietatea la venirea ploii, care a readus în avantaj echipa dominantă din acest an. Astfel, Performance Tech au reușit a șasea victorie la rând!

GT-urile au pornit la fel de elegant ca și prototipurile

Porsche și BMW s-au luptat la GT-LM, Ford și Chevrolet fiind lăsate, ca și la Watkins Glen, să culeagă rămășițele. Din fericire pentru producătorii americani, a mai rămas de „cules” ultima treaptă pe podium după ce, din nou, Porsche au avut ghinion. Asta deși Dirk Werner a semnat primul pole din istoria noul 991 cu motor central. Mașina #911 a fost însă trecută ca abandon la final, Patrick Pilet retrăgându-se cu câteva minute rămase pe ceas (după a doua neutralizare), din poziția a treia, din cauza unor probleme la motor (să nu uităm că tot un astfel de Porsche a ars la Silverstone în prima etapă din WEC). Între timp, #919 cu Bruni și Vanthoor a fost lovit de o altă pană, e drept, nu la aceeași roată.

BMW a rămas astfel în frunte, terminând în formație 1-2 cu #25 în fața lui #24. Asta îi aduce pe Sims și Auberlen în lupta pentru titlu și, cum #67 a venit pe trei, Westbrook rămâne și el acolo, cu șanse. Corvette, între timp, au venit pe patru cu echipajul #3, însă ar fi putut spera la un podium dacă nu ar fi abandonat #4 căci aceasta era mașina mai bine poziționată la momentul accidentului.

Stevenson Motorsport – singurul Audi și a fost și primul!

Acura nu a reușit hat-trick-ul de victorii la GT-D însă, cel puțin, Lally și Legge au terminat pe doi. Cu aceiași Balzan și Nielsen în coasta lor, echipierii Scuderia Corsa mărindu-și avansul în campionat după al cincilea podium la rând. Victoria a revenit ghinioniștilor de la Belle Isle, Stevenson Motorsport, ai căror noroc a înflorit pur și simplu la Canadian Tire Motorsport Park (Mosport), unde s-au impus și în lupta din Continental Tire Sports Car Championship cu al lor Camaro de GT4.

Următoarea etapă din IMSA Weathertech Sports Car Championship marchează revenirea în SUA, pe un circuit chiar mai scurt. Este vorba de clasicul Lime Rock Park, unde echipele își vor da întâlnire în două săptămâni.

Rezultate complete aici

Sursă foto: IMSA

You may also like