DTM Moscova Cursa 2: Surpriză semnată de Maro Engel

Mercedes devine gruparea care a dat cei mai mulți învingători în acest sezon, după ce strategiile au fost date peste cap în urma unei neutralizări, de o manieră întâlnită mai degrabă peste Ocean.

Înaintea cursei, discuțiile referitoare la justețea actualului sistem de aplicare a balastului s-au întețit și ITR a decis să nu modifice greutățile celor trei modele înscrise. Astfel, Audi a dominat sesiunea de antrenamente libere, apoi în calificări s-a repetat situația de sâmbătă, cu BMW găsind resurse să dea replica pe Moscow Raceway. Tom Blomqvist l-a devansat pe Bruno Spengler cu doar 61 de miimi, iar la alte 3 miimi se afla Mattias Ekstrom. Aceștia din urmă au ocupat însă prima linie a grilei, după ce Blomqvist a fost exclus deoarece nu avea destul combustibil pentru probe la finele sesiunii.

Spengler a respins atacul lui Ekstrom pe primii metri ai cursei, iar la finele turului inaugural patru piloți au intrat deja la standuri: Wittmann, Duval, Blomqvist și Engel. La fel ca în prima manșă, putea fi privită ca o oportunitate de a reveni în joc pe fondul unei neutralizări și tocmai asta s-a întâmplat după doar câteva minute. Maxime Martin a lovit zidul și a abandonat cu frânele supraîncălzite (după un contact cu Duval, care i-a afectat conductele de răcire), nefiind pusă la îndoială buna credință a belgianului de această dată, cum se întâmplase pe Hungaroring. În orice caz, avantajul era notabil pentru cei patru care schimbaseră pneurile deja.

dtmmosc2startWittmann părea să nu fie deranjat de Engel, în timp ce Ekstrom prelua șefia de la Spengler pe linia de start-sosire în turul 12. Au urmat opririle la standuri pentru majoritatea piloților, notabila excepție fiind Nico Muller. Rolul acestuia a fost aspru contestat de către șefii Mercedes și BMW: elvețianul a impus un ritm fals, frustrându-i pe Wittmann și Engel pentru ca Ekstrom și compania să topească un deficit de 20 de secunde. Rast, Auer și Farfus s-au angrenat într-un duel fantastic, primii doi fiind apoi protagoniști și într-un al doilea episod în care pilotul Audi și-a luat revanșa.

Maro Engel a mutat câștigător în turul 23, trecând de Wittmann. În fața sa era însă același Nico Muller, pe care n-a riscat să-l atace. Mai erau doar trei minute rămase din cursă când elvețianul a virat către boxe, însă deja își făcuse treaba ce amintea de atâtea alte episoade din istoria DTM în care echipele n-au jucat prea sportiv. Ekstrom a avut nevoie de trei tentative pentru a trece de Wittmann, iar timpul pierdut în spatele BMW-ului cu pneuri extrem de uzate s-a dovedit hotărâtor: Engel a învins pentru doar 3 zecimi de secundă, iar campionul din 2004 și 2007 a revenit în fruntea ierarhiei generale cu convingerea că dacă mai era un tur, ar fi câștigat și manșa moscovită.

Motorsports: DTM race in Moscow

Pe podium am avut un Mercedes, un Audi și un BMW, însă n-a fost cel pilotat de Wittmann, ci Spengler, la al cincilea top 3 din opt prezențe la Moscova. Așadar, dacă pe canadian l-am fi așteptat în avanposturi în această rundă, nu același lucru se poate spune despre Maro Engel, care avea drept reper în DTM un loc 6 și acum intră într-un club al învingătorilor în care se află 17 din cei 18 piloți angrenați în competiție (excepția fiind debutantul Duval).

Paffett și Rockenfeller au avut iarăși destine similare, ambii pierzând locurile în puncte pe fondul unor penalizări, iar Rast (P4) a mai pus distanță față de Auer (P8). Austriacul este acum unicul intrus într-un grup de 4 piloți Audi în fruntea clasamentului piloților, iar după aceștia 5 urmează un cvartet BMW și apoi colegii lui Auer. Jamie Green se menține aproape de primii trei, punctând constant în ultimele cinci etape, însă de fiecare dată mai slab ca Ekstrom. Dacă anul trecut era un echilibru pe uscat între britanic și suedez, acesta din urmă pare să fie mult mai motivat în 2017. Următoarea etapă are loc la Zandvoort peste patru săptămâni, fiind și ultima ocazie în care seria germană de turisme părăsește țara de baștină în acest an.

You may also like