Formula 1 Ungaria: A treia dublă Ferrari din 2017

Scuderia Ferrari revine după week-end-ul de uitat din Marea Britanie reuşind să monopolizeze prima linie a grilei de start în Ungaria. Sebastian Vettel a fost cel mai rapid reuşind totodată să corecteze şi recordul circuitului: 1m16.276s a fost timpul germanului, el reuşind să treacă de bariera celor 200 km/h viteză medie (206,770 km/h). Este al 48-lea pole position al lui Vettel.

Kimi Raikkonen a fost al doilea, completând a treia dublă Ferrari în calificări după Soci şi Monte-Carlo. Finlandezul a avut o întârziere de 168 de miimi, acumulată în ultimul sector. Ambii piloţi Ferrari au greşit în S3, dar Kimi a pierdut mai mult timp, inclusiv pole position-ul. Dacă tot vorbim de Ferrari, să spunem că atât Sebastian Vettel cât şi Kimi Raikkonen au folosit noua podea adusă în Ungaria după FP1. Există persoane apropiate de Ferrari care susţin că imediat după FP2, Antonio Giovinazzi a fost trimis în simulator să lucreze alături de ingineri asupra setup-ului perfect pentru noua podea. Iar rezultatele au fost testate în FP3, sesiune în care Ferrari-ul SF70H a fost de nerecunoscut după ziua de ieri.

Valtteri Bottas a terminat calificările pe locul 3, finlandezul fiind cel are a salvat onoarea Săgeţilor Argintii. Timpul finlandezului a fost cu 0,254s mai lent ca al liderului Campionatului Mondial, dar, mai important, cu 163 de miimi mai bun decât al coechipierului Hamilton, clasat pe locul 4. Monoposturile Mercedes W08 au părut a fi mai bine echilibrate decât în FP3, dar presiunile scăzute din pneuri şi temperatura la nivelul asfaltului, care în calificări a atins 57 de grade Celsius, au făcut ca Diva de care vorbea Toto Wolff să-şi facă apariţia.

Punctul slab al monoposturilor argintii pe pista din Ungaria l-a constituit puntea faţă. Având una din cele mai lungi curse ale amortizoarelor (caracteristică schimbată după problemele întâmpinate în primele 6 curse ale sezonului), monopostul evidenţiază un comportament subvirator accentuat de presiunile scăzute din pneuri. În plus, monoposturile Mercedes sunt extrem de agresive cu puntea spate, iar din acest motiv, în mijlocul virajului vedem ceea ce piloţii numesc comportament oscilant: subvirare şi şut de supravirare. Toţi aceşti factori adunaţi au făcut ca Hamilton să nu poată egala recordul de 68 de pole-uri deţinut de Michael Schumacher. În plus, sesiunea de calificări a scos la iveală un alt aspect. Valtteri Bottas se descurcă mai bine cu un monopost imperfect. Şi nu este prima oară când observăm acest lucru în 2017. Un motiv în plus pentru ca Toto Wolff să-i prelungească contractul finlandezului.

Perechea Verstappen-Ricciardo ocupă cea de-a treia linie a grilei de start, lipsa unui Q3 mode la Power Unit-ul Renault spunându-şi cuvântul.

Fernando Alonso şi Stoffel Vandoorne ocupă linia a 4-a, McLaren fiind echipa care face cel mai mare salt pe un circuit care nu este power sensitive ci mai degrabă chassis sensistive. Pentru corectitudine, să spunem că Hulkenberg a ocupat poziţia a 7-a la sfârşitul sesiunii, dar penalizarea de 5 locuri primită ca urmare a schimbării cutiei de viteze în retrogradează pe locul 12, promovând echipa McLaren pe linia a 4-a. De observat că echipa McLaren nu a avut probleme în acest week-end. Semne bune pentru viitor ?

Sainz va pleca mâine de pe locul 9, spaniolul beneficiind de pe urma retrogradării lui Hulkenberg, lucru pe care l-a făcut şi Palmer, care deşi clasat pe locul 11 va pleca de 10. Britanicul are nevoie de o cursă fără incidente în urma căreia să poate aduce puncte echipei, atât pentru liniştea lui psihică şi în al doilea rând pentru a demonstra echipei că, în cazul unui test ultra reuşit de Kubica săptămâna viitoare, încă nu este de lepădat.

Esteban Ocon este cel mai bine clasat pilot al echipei Force India, francezul fiind urmat de Hulkenberg şi Sergio Perez. Perechea Haas urmează în clasament, cu Grosjean în faţa lui Magnussen iar apoi Daniil Kvyat. Rusul, deşi calificat pe locul 13, a primit o retrogradare de 3 locuri pe grilă (mâine urmând a pleca de pe locul 16) şi un punct de penalizare, ridicând totalul acestora la 10. Lance Stroll s-a plâns la sfârşitul Q1 că rusul i-a stricat turul rapid, dar Kvyat s-a apărat în faţa stewarzilor susţinând că a fost anunţat extrem de târziu de către echipă. Explicaţiile nu i-au înduplecat pe stewarzi însă.

Lance Stroll a fost al 17-lea pentru Williams, urmat de Wehrlein şi Paul Di Resta. Înclocuitorul lui Felipe Massa nu a trecut de Q1, dar pentru un pilot care nu a condus un monopost de F1 din 2013 şi care nu a făcut nici un tur de pregătire în Ungaria, să spunem că scoţianul s-a descurcat onorabil.

Lanterna roşie, Marcus Ericcson.

© fia.com
© fia.com

 

You may also like