Formula 2 Marea Britanie: Leclerc e tot mai departe de adversari

Chiar dacă a avut emoții cu monopostul Prema, Charles Leclerc a convertit pole-ul în victorie sâmbătă, apoi a mai adunat câteva puncte în manșa de sprint ce i-a revenit lui Nick Latifi.

Charles Leclerc a început weekendul cu cel mai bun timp în sesiunea de antrenamente de joi, dându-le tuturor un semnal clar că urmează pole-ul al șaselea la rând și egalarea recordului lui Stoffel Vandoorne. Așa s-a și întâmplat a doua zi, când monegascul a pus aproape jumătate de secundă în raport cu cel mai apropiat rival, localnicul Oliver Rowland. Robert Vișoiu s-a calificat pe 17 și urma să plece de pe ultimul loc din cauza penalizării cu 3 locuri după incidentul din Austria, fiind însoțit în ultima linie a grilei de colegul lui Leclerc, Antonio Fuoco.

Cursa 1

Leclerc a plecat foarte bine, în timp ce Rowland a fost devansat de Norman Nato și cursa lui de Vries s-a încheiat înainte de a începe. Distanța dintre primii doi a crescut până la 6 secunde după primele 6 tururi, când au început opririle la boxe pentru majoritatea, care plecaseră pe pneuri de compoziție moale. Bazele unei noi victorii erau solide, însă în turul al șaptelea a început să iasă fum din spatele mașinii liderului. A fost doar o sperietură, căci nu s-a repetat după trecerea lui Leclerc pe la standuri, iar astfel miza cursei a devenit locul secund. Pe Charles l-am mai văzut în imagini doar în turul 20, când a pierdut o oglindă pe Hangar Straight, și când a trecut linia de sosire pentru al patrulea succes într-o cursă principală din 2017.

Nato a rezistat presiunii lui Rowland și a încheiat pe 2, acesta fiind primul său podium din Bahrain încoace. Jordan King a fost și el la înălțime, cu manevre defensive de înaltă clasă, însă carențele monopostului MP s-au văzut pe final și a pierdut poziția a patra în detrimentul lui Artem Markelov, fiind apoi devansat și de Canamasas și Ghiotto. ART Grand Prix și Campos au mers pe planul B, cu un prim stint lung și o schimbare pe softuri pe final, însă asta nu le-a adus puncte. Robert Vișoiu a fost al 17-lea, devansându-i doar pe Albon și Ilott, piloții ce au calat pe grilă și au plecat de la boxe.

b35b6a7c-f20e-437e-9018-e11edaf484df

Cursa 2

Nicholas Latifi s-a lansat din pole pe grila inversată și a rămas pe prima poziție după start, urmat de Ghiotto. Însă canadianul avea de gonit demonii de la Barcelona, când a comis o eroare neforțată și a dat cu piciorul șansei unui prim triumf în Formula 2. De această dată, Latifi nu a mai ezitat și s-a îndepărtat de grupul urmăritor. Ghiotto l-a frustrat pe Rowland, care a ieșit din calculele pentru podium după ce a fost penalizat pentru că l-a forțat pe Markelov să iasă în afara limitelor pistei. Ambele monoposturi Russian Time l-au secondat pe Latifi la final, iar Leclerc a purtat un duel frumos cu Canamasas: în primă fază monegascul a trecut, apoi catalanul a revenit chiar pe final în urma unui restart. Eroul cursei a fost Nyck de Vries, plecat ultimul și ajuns în puncte, pe 7.

S-a intrat astfel în cea de-a doua jumătate a stagiunii, cu Leclerc tot mai confortabil în fruntea ierarhiei generale. Pe Hungaroring, el vizează stabilirea recordului de pole-uri consecutive în GP2/F2, ceea ce i-ar simplifica mult calculele pentru prima cursă, pe un circuit unde se depășește cu mare dificultate. Totuși, anticamera Formulei 1 ne-a oferit dueluri incitante în Ungaria cam de fiecare dată. Chiar și Jolyon Palmer și-ar putea aduce aminte de vremuri mai bune dacă privește reluarea duelului purtat cu Felipe Nasr lângă Budapesta.

Clasament: Leclerc 188p, Markelov 121p, Rowland 117p, Latifi 91p, Ghiotto 86p.

1500285055_1

You may also like