Formula 1 Marea Britanie: Hamilton câștigă cu lejeritate în timp ce Ferrari întâmpină dificultăți

DE3Qk9DXoAIwsk0.jpg-large

Lewis Hamilton a egalat recordul de cinci victorii în Marele Premiu al Marii Britanii deținut de Jim Clark și Alain Prost cu al patrulea său succes consecutiv în țara natală.

Plecat din pole-position, Hamilton a avut parte de o zi care a părut să fie dintre cele mai simple la Silverstone, iar evenimentele din spatele său au aruncat în aer lupta pentru titlul mondial tocmai în ultimele tururi.

Britanicul a făcut față cu brio unei perioade de Safety Car în prima parte a cursei și nu a avut rival, reușind să reducă avansul lui Sebastian Vettel din campionatul mondial. Acesta este acum de un singur punct după ce germanul și coechipierul său de la Ferrari au avut câteva tururi finale de coșmar.

Mercedes a avut până la urmă parte de un weekend grozav. În ciuda plecării de pe locul 9, Valtteri Bottas a trecut linia de sosire al 2-lea, aducând maximul de puncte echipei germane.

Calculele erau deja făcute atunci când ultimele secvențe ale Marelui Premiu le-au aruncat pe apa sâmbetei. Mai întâi Kimi Raikkonen și apoi Vettel au suferit pene ale pneului stânga-față, Max Verstappen fiind adus la boxe tocmai pentru a preveni acest lucru în aceleași momente.

Raikkonen a încheiat finalmente pe locul 3, fiind nevoit să oprească la boxe și fiind întrecut de Vettel înainte ca și acesta să întâmpine aceeași problemă. Germanul a căzut până pe locul 7, în urma lui Verstappen, Daniel Ricciardo și Nico Hulkenberg.

Olandezul a avut un avans suficient de mare pentru ca oprirea sa din final să nu-l coste vreo poziție, iar Ricciardo l-a întrecut pe germanul de la Renault chiar în ultimul tur pentru a completa o revenire de senzație după ce a plecat de pe penultimul loc al grilei de start.

Cei doi colegi de la Force India au terminat cursa pe locurile 8 și 9, Sergio Perez fiind umbra lui Esteban Ocon după ce francezul a trecut de coechipierul său la start. Felipe Massa a cules ultimul punct pus în joc la Silverstone.

DE3DZG4XoAAVHFn.jpg-large

Încă din turul de formare primele evenimente ale cursei au condimentat ziua. Jolyon Palmer a fost forțat să abandoneze cu o problemă mecanică, iar cariera lui în Formula 1 s-ar putea încheia într-o notă pesimistă dacă zvonurile legate de înlocuirea sa sunt adevărate. Startul a fost apoi amânat cu un tur, iar mașinile au plecat într-un nou tur de formare înainte ca, pe grilă, frânele lui Vettel să poată fi văzute fumegând intens.

Cu toate acestea, mașinile au plecat fără noi probleme în cursă. Vettel a fost depășit de Verstappen, dar a revenit înainte ca olandezul să efectueze o nouă mutare excelentă, întrecându-l pe german prin exterior. Ceva mai în spate, Hulkenberg, care a pierdut câteva poziții la start, a trecut entuziasmant de Ocon, având să rămână în fața francezului tot restul cursei – un rezultat grozav pentru Renault. Un start bun a avut și Bottas, care a urcat pe 7 în primul tur al cursei sale de recuperare.

Acesta s-a încheiat însă cu prezența Safety Car-ului pe circuit, și din nou Daniil Kvyat a fost implicat în incidentul care a cauzat-o. Un duel roată la roată între cei doi piloți Toro Rosso a avut loc în sectorul virajat, iar ieșind ușor larg, Kvyat a pierdut controlul mașinii exact atât cât să-l colecteze pe coechipierul său, Carlos Sainz. Spaniolul a semnat astfel primul abandon al cursei, iar Kvyat a fost retrogradat pe ultima poziție și a primit apoi și o penalizare cu drive-through pentru incident. La rândul său, Kevin Magnussen a fost ușor afectat, incidentul făcând ca mașina sa să fie ciupită în partea din spate.

Cursa a fost reluată fără probleme, iar în coada plutonului, Ricciardo a început să-și croiască drum prin mașinile din fața sa. Australianul a forțat puțin prea mult în anumite momente, iar o incursiune în decor l-a făcut să piardă tot terenul câștigat. El a revenit pe ultimul loc și a reînceput slalomul printre mașinile din față. După o treime din cursă, pilotul Red Bull urcase deja pe locul 11.

Ceva mai în frunte, Bottas reușea la rândul său să mai câștige câteva locuri. Finlandezul a ajuns pe 5 după ce a trecut de Hulkenberg, iar în fața sa Verstappen și Vettel s-au duelat la limită. Ambii au închis la limita regulamentului unghiuri atunci când, inițial, germanul a încercat să treacă de olandez, dar pozițiile au rămas neschimbate. Duelul încins de pe circuit s-a mutat apoi la boxe.

Vettel a intrat primul pentru schimbul de pneuri, iar tactica a funcționat. Când Verstappen a oprit un tur mai apoi, olandezul pierduse lupta, iar Vettel a urcat în fața sa. Fereastra intrărilor la boxe a fost deschisă de cei doi, iar majoritatea i-au urmat. Strategia cu o singură oprire a fost preferată de mai-toate echipele, iar Bottas – aflat din start pe un set diferit, de gume Soft, spre deosebire de adversarii săi direcți, aflați pe SuperSoft-uri – a fost încurajat să forțeze.

DE3RY58XcAA29kN.jpg-large

Hamilton a fost chemat la boxe la capătul turului 25, ieșind înapoi pe circuit ușor în fața coechipierului său, probabil mâncându-i acestuia câteva zecimi care s-ar fi putut dovedi cruciale. Când Bottas și-a schimbat la rândul său pneurile, trecând pe SuperSoft-uri, acesta a revenit pe circuit între Vettel și Verstappen, începând cursa de recuperare față de mașina Ferrari.

Un alt duel interesant se profila tot mai concret între piloții Force India. După startul mai reușit, Ocon rula în fața lui Perez pe circuit, Magnussen fiind cu un loc mai sus, distanțele dintre cei trei fiind minuscule. Atacurile au întârziat să apară, dar situația a fost condimentată de intrarea lui Ricciardo la boxe – australianul a revenit pe circuit în spatele lor, iar în scurt timp toți trei au fost depășiți de pilotul Red Bull.

Cursa avea să se încheie în acea perioadă pentru Fernando Alonso. Sezonul de coșmar al spaniolului a continuat la Silverstone, echipa chemându-l la boxe după ce acesta a semnalat o pierdere a puterii. A fost o nouă lovitură primită de McLaren, care i-a oferit pilotului său componente noi ale unității de putere datorită cărora acesta a plecat în cursă din coada grilei de start.

În ultimele zece tururi, atenția a fost însă din nou îndreptată spre duelul Mercedes – Ferrari. Bottas a câștigat treptat timp față de un Vettel care suferea din cauza degradării pneurilor față, iar manevra de depășire a germanului a fost doar o chestiune de timp. După o primă încercare nereușită, finlandezul a trecut de Vettel în turul 44, ajutându-l totodată pe Hamilton în duelul pentru titlul mondial.

Despre britanic nu s-au putut spune prea multe de-a lungul Marelui Premiu. Acesta a condus de la start la sosire, iar la capătul a 90 de minute în care restartul din primele tururi a fost singurul moment care i-ar fi putut pune probleme, a trecut primul linia de sosire. Publicul și-a arătat din plin admirația pentru pilotul care a egalat totodată recordul celor mai multe victorii consecutive în Marea Britanie, acaparând cursele de la Silverstone din 2014 până acum.

Cu toate acestea, cursa avea să continue cu evenimentele pe care Ferrari nu le-ar fi dorit. Vettel a fost cel care a suferit cel mai mult, pierzând aproape întreg avansul din clasamentul piloților și fiind aproape depășit cu un tur de rivalul său direct la Silverstone. Totodată, Mercedes și-a extins serios avansul din clasamentul constructorilor, având acum un avantaj de 55 de puncte în fața echipei italiene.

You may also like