Formula 1 Marea Britanie: Team Focus – Ferrari

A fost un weekend cu ghinion pentru Scuderia Ferrari în Marele Premiu al Marii Britanii. Italienii au afișat o performanță sub cea a rivalilor de la Mercedes.

Calificările de sâmbătă au fost probabil primul semn ce anunța o dominație Mercedes și o cursă de limitare a pagubelor pentru cei de la Ferrari. Hamilton a obținut pole position-ul în fața lui Kimi Rakkonen cu aproximativ o jumătate de secundă avans. Sebastian Vettel a reușit să-l învingă pe Valtteri Bottas și a ocupat poziția a treia pe grilă.

De data aceasta, Vettel a fost cel care a avut un start mai slab, iar după o luptă cu Max Verstappen, germanul a terminat primul tur pe locul patru. În turul 14 cei doi s-au duelat, iar olandezul a reușit să-l țină în spatele lui pe Seb. Ferrari a încercat undercut-ul iar după prima oprire la boxe pentru gume soft, Vettel a trecut de Max și a pornit în urmărirea lui Raikkonen.

Ce arăta ca o strategie de două opriri pentru Ferrari s-a transformat în una cu o singură oprire, iar efectul s-a văzut destul de repede. A intervinit fenomenul de blistering iar gumele lui Vettel au pierdut aderență rapid. Asta i-a oferit ocazia lui Bottas să-l depășească pe pilotul Ferrari în turul 44.

Ghinionul Scuderiei a intervenit în turul 49 când pneul stânga față a lui Kimi pur și simplu s-a dezintegrat, provocând o pană și forțând pilotul finlandez să intre la boxe. În următorul tur Vettel a pățit același lucru. Pană stânga față iar pilotul german a fost forțat să parcurgă aproape un tur întreg de pistă cu acea roată distrusă.

image16x9.img.1024.medium

În final Kimi și-a asigurat ultima treaptă a podiumului, însă Seb a pierdut mai mult teren și a terminat cursa doar pe locul 7. Asta înseamnă că germanul și-a pierdut aproape  tot avansul față de Hamilton în clasamentul general, britanicul ajungând la doar un punct de el. Dubla Mercedes a extins avansul germanilor și mai mult în clasamentul constructorilor. În concluzie, a fost un weekend nereușit pentru echipa de la Maranello.

Valentin Răducan ne dezvăluie câteva detalii tehnice despre prestația piloților Ferrari la Silverstone:

Exact ca în urmă cu 10 ani, lângă Lewis pe prima linie s-a clasat un Ferrari pilotat de Raikkonen. Caracterul acestui circuit s-a pliat mereu pe stilul finlandezului, care şi în acest moment al carierei se bucură de un mic avantaj asupra coechipierului său când vine vorba de viteza în virajele foarte rapide, de treapta a 7-a şi a 8-a. Pentru prima dată după China, a fost paritate între Kimi şi Seb privind PU. Ȋn Bahrain, o problemă la turbocompresor-ului maşinii cu nr. 7 a împiedicat montarea acelui upgrade la motorul acesteia, şi cum acel upgrade mergea mână în mână cu modificările aduse de Honeywell turbinei, „Iceman” s-a văzut nevoit să meargă până la Silverstone cu un propulsor având aceleaşi specificaţii ca şi în prima cursă. Ȋn Marea Britanie, cu un surplus de 25CP faţă de ce avea până acum la dispoziţie şi un layout pe gustul său, Raikkonen a fost mai rapid decât coechipierul său într-o manieră poate mai convingătoare decât la Monaco. Chiar mai interesant este faptul că în Copse a fost cu aproape 10km/h peste oricine.

În Formula 2, Charles Leclerc și-a arătat iar supremația. După ce a obținut al 6-lea pole position consecutiv, monegascul a câștigat prima cursă în timp ce coechipierul lui, Antonio Fuoco, a terminat doar pe 16. În cursa a doua, cu grila inversată, Leclerc a recuperat teren și a terminat cursa pe locul 5, obținând puncte prețioase pentru Prema. Fuoco a avut din nou o performanță mai puțin sclipitoare, rezultând într-o cursă fără puncte.

leclerc 6 pole

Următoarea etapă de Formula 1 are loc pe circuitul de lângă Budapesta, la Hungaroring. Scuderia Ferrari este primită de fiecare dată de foarte mulți fani în Ungaria, în special de mulți fani ai lui Kimi Raikkonen.

CITEȘTE ȘI ALTE ARTICOLE DIN SERIA TEAM FOCUS AICI

You may also like