ELMS Red Bull Ring: United Autosports aduce victoria pentru Ligier

Red Bull Ring a găzduit etapa a treia a Seriei Europene Le Mans după o pauză de mai bine de o lună. Învingătorii din prima etapă a stagiunii s-au reîntors pe cea mai înaltă treaptă a podiumului, însă rezultatul nu a venit fără luptă.

G-Drive Racing au pornit din pole în etapa austriacă, dar United Autosports au fost cei care au ajuns primii la sosire prin echipajul condus de Filipe Albuquerque. Portughezul, care a împărțit mașina echipei anglo-americane cu Hugo de Sadeleer și Will Owen, a făcut ultima oprire pentru combustibil cu 18 minute rămase pe ceas și a revenit pe pistă la o duzină de secunde în fața lui Leo Roussel. Pole-sitter-ul a tăiat din avans, însă nu îndeajuns, pilotul G-Drive ajungând la sosire la peste patru secunde în urma învingătorului.

Dragonspeed au dominat în FP-uri dar cursa a fost fără final fericit
Dragonspeed au dominat în FP-uri dar cursa a fost fără final fericit

SMP Racing, la debutul în ELMS, și-au jucat și ei cartea la victorie printr-un cuplu de piloți aflați la primul contact cu anduranța. Matevos Isaakyan și Egor Orudzhev au mizat pe o strategie diferită de opriri la boxe care, în cele din urmă, nu a fost cea câștigătoare, cei doi aducând Dallara vopsită în culorile drapelului rusesc pe poziția a cincea la general. Între reprezentanții Rusiei s-au aflat cele două mașini Graff Racing, care au parcurs cursa fără a întâmpina vreo problemă.

Dragonspeed au avut un weekend frustrant în Styria. Echipajul #21 a fost cel mai rapid în antrenamente având și o șansă la podium însă mașina a avut probleme apoi și s-a oprit la marginea pistei. Acest incident a dus și la singura neutralizare în cele patru ore de concurs.

Eurointernational a profitat de penalizarea United Autosports
Eurointernational a profitat de penalizarea United Autosports

United Autosports s-a impus pe pistă la LMP3 prin echipajul #2, însă acesta a primit o penalizare după cursă. Asta s-a tradus prin timp adăugat la cel total ceea ce a aruncat victoria în tabăra echipei Eurointernational. Decizia care i-a deposedat de victorie pe Sean Rayhall și John Falb a fost a doua, după un drive-through primit în timpul întrecerii pentru depășirea repetată a limitelor pistei. A doua penalizare a venit pentru nerespectarea limitei de 80 km/h pe timpul neutralizării.

Ferrari-ul verde al Spirit of Race împărțit de Matt Griffin, Duncan Cameron și Aaron Scott s-a impus la GTE, deși în luptă s-au mai aflat celelalte două 488-uri și Aston Martin-ul TF Sport. În cele din urmă, JMW au terminat pe doi – deși au condus o bună bucată de vreme – iar TF Sport au venit pe trei. Echipajul #51 al Spirit of Race a terminat pe patru după ce a evitat la mustață o penalizare pentru scurtcircuitarea unui viraj.

Spirit of Race în Austria: un 488 P1 și altul P4
Spirit of Race în Austria: un 488 P1 și altul P4

Rezultate complete aici

Sursă foto: DSC, G-Drive, Ferrari Races, Dragonspeed

You may also like