MotoGP Brno: Dublă Repsol Honda prin Marquez și Pedrosa

Drama suferită de familia Nieto, dispariția lui Angel, în urma unui nefericit accident de quad, a pus stop atmosferei de sărbătoare cu care Brno își încântă fanii an de an. Victoriile la cele trei clase, două spaniole și una elvețiană, au fost dedicate memoriei celui care a fost de 12+1 ori campion în motomondial, la clasele mici.

Cursele sezonului 2017 sunt deseori influențate de vreme, ploaia fiind aproape nelipsită din weekend-urile de cursă indiferent de colțul de pe glob unde acestea se desfășoară. Brno nu a făcut excepție, antrenamentele de vineri și ziua de duminică stând la cheremul condițiilor atmosferice, ploaia fiind mai ușor de tolerat decât canicula ce a cuprins toată Europa.

Moto3

Cursa clasei mezine a început promițător, cu evoluții surprinzătoare pentru Gabriel Rodrigo, plecat pentru prima dată din pole position, Juanfran Guevarra, Marcos Ramirez sau Bo Bendsneyder.

În momentul în care Thailanda este pe cale de a confirma o etapă de motomondial, pe circuitul de la Buriram, un reprezentant al acestei țări a încercat să își pregătească conaționalii pentru viitoare evoluții meritorii, pilotul în cauză fiind Nakarin Atiratphuvapat de la Team Asia Honda, acesta luptând bună parte din cursă pentru ultima treaptă a podiumului. Odată cu uscarea pistei, thailandezul a căzut în clasament, însă locul 10 din final a fost unul meritoriu.

Podiumul a fost acaparat treptat de protagoniștii campionatului, Joan Mir și Romano Fenati, spaniolul făcând o nouă cursă tactică cu o surpriză la final pentru Fenati, care a rămas spectator pe linia de sosire la victoria pilotului Leopard Racing. Mir va fi mai mult ca sigur campion al clasei dacă va gestiona inteligent evoluțiile din ultimele 8 etape.

Podiumul a fost completat de Aron Canet, ce s-a impus în fața unui grup format din olandezul Bendsneyder și Juanfran Guevarra, în timp ce ultimii clasați în top 10 au fost asiaticii Suzuki, Norrodin și thailandezul echipei Honda Team Asia.

Apreciabil a fost și efortul depus de wildcard-ul german Tim Georgi, care a luptat pentru puncte cu o motocicletă de nivelul competiției CEV, în final nereușind să reziste în fața unor piloți mult mai titrați.

Cehul Jakub Kornfeil nu s-a văzut în cursă, clona Mahindra rebranduită Peugeot arătând încă odată că este cel mai slab pachet tehnic de la clasa Moto3.

Singurele abandonuri s-au petrecut imediat după start, când Jules Danilo a ieșit înafara pistei, încheindu-i evoluția și Mariei Herrera, într-un weekend în care AGR promitea evoluții tehnice însemnate la modelul KTM cu numărul 6.

În clasamentul general, Joan Mir a atins borna celor 190 de puncte, urmat de Fenati cu 148 și Canet cu 126 de puncte.

Moto2

Minunea lui Mattia Pasini de sâmbătă din calificări nu a ținut prea multe tururi în cursă, italianul de la Italtrans, revenind la obiceiurile mai vechi, care nu de puține ori i-au îngreunat cariera în motomondial. El a căzut de pe prima poziție când nici măcar nu era ajuns încă din urmă de Oliveira sau Alex Marquez.

Cursa a fost mai degrabă o procesiune, cu ecarturi în creștere între Marquez, Oliveira și Luthi, în momentul în care ploaia a reînceput și a dus la arborarea steagului roșu, Franco Morbidelli și Francesco Bagnaia fiind în cădere liberă în clasamentul cursei.

Cursa s-a reluat după ce piloții și-au echipat motocicletele cu pneuri de ploaie, ordinea în cursă în ultimele 6 tururi, suferind schimbări. La conducere a trecut Thomas Luthi, ce a pus aproape 5 secunde față de Alex Marquez, în timp ce Miguel Oliveira și-a făcut treaba exemplar, obținând o nouă clasare pe ultima treaptă a podiumului.

Locul 4 i-a revenit lui Luca Marini, care și-a dublat cea mai bună performanță din sezon și pe 5 s-a clasat Xavi Vierge, pilotul pe care s-a insistat spre finalul cursei, spaniolul obținând o nouă clasare meritorie pentru șasiul Mistral dezvoltat de Tech3.

Simone Corsi a adus Speed Up-ul pe locul 6, în timp ce Suter a avut o evoluție dezastroasă, cu abandonuri încă din primul tur pentru Cortese și Aegerter.

O evoluție deosebită a avut și debutantul echipei AGR, înlocuitorul lui Yonni Hernandez, Joe Roberts, americanul terminând pe locul 10, după dueluri câștigate în fața lui Navarro, Binder și Locatelli.

Pentru cei care pretind că vor să avanseze la clasa mare, MotoGP, cursa a fost un fiasco, Morbidelli pierzând puncte în clasamentul general după ce a terminat abia pe locul 8, în timp ce dezideratul locului 3 la general devine o utopie pentru Takaaki Nakagami, cel mai probabil ocupantul celei de a doua motociclete LCR. Tare am dori însă ca aceasta să revină mai merituosului Luthi, în ciuda faptului că elvețianul nu strălucește la capitolul sponsori personali.

La general conduce încă Franco Morbidelli, cu 182 de puncte, urmat de Thomas Luthi cu 165 și Marquez cu 133 de puncte, la egalitate cu Miguel Oliveira.

Dacă la Moto3 suntem aproape siguri cine va fi campion mondial, Joan Mir, la Moto2 Morbidelli ar trebui să se adune cât mai repede, pentru că Luthi, Marquez și Oliveira îi topesc constant avansul din clasament.

MotoGP

În ciuda dificultăților de a pilota capricioasa motocicletă Honda RC213-V, Marc Marquez a reușit să îi devanseze în calificări pe Valentino Rossi și Dani Pedrosa, lucrurile arătând excelent pentru spaniol și înaintea debutului în cursă.

Primele tururi au fost ezitante pentru Marquez, bănuit de unii comentatori că ar avea ceva probleme tehnice, situație de care a profitat Jorge Lorenzo, trecut la conducere.

Inițial cursa a fost anunțată ca una în care piloții vor concura pe motociclete echipate cu pneuri de ploaie, dar după câteva tururi, Marquez a dat tonul schimburilor de motociclete echipate cu pneuri de uscat.

Strategia a surprins plutonul, Honda, Ducati și Aprilia mișcându-se excelent, în timp ce la Yamaha doar Maverick Vinales a intrat imediat în jocul propus de Marquez, Rossi având reacții întârziate, așa cum s-a întâmplat și anul trecut, tot la Brno.

Decizia întârziată de a schimba motocicleta nu a fost una dezastroasă pentru Rossi, pe italian ajutându-l enorm momentele de bravadă oferite de Aleix Espargaro, ajuns la un moment dat pe locul secund, Karel Abraham, clasat mai multe tururi pe poziția a patra, sau un Petrucci ce a tras la maximum în încercarea de a obține o nouă clasare pe podium.

Lucrurile nu au stat așa cum și-au propus acești piloți cotați cu a doua sau a treia șansă de a obține rezultate mari, astfel că pentru Pedrosa sau Vinales nu a fost o problemă să ajungă pe locurile 2 și 3, urmați de Rossi și Cal Crutchlow, acestea fiind și pozițiile finale în cursă.

Espargaro a fost protagonistul unui moment neplăcut la boxe, ieșirea acestuia fără a se asigura i-a cauzat neplăceri lui Andrea Iannone, care a căzut de pe motocicletă după ce s-a speriat de trasa Apriliei lui Aleix.

Pilotul Gresini s-a ales cu o penalizare de 3 poziții la finalul cursei pentru unsafe release, pierzând astfel clasarea pe locul 8 în fața fratelui Pol de la KTM.

Karel Abraham a spălat în cursă impresia slabă făcută în antrenamente și calificări, reușind pe circuitul de casă cu Ducati GP15 o clasare pe locul 13, poziție ce reflectă nivelul de performanță al acestui model învechit de motocicletă.

Jorge Lorenzo a fost perdantul categoric al trecerii pe la boxe pentru schimbul de motociclete, nereușind pe durata cursei să revină în prima parte a clasamentului, finalul prinzându-l pe locul 15 deși a condus în debutul cursei.

Nici cei de la Tech3 nu au știut să profite de oportunitatea oferită de un astfel de moment în cursă, strategia lor penalizând drastic eforturile depuse de piloți. Folger a reușit abia un loc 10, în timp ce Johann Zarco s-a clasat pe 12.

La general, Marc Marquez (154) a pus 14 puncte în fața lui Vinales (140), în timp ce Dovizioso ocupă locul 3 cu 133 de puncte, urmat de Rossi cu 132, Pedrosa având 10 puncte mai puțin.

La doar o săptămână distanță vom avea cursa din Austria, de pe Red Bull Ring, circuitul de casă al celor de la KTM.

You may also like