USCC Lime Rock: Porsche învinge pe toată linia în cursa GT-urilor

Cea mai recentă etapă din IMSA Weathertech Sportscar Championship a reunit la Lime Rock Park doar modelele de la GT-LM și GT-D, iar cele două centre de interes s-au întrecut în momente spectaculoase pe cel mai scurt circuit din întregul calendar.

lrpis5
Luptele la milimetru au fost multiple

A șaptea etapă din seria guvernată de IMSA a poposit pe clasicul circuit Lime Rock Park din Connecticut unde, din cauza naturii pistei, doar clasele GT-LM și GT-D au participat. Toate acestea pe fondul numeroaselor știri venite din zona clasei superioare a prototipurilor, fie că vorbim de mutările echipelor Penske și Joest sau, mai recent, veștile referitoare la VisitFlorida.com Racing care va abandona începând cu etapa următoare șasiul Riley/Multimatic.

Ford a încercat să se folosească din nou de consumul mai mic de combustibil al GT-ului însă nu au reușit de această dată
Ford a încercat să joace iar cartea consumului mai mic de combustibil al GT-ului, însă nu au reușit de această dată

Gianmaria Bruni s-a aflat în pole la prima sa sesiune de calificări pentru Porsche, oferind astfel și al doilea pole pentru echipa Porsche Motorsport North-America, respectiv primul pentru echipajul #912. Cursa nu a mers însă după planurile sale și ale lui Laurens Vanthoor, mașina oprind mai devreme decât era planificat – după doar 50 de minute – din cauza unei mici incursiuni în decor care s-a soldat cu multă iarbă ce obtura căile de răcire. În ciuda acestor probleme, cei doi au revenit pentru a termina pe doi.

lrpis8
Corvette Racing a reușit să plece din Connecticut cu un loc 4, rezultat pozitiv pentru Garcia și Magnussen

În fața lui Vanthoor și Bruni s-a aflat chiar celălalt Porsche de uzină, anume cel al echipajului Pilet/Werner care a urcat pe doi după start, trecând de Ford-ul #67 al lui Briscoe/Westbrook, și urcând apoi în frunte după problemele mașinii #912. După opririle perechii Porsche, Ford a preluat șefia – mizând pe o strategie cu o singură oprire (un stint de 67 de minute marca Westbrook) deoarece ritmul în regim de cursă al 991-lui cu motor central era superior. Acest plan nu a reușit, căci cursa n-a avut parte de nicio neutralizare, iar mașina #67 a trebuit să facă un splash pe final ceea ce a trimis echipajul pe ultima poziție în timp ce Porsche au reușit un 1-2 în fața BMW-ului Rahal Letterman Lanigan Racing împărțit de Martin Tomczyk și John Edwards. Aceasta a fost și prima victorie pentru noul Porsche 991 în SUA.

BMW au venit la Lime Rock după două victorii la rând însă a treia nu a mai venit
BMW au venit la Lime Rock după două victorii la rând însă a treia nu a mai venit

Abia pe patru s-a aflat cel mai bine clasat Corvette, anume echipajul care încă conduce în clasamentul de la GT-LM, Antonio Garcia și Jan Magnussen. Acesta a fost la câteva lungimi în urma BMW-ului #24. Celălalt Corvette a fost implicat într-un acroșaj cu Ford-ul #66, după ce Milner a încercat să treacă de Mueller în urcarea spre Uphill, însă a pus pneul dreapta-spate pe iarbă, ceea ce a făcut C7.R-ul să derapeze fix în Ford-ul care se afla în stânga sa. Ambele mașini au continuat, dar au terminat la mai multe tururi în urma liderilor.

Park Place Motorsport au completat un weekend perfect pentru Porsche
Park Place Motorsports au completat un weekend perfect pentru Porsche

Porsche a învins și la GT-D prin Park Place Motorsports, care au reușit prima victorie de la Petit Le Mans 2015. Paul Miller Racing au plecat din pole cu al lor Lamborghini, însă Madison Snow a pierdut prima poziție înainte de întâia trecere pe la boxe după ce Patrick Long, adus în ultimul moment în echipajul Alegra Motorsport, a folosit traficul în favoarea sa. Mașina lui Carlos DeQuesada a pierdut însă poziția de lider după trecerea pe la boxe, Park Place ajungând pe locul 1 abia după al doilea set de opriri, Bergmeister revenind primul pe pistă. Acesta l-a putut ține în urma sa pe Bryan Sellers, în timp ce Alegra au terminat pe trei.

După șase podiumuri consecutive, echipajul lider în clasament, anume cel cu numărul 63 al Scuderia Corsa (Balzan/Nielsen) a terminat doar pe șase, devansat de Audi-ul Stevenson și de Acura #93. Andy Lally a reparat tot ce stricase în debutul manșei Katherine Legge, aflată la o cursă atipică pentru ea, în care a trimis în decor doi adversari și a primit penalizările juste în consecință.

Lamborghini au venit pe doi prin Paul Miller Racing
Lamborghini au venit pe doi prin Paul Miller Racing

TRG ar fi putut bifa o clasare în top 5, însă Aston-Martin-ul lor s-a oprit la marginea pistei cu doar opt minute înainte de final. (Încă) o cursă frustrantă au avut și CORE Autosport, asta deși Colin Braun a reușit al doilea cel mai rapid timp în calificări; în cursă, însă, mașina a avut probleme. Probleme au avut și Riley Team Mercedes și Turner Motorsport, echipajul #33 lovindu-se cu BMW-ul #96.

Învingătorii de la Mosport nu au reușit mai mult decât un loc 4 de această dată
Învingătorii de la Mosport nu au reușit mai mult decât un loc 4 de această dată

Următoarea etapă din campionat, cea cu numărul opt, va avea loc în weekend-ul 2-3 august pe circuitul Road America din Elkhart Lake, Wisconsin, unde vom revedea și prototipurile.

Rezultate complete aici

Surse foto: Michelin Alley, Continental

Turner out, Tacos in!
Turner out, Tacos in!

You may also like