Porsche părăsește clasa LMP1 și anunță venirea în Formula E

În aceeași săptămână în care am avut parte de anunțul Mercedes, vine o confirmare similară din partea Porsche: Formula E este noua destinație, iar operațiunea din WEC de la clasa regină se încheie după doar patru ani.

Cu șansă, Porsche a reușit să câștige cursa de 24 de ore de la Le Mans în ultimii trei ani. Totalul de victorii a ajuns la cota 19, ceea ce înseamnă că mult timp de acum înainte nu se pune problema unei schimbări în ierarhia all-time. Audi are 13 și Ferrari 9 succese pe Circuit de la Sarthe, însă niciuna dintre aceste mărci nu are în plan o revenire în WEC în viitorul apropiat. Toyota rămâne astfel singură în avanposturi și e foarte probabil ca acum să-și poată trece, în sfârșit, victoria la Le Mans în palmares. Însă ce valoare ar avea această reușită fără concurență?

Brandurile germane de top au anunțat în ultimele săptămâni că lupta pentru supremație se mută în Formula E, în deplin acord cu direcțiile corporate. Audi și BMW colaborează deja cu grupări angrenate în campionat și de aceea își pot programa debutul oficial în toamna lui 2017, respectiv 2018. Porsche consideră oportună o perioadă de pregătire de doi ani, la fel ca Mercedes, motiv pentru care-i vom vedea pe grilele seriei electrice abia din 2019. Comunicatul de astăzi indică faptul că deja uzina lucrează la monopost.

Să venim în Formula E și să cunoaștem succesul în această categorie este o consecință firească pentru Mission E. Campionatul devine atractiv odată cu libertatea mai mare de dezvoltare a tehnologiilor in-house. Porsche cercetează concepte inovatoare și alternative, iar Formula E este cel mai competitiv mediu pentru a etala progresul unor vehicule de mare performanță care să fie eficiente, sustenabile și prietenoase cu mediul.

Michael Steiner, membru al comitetului de cercetare al Porsche AG

Noua strategie de motorsport prezentată de Porsche continuă implicarea la clasele de GT-uri, insistându-se pe investițiile necesare pentru ca 911 RSR să aducă titlurile la GTE-Pro în WEC și la GT-LM în IMSA USCC. Anul acesta, atenția se îndreaptă către încheierea campaniei din WEC cu un nou titlu absolut, al treilea consecutiv. Echipajul format din Timo Bernhard, Brendon Hartley și Earl Bamber, care a învins la Le Mans și Nurburgring, se bucură de un avans de 30 de puncte în fața tripletei Toyota compuse din Sebastien Buemi, Anthony Davidson și Kazuki Nakajima. Calendarul mai programează cinci curse de câte 6 ore în America de Nord și Asia.

You may also like