DTM Moscova Cursa 1: Rast îl învinge pe eroicul Rockenfeller

Doar șapte zecimi de secundă l-au privat pe Mike Rockenfeller de un succes extraordinar, la 20 de zile după accidentarea suferită la Norisring.

Audi venea pe Moscow Raceway cu cea mai ușoară mașină, avantaj care a amplificat avansul modelelor RS5 în sesiunile de antrenamente. A fost nevoie de un efort monumental din partea campionului en-titre Marco Wittmann pentru a răpi cele trei puncte aferente reperului de calificare, însă penalizarea acestuia după cursa anterioară l-a aruncat pe 6 pe grilă. Pe prima linie erau astfel promovați Rast și Rockenfeller, acesta din urmă începându-și ziua eroică în care trebuia să facă totul cu piciorul drept, după accidentarea de la Norisring. Primul Mercedes se lansa abia de pe 9, cele 10kg suplimentare față de Audi fiind de vină pentru Auer și compania, care aveau în față o cursă complicată.

Chiar dacă organizatorii campionatului se bucurau să scoată în evidență faptul că înaintea etapei din Rusia aveam câte un pilot din fiecare tabără în avanposturi la general, o privire mai de ansamblu ne arăta cât de singuri se simțeau Lucas Auer și Maxime Martin acolo, raportat la grupul Audi care venea cu 3-4 piloți în lupta la vârf. Practic, în afară de Loic Duval, care încă nu-și găsește ritmul în DTM, oricare dintre ceilalți titulari poate să bifeze podiumuri în mod regulat. Și tocmai acest avantaj s-a văzut în prima manșă de pe Moscow Raceway, unde un pilot Audi a piedut șefia în clasament… în favoarea altuia!

Rast și Rockenfeller și-au păstrat primele două poziții după start, iar Ekstrom a încercat să-i urmeze și să scape de BMW-urile ce-l precedau. Glock n-a fost de acord și pentru al doilea an la rând am avut parte de contact între cei doi, suedezul fiind aruncat departe în pluton și scos din calculele pentru puncte importante. Augusto Farfus a forțat un interior în ultimul viraj și s-a lovit cu Rockenfeller, alegându-se cu o pană lentă, iar Wittmann a urcat astfel în două tururi de pe 6 până pe 3, doar pe greșelile celor din jur.

Motorsports: DTM race in Moscow

Cei din grupul secund s-au grăbit să treacă pe la standuri pentru a profita de o eventuală neutralizare, însă cursa a continuat fără incidente notabile. Doar cinci piloți germani sunt titulari în DTM anul acesta, însă patru dintre aceștia erau în fruntea acestei manșe la finele turului 11. În următoarele patru bucle s-au consumat și opririle protagoniștilor, iar printre teutoni și-a făcut loc Robert Wickens. Canadianul a urcat până pe 3 în urma unui cut-back inspirat prin care l-a taxat pe Wittmann, însă campionul a răbdat în urma modelului Mercedes și a așteptat ca uzura mai accentuată din cauza greutății să-l facă pe adversar să scadă ritmul. În turul 32 s-a produs rocada în sens invers între cei doi, însă niciunul nu a putut să ducă un ritm care să le pună probleme lui Rast și Rocky.

Campionul din 2013 și-a epuizat toate cele 36 de deschideri ale DRS-ului fără să dea un atac decisiv, iar astfel Rene Rast a obținut cea de-a doua sa victorie în DTM și a revenit la conducere în clasamentul general. Pentru Rockenfeller a fost totuși cel mai bun rezultat al sezonului, în pofida durerilor și a stilului de pilotaj adaptat la frânarea cu dreptul. Wittmann, Wickens și Glock au încheiat în top 5, luând puncte importante în fața lui Auer (P6) și Ekstrom (P8). Între primii trei sunt acum doar 6 puncte, după ce s-au disputat jumătate dintre cursele din 2017.

DTM-1500470201

You may also like