Formula E New York: Dominație totală a lui Sam Bird

DE4GIS6XoAIoWOS

În lipsa lui Buemi, Sam Bird a fost urmat de piloții Techeetah în prima manșă, apoi de cei Mahindra, la prima apariție a Formulei E pe străzile din New York.

Mulți se așteptau ca Lucas di Grassi să profite din plin de faptul că Sebastien Buemi era convocat de Toyota pentru cele 6 ore de la Nurburgring. Brazilianul a încins spiritele cu declarații destul de neinspirate, însă la momentul calificărilor n-a mai fost atât de puternic. DS Virgin a preluat ștafeta prin Sam Bird, spre bucuria patronului Richard Branson, care a celebrat două succese ”de casă” pentru afaceristul american. Alex Lynn și Pierre Gasly, piloți cu victorii în GP2, au pornit cu dreptul în campionat pe fondul suprapunerii cu etapa din WEC, dovedind încă o dată că Formula E este o opțiune interesantă pentru tineri, nu doar pentru pensionarii din F1.

Pole-position neașteptat pentru Alex Lynn, cu setări impecabile ale monopostului DS Virgin
Pole-position neașteptat pentru Alex Lynn, cu setări impecabile ale monopostului DS Virgin

Cursa 1

Debutantul Alex Lynn a surprins pe toată lumea în ședința de superpole, reușind cel mai bun timp, cu două zecimi avans față de un grup foarte strâns (0.023s) format din Abt, Vergne și Bird. Lucas di Grassi era abia al zecelea, iar Felix Rosenqvist era de așteptat să ajungă rapid în zona punctelor, chiar dacă se lansa de pe 17.

Abt a trecut de Lynn la start, iar Bird a urcat în fața lui Vergne. DS Virgin a dictat prin radio rocada spre a preveni evadarea liderului. Bird l-a presat pe Abt și a reușit manevra câștigătoare în turul 15, după care și-a creat un mic ecart atâta timp cât pe 2 se mai afla pilotul Audi, confruntat cu mici probleme la monopost. După schimbul de mașini, Vergne l-a devansat și a început să recupereze, dar nu a găsit o cale să treacă de britanic nici măcar la ultimul restart. Lucas di Grassi era prins într-un sandvich Mahindra, dar s-a descotorosit de ambele ”chifle” după ce Rosenqvist a comis o rară eroare și suspensia spate a lui Heidfeld a cedat. Totuși, brazilianul n-a prins podiumul, căci timpul pierdut în cursa de recuperare l-a lăsat la două secunde de Stephane Sarrazin.

 Al doilea podium din cariera lui Sarrazin, după ce primul venise tot în Statele Unite, la Long Beach
Al doilea podium din cariera lui Sarrazin, după ce primul venise tot în Statele Unite, la Long Beach

Astfel, am avut ambele monoposturi Techeetah pentru prima oară în top 3. Loic Duval a adus cel mai bun rezultat stagional pentru Dragon Racing (P5), o echipă care are și victorii în palmares, dar acum trece printr-o fază mai modestă. PIerre Gasly a atras atenția, terminând pe 7 primul său E-prix, iar Andy Carroll a mai adus un mic punct pentru Jaguar.

Cursa 2

Ziua de duminică a început cu antrenamentele în care patru piloți au reprezentat echipe diferite în top 4. Iar printre aceste grupări nu se aflau nici e.dams, nici Abt Audi. Sam Bird a dictat ritmul și a continuat în aceeași notă în superpole, cu Rosenqvist, Vergne și surpriza Pierre Gasly în urma sa. Lucas di Grassi urma să plece abia de pe 9, iar Alex Lynn nu a mai reușit decât al 17-lea timp pe a doua mașină DS Virgin.

Felix Rosenqvist a plecat mai bine și a condus cursa în faza inițială, apoi Sam Bird n-a mai acceptat să ruleze riscant într-un grup compact. Britanicul s-a desprins de perechea Mahindra, cu Gasly solitar pe poziția a patra. Chiar înainte de jumătatea cursei, o neutralizare a grăbit schimbul de monoposturi. Poziția lui Bird n-a fost amenințată ulterior, în timp ce Heidfeld a trecut în fața lui Rosenqvist. Suedezul se confrunta cu mici probleme, iar Quick Nick a încercat să pună presiune pe lider cu timpii săi. A fost în zadar, așa că rocada s-a produs iarăși pe final, dat fiind că doar Felix mai avea o șansă matematică la titlu. Gasly a încercat să speculeze pentru un podium neașteptat și a lovit zidul în ultimul viraj, reușind totuși să treacă linia de sosire pe 4.

Debut remarcabil și pentru Pierre Gasly, care a fost la trei sutimi de podium
Debut remarcabil și pentru Pierre Gasly, care a fost la trei sutimi de podium

Lucas di Grassi și-a făcut loc pas cu pas până pe 5, dar nu poate fi mulțumit cu recolta obținută în lipsa lui Buemi. Elvețianul și-a păstrat prima poziție la general, dat fiind că rivalul său și-a complicat misiunea în ambele manșe prin calificări modeste. Oricum, faptul că DS Virgin și Mahindra pot câștiga pe merit etape este un mare câștig în al treilea sezon de Formula E. Asta a jucat la New York în beneficiul lui Buemi, care nici măcar nu s-a putut consola cu un rezultat remarcabil în etapa WEC. Însă, în finala de la Montreal, cine știe în favoarea cui vor fi prestațiile outsiderilor?

Patru piloți mai pot cuceri titlul stagiunii peste două săptămâni, în Canada: Buemi și di Grassi au șanse considerabile și sunt despărțiți de 10 puncte, însă momentan mai au opțiuni matematice atât Sam Bird, cât și Felix Rosenqvist. Britanicul are nevoie de un weekend chiar mai bun decât la New York, acolo unde a adunat mai multe puncte în două manșe decât în toate cele 8 anterioare.

Clasament: Buemi 157p, di Grassi 147p, Rosenqvist 104p, Bird 100p.

Felix Rosenqvist a găsit climatul ideal la Mahindra pentru a ieși în evidență
Felix Rosenqvist a găsit climatul ideal la Mahindra pentru a ieși în evidență

You may also like