MP al Europei 2007: Capriciile vremii dictează învingătorul

Fernando Alonso a egalat la 5 scorul dintre McLaren și Ferrari în 2007 pe finalul cursei de la Nurburgring, când ploaia i-a oferit șansa de a-l devansa pe Felipe Massa.

Înaintea weekendului german, tensiunea post-Monaco în garajul McLaren a fost reactivată de o mutare a lui Alonso, inspirată din practicile agresive ale lui Flavio Briatore. Spaniolul a venit joi și a distribuit plicuri maronii, cu importante sume de bani (ce plecau de la 1300 de Euro), fiecărui membru al jumătății sale de garaj. Modul campionului en-titre de a-și cumpăra loialitatea anturajului a ajuns imediat la urechile lui Ron Dennis, care nu a apreciat deloc gestul și i-a obligat pe toți angajații săi să restituie plicurile. În acea seară, Alonso a efectuat o considerabilă donație pentru o cauză nobilă…

Hamilton și Raikkonen au dictat ritmul în cele trei sesiuni de antrenamente, însă Massa și Alonso au replicat în primele două faze ale calificărilor. Lupta se anunța acerbă în secvența decisivă Q3, unde Lewis Hamilton a avut parte de un accident serios, datorat unei probleme tehnice. Raikkonen a semnat timpul de pole, iar Alonso l-a aruncat pe Massa în linia a doua pentru doar trei sutimi de secundă. Pe 4 și 5 s-au clasat, în mod firesc, piloții BMW Sauber. În urma lor venea Mark Webber, care mereu a avut la suflet Ring-ul. Din păcate pentru Red Bull Racing, o eroare strategică în Q1 i-a făcut să nu-l poată aduce și pe Coulthard alături de coechipierul său.

Hamilton urma să plece de pe 10, în spatele perechii Toyota, în timp ce Kovalainen a fost unicul Renault ce a ajuns în Q3. Mecanicii McLaren au considerat că merită efortul de a monta motorul și cutia pe un al patrulea șasiu de rezervă aflat în tir, evitând astfel ca britanicul să fie aruncat la coada grilei cu monopostul de rezervă. Închizător de pluton, pe 22, era germanul dintr-o familie cu rezonanță, Markus Winkelhock (Spyker). Acesta a fost ultimul în toate sesiunile primului său Grand Prix, acuzând o întârziere considerabilă față de coechipierul Adrian Sutil.

Qua10EU

Atmosfera era foarte încărcată înaintea startului, o aversă fiind parcă sincronizată cu ora de începere a ostilităților. Hamilton a plecat excelent și a ajuns pe 6 în primul viraj, dar în fața sa Heidfeld l-a atins pe Kubica și ambele BMW-uri s-au răsucit. Britanicul nu a putut să evite un lejer contact care i-a cauzat pană, însă n-a pierdut atât de mult, căci aproape tot plutonul s-a năpustit la standuri la finele primei bucle pentru pneuri intermediare. Excepțiile erau liderul Raikkonen, care a ratat intrarea și a fost nevoit să mai parcurgă un tur pe anvelope neadecvate, și Markus Winkelhock, unicul care schimbase deja la finele turului de formare. Astfel, istoria a consemnat 6 bucle în frunte la debutul în Formula 1 al germanului.

Nici intermediarele n-au fost de ajuns pentru a disipa cantitatea impresionantă de apă ce se acumulase pe Ring. Hamilton își începea al treilea tur când a fost surprins de un șuvoi ce traversa pista înaintea primului viraj. Monopostul s-a dus drept în zona de degajare, acolo unde se afla deja Button, iar după câteva secunde au poposit în derivă Rosberg, Sutil, Speed și Liuzzi. Experimentatul Bernd Maylander a fost chemat în acțiune și aștepta plutonul tocmai în acel punct, când a văzut în oglinzi monopostul Toro Rosso al italianului, scăpat de sub control. Reacția pilotului de pe Safety Car a evitat un accident teribil, fiind consemnate doar cele 5 abandonuri.

F1-Fansite.com 2007 HD wallpaper F1 GP Europe_05

De ce 5 și nu 6? Pentru că Hamilton și-a păstrat calmul și nu a calat motorul în timp ce era imobilizat în pietriș. Utilajele de intervenție l-au tractat înapoi pe pistă și astfel liderul campionatului și-a reluat locul la coada plutonului supraviețuitor, în timp ce cursa a fost oprită cu steag roșu. Lewis și-a recuperat apoi turul pierdut la restart, însă nu a putut să se lipească de penultimul, căci a ales să intre la boxe pentru slickuri. Pista s-a uscat rapid și Massa a sprintat în frunte, cu Alonso mai degrabă preocupat să se apere în fața lui Raikkonen până când finlandezul a ieșit din joc în turul 34 cu probleme hidraulice.

F1-Fansite.com 2007 HD wallpaper F1 GP Europe_04Apele nu s-au liniștit însă, în turul 52 venind o nouă repriză de ploaie. Toată lumea a trecut pe intermediare și Massa a acuzat vibrații, care au amplificat senzația de disconfort pe care brazilianul o resimțea mai mereu în astfel de condiții. Avansul său a dispărut în 2-3 bucle și Alonso a trecut în frunte, după un duel roată la roată care ar fi putut să se încheie cu abandon pentru ambii. Asta ar fi adus un prim succes pentru … Red Bull Racing, cu aproape doi ani mai devreme decât avea să se întâmple.

După ce BMW-urile s-au acroșat la start, iar Raikkonen și Hamilton s-au confruntat cu probleme, un loc pe podium a devenit miza veteranilor Webber, Wurz și Coulthard. Australianul a respins atacurile pilotului Williams, trecând linia de sosire la peste un minut de învingător, dar cu două zecimi cruciale avans față de rivalul direct. Coulthard a încheiat pe 5, prejudiciat la boxe de poziția mai bună a lui Webber în cursă. În urma lor, Heidfeld și Kubica au recuperat câteva puncte.

Dacă McLaren nu s-ar fi grăbit să treacă pe slickuri și ar mai fi așteptat un tur, ca Hamilton să se lipească de plutonul din spatele mașinii de siguranță, britanicul ar fi putut încheia etapa germană (oficial numită ”europeană”, căci Hockenheim nu a acceptat cedarea titulaturii) pe 3, continuându-și seria incredibilă de podiumuri. Așa însă, a sosit pe 9, la doar o secundă de ultimul punct, trecut în contul lui Kovalainen.

F1-Fansite.com 2007 HD wallpaper F1 GP Europe_03

Consecințele unei manșe haotice s-au văzut în clasamentul piloților, unde Alonso a venit la doar două puncte de Hamilton, iar Massa a preluat inițiativa în cadrul echipei Ferrari. Pentru uzinele japoneze a continuat calvarul, Toyota fiind devansată la general și de Red Bull. Markus Winkelhock și-a jucat rolul episodic în Formula 1, iar pentru Scott Speed avea să fie ultima cursă a carierei, căci Franz Tost negocia cu BMW Sauber debutul următorului puști-minune, Sebastian Vettel.

La patru zile după consumarea etapei de pe Ring, McLaren avea să se prezinte în fața FIA pentru a da explicații în ceea ce privea scandalul de spionaj Coughlan-Stepney. În calendar urma cursa din Ungaria, unde Alonso era dispus să facă orice pentru a reveni în fruntea ierarhiei generale, după ce cărțile au căzut în favoarea sa în Munții Eifel.